Het 'de-laatste-10-weken-afteltopic'

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skatje, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik moest half huilen :p Verzendkosten voor een matras (voor ledikant) is nog meer dan het matras zelf haha xD Zag nu pas de rekening (partner had besteld)

Oh en je raad het al: Ledikant ZONDER matras etc gekocht, later matras erbij. Nu zien we allemaal ledikantjes MET matras voor ongeveer 20 pond goedkoper dan ledikant zonder. Zo gemeen

2. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Zul je altijd zien ja :p

3. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Iemand anders nog een klein huis waardoor kindje niet een eigen kamer heeft? Wij wonen namelijk in een klein huis en we hebben geen extra kamers meer (partner slaapt al op de bank..)

Ik voel me best wel een slechte ouder omdat we geen plek hebben voor een babykamer :( Ledikant staat bij mij op de kamer, partner slaapt op de bank en dat is het. De woonkamer is aardig groot maar de slaapkamer niet. Er past OF een tweepersoonsbed in OF een 1 persoonsbed met ledikant. Is dit echt heel erg?

We proberen een groter huis te krijgen maar dit lukt amper..

4. mini ons

mini ons Actief lid

20 sep 2012
    253
    23
    18
    Wy wonen in een hoekwoning met 3slaapkamers boven.... Waarvan 1 voor ons, 1 voor de kleine en 1 als "kantoor" voor manlief....

5. sunset88

sunset88 Bekend lid

17 mei 2011
    566
    0
    16
    wat vervelend voor jullie dat het niet wil vlotten met een ander huisje.
    Als jullie het allebei geen heel groot probleem vinden dan is het niet erg toch? en de kleine hecht geen waarde aan een mooie en/of dure eigen babykamer. Het belangrijkste is jullie liefde voor de kleine :)een ander huisje komt op zijn tijd echt wel en jullie zijn er al mee bezig.. dus no worries ;)

6. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Tuurlijk is dit niet erg, als het je liefdeleven niet in de weg zit.. ;)

7. Hilse

Hilse Niet meer actief

Hey meiden, wat kletsen jullie wat af zeg! Hihi
    Heb vandaag 'drukke' dag gehad. Stelde niks voor, maar was me toch moe eind vd middag!
    Vanmorgen naar de vk geweest. Alles was goed met de kleine. Hij is ingedaald yeeeey! :D
    Ze schat hem nu op 3300gram. Dat is iets boven het gemiddelde maar nog wel gewoon goed gelukkig! :D :D
    Daarna nog naar m'n nicht geweest lekker knuffelen met babytje, zij is 14feb bevallen.

Ga nu even proberen alles bij langs te gaan, heb maar een extra pagina geopend zodat ik het kan zien want anders vergeet ik het meteen weer :p

@alcohol, ik kon altijd heerlijk drinken hahaha maar mis het nu totaal niet..
    Dat dromen herken ik wel! Je kunt over de raarste dingen dromen en dan gewoon heel vaak. Zo droom ik heel veel over m'n ex, dat we weer samen komen enzo, zo dom!

@barbie, die bevalling heb ik ook gezien idd zondag. Waaah best eng idee hoor. Dat ze de kleine dan ook gelijk meenemen. Maar goed dat ze het doen, maar lijkt me geen pretje!!
    Kunnen ze er niets anders aan doen als ze blijven steken?

@chelle, vk loopt hier niet vaak uit. Moest nu 5 minuutjes wachten en meestal ben ik gelijk aan de beurt. Laatst alleen een keer dik half uur gewacht omdat ik zelf te laat was..

@kleertjes ed wassen, haha dat heb ik al vrij vroeg gedaan. Althans mee begonnen. Alles hangt nu spik en span in de kast :p
    Heb alle shirtjes opgehangen en broekjes+rompers opgevouwen :p
    Heb ook lakens over de maxi cosi en kinderwagen bak heen tegen stof...... :p
    Heb m'n vluchttas klaarstaan alleen m'n toilettas past er niet meer in! Haha oeps. Oh bedenk me net dat ik er nog geen slippers in heb..:p

@Ziekenhuis, wij wonen zo'n 20min van het ziekenhuis af. Ik MOET in het ziekenhuis bevallen (ben daar ook onder controle) ivm de zwangerschapsdiabetes en moet ook meteen bellen zodra er iets begonnen is. Wat ze dan willen doen weet ik niet, maar dat moet ik dan per telefoon overleggen voor zover dat mogelijk is.

@BeertjeS, welkom! Spannend hoor, hoop dat het zo lang mogelijk goed blijft gaan!

@Geboorteplan, heb ik ook gemaakt. Moet 'm volgende week meenemen op controle.. Even bespreken of het haalbaar is etc. Gaan ze een kopie van maken zodat zij die daar sowieso al hebben. Dat als ik kom voor bevallen dat ze het alvast door kunnen lezen.

@Kaala, balen zeg dat het nog niet wil lukken met een ander huisje. Maar zolang jullie je redden en het gaat goed dan is het goed toch? Snap wel dat het je vervelend vindt hoor! Past het niet met een 2p bed en een wieg? Daar kan de baby ook niet heel lang in natuurlijk dat is zo.
    Wij hebben boven 4 'slaapkamers'. 1 voor ons, 1 voor stiefdochtertje, 1 voor de baby en het andere kamertje is echt piepklein, die gebruiken we als extra voor extra kledingkast en wat opbergen..

8. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik vind het voornamelijk erg voor later, als de kleine een jaar of anderhalf/2 is en wat als we nog niets hebben. Ik vind ik het ook sneu voor m'n partner dat hij beneden moet slapen op de bank, vooral omdat hij erg last van z'n rug heeft :(

9. Hilse

Hilse Niet meer actief

Aah dat is ook vervelend voor hem idd. Balen zeg!
    Wij hebben een bed van 160 groter past niet in combinatie met nachtkastjes. Heb het wiegje er nu naast staan kan er redelijk langs lopen..

10. mini ons

mini ons Actief lid

20 sep 2012
    253
    23
    18
    Vervelend inderdaad als het huis eigenlijk btj klein is.... Maar het is vooral ook belangrijk dat de kleine in een warm gezin komt toch??
    Hebben jullie al wel uitzicht op een ander huis of heb ik daar overheen gelezen???

Ik lig al lkkr in bed.... Mn buik is net een golfslagbad en trampoline in 1 haha.... Mini is erg druk.... Schattig hoor....

Morgen weer werken dus probeer te gaan slapen.... Net met manlief en hondjes nog rondje gewandeld, dus mn beweging heb ik voor vandaag wel gehad:-D

Alvast truste als ik jullie niet meer spreek!

11. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Dat golven ken ik ja.. :D

Heb nu alleen sochtends ook van die dikkere voeten en vingers.. Dacht dat het me bespaard zou blijven maa helaas.. ;)

12. sunset88

sunset88 Bekend lid

17 mei 2011
    566
    0
    16
    Heel herkenbaar. was hier gisteren een toppunt. ukkie was zoooooo druk. echt de hele ochtend... s middags ff rustig en na vieren weer volop aan de gang. ik MOEST begin vd avond gwn liggen op de bank omdat ie continu in mn ribben aan het trappen is.
    ik heb het idee dat ie sinds gisteren dus ook met zn hoofdje naar beneden ligt.. maar ze liggen niet gelijk vast toch?

p.s.. ytest: jij bent s ochtends ook vroeg!! moet je er zo vroeg uit of kan je niet meer slapen? :)

13. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    vocht id voeten: wat bij eerst nog hielp: boeken onder het voeteneind van je bed leggen. Daardoor had ik iedere ochtend mijn voetjes terug haha. Ik draag nu steunkousen, niet sexy, maar helpt super.
    Helaas is er bij mij geen houden aan. Gisteren weer 2,7 kg op een dag aangekomen.

14. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ja :) manlief begint om 6 uur, dus vrouwtje maakt sochtends ontbijtje, kopje koffie, lunch, je kent het wel :)

15. vlinder82

vlinder82 Actief lid

7 jun 2011
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeiemorgen!

Vandaag alweer 31 weken! Het gaat snel, vind ik! Ukje beweegt heel erg veel de laatste tijd, wat ik heerlijk vind! Kijk er zo naar uit om hem/haar te zien! (en natuurlijk razend benieuwd of het deze keer een dochter of een zoon zal zijn!)
    Vorige week zei ik nog dat ik heerlijk slaap, maar sinds enkele nachten is dat voorbij :(... Kan heel moeilijk in slaap vallen, ook al ben ik moe. Kleine geeft me weinig lucht als ik plat lig en ik had gisteren enorm veel last van maagzuur. Hopelijk is dat niet voor de komende 9 weken! Ga proberen vanmiddag een tukje te doen!

Ivm vocht ophouden. Ik heb hier gelukkig nog geen last van! Ben op 31 weken nog maar 5 kilo bijgekomen in totaal, dus daar ben ik wel heel blij mee, want zonder de zwangerschap moet ik erg op mijn kilo's letten!

tot later!
    vlinder

16. Hilse

Hilse Niet meer actief

Hier ook geen last van vocht (tot nu toe).
    Wel voetjes onder mn ribben.......:p
    En sinds een uur last van voorweeen in buik en rug............. Niet echt regelmaat, maar komt wel steeds weer en gaat.. Hmm..

17. chelle93

chelle93 Actief lid

9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allemaal

Wat zijn jullie allemaal vroeg waker als mijn vriend er vroeg uit moet of snachts thuis komt draai ik mijn heerlijk nog een keer om

18. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Ik ook! :p

19. NienT

NienT Bekend lid

12 mei 2012
    622
    56
    28
    Ik mag me ook aanmelden bij de laatste 10 weken! Voelt wel als een mijlpaal hoor.

Wil gelijk even op het onderstaande berichtje reageren:
    Wij wonen ook in een kleine woning. Ondanks dat we beide heel graag kinderen wilde en mijn vriend er ook wel de leeftijd voor heeft heb altijd geroepen dat ik geen kinderen wilde tot we in een groter huis woonden. Alleen vorig jaar is de helft van mijn schildklier weggehaald omdat er een tumor in zat (bleek achteraf goedaardig te zijn hoor) Maar je schrikt toch wel en gaat nadenken over wat de belangrijke dingen in het leven zijn (klinkt erg cliche maar het is echt zo) Dan is een eigen kamertje voor de baby ineens niet meer zo belangrijk. We hebben uiteraard gekeken of het wel zou passen en met wat aanpassingen past alles prima.
    Omdat mijn vriend het bedrijf van zijn baas heeft overgenomen 1 jan 2012 krijg je de eerste 3 jaar geen hypotheek en de wachtlijst voor huren is heel erg lang. Dus we zitten nog wel 2 jaar in dit huisje. Zodra we kunnen gaan we voor een grotere woning maar dat hadden we ook gedaan als we geen kindje zouden hebben.

Maak je niet te druk meid. Je bent je voornamelijk aan het verdedigen omdat andere mensen het misschien af zouden keuren. Zolang jullie overtuigd zijn van je eigen kunnen is het toch prima.
    Tegenwoordig moet alles van het beste zijn, alles nieuw, alles groter enz. Vroeger woonde er in ons huisje een compleet gezin en sliepen met 4 kinderen in een 2 pers. bed. Die kinderen zijn ook groot geworden, zijn gelukkig en mankeren niks.
    Geniet er van!

20. Hilse

Hilse Niet meer actief

Haha hier ook hoor.
    M'n vriend gaat elke maandag ochtend weg om half5.........

Deel Deze Pagina