Het 'de-laatste-10-weken-afteltopic'

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skatje, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    ik kom ook weer even spieken hoor:), hier is de kinderkamer nog niet klaar. ik heb net het ledikantje geschuurd en vl is het ledikant nu opnieuw aan het verven. maar als het bedje voorzien is van een nieuwe verflaag is wel alles zo goed als klaar gelukkig, nog wat aankleden enz maar meer ook niet. commode is al helemaal klaar, alles ligt op zijn plek en de kleertjes/beddengoed is allemaal gewassen:).
    meer mensen die nog niet klaar zijn?

2. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Wat een leuke topic!!!!
    Hooooooooooooooooiiiiiiiii :D

3. Hilse

Hilse Niet meer actief

Vond ik ook lastig!

Hier moeten nog twee kapstokjes van takkie opgehangen worden en dan is het klaar! Oja en als hij geboren is nog de houten letters op de muur met z'n naam :).

Verder nog beetje opruimen. Heb alleen in de babykamer niet genoeg ruimte voor beddengoed enz dus heb heel wat op onze slaapkamer in de kast :p

4. elcie

elcie Lid

7 feb 2013
    94
    0
    0
    leuk topic! Hier nog 9 weken te gaan..
    Buikslapen heb ik nooit gedaan, ik slaap wel goed alleen veel wc bezoekjes..
    Nesteldrang heb ik ook niet en zal denk ik ook niet komen..
    Verder heb ik niet het gevoel dat ik op een roze wolk zit en helemaal kan genieten.. Dat komt denk ik omdat het geen geplande zwangerschap was en het vooral een chaotische tijd is geweest.
    Heb nu geen werk aangezien mijn contract niet verlengd werd, dus kan het lekker rustig aan doen en dat doet me wel goed.
    Maar sinds vandaag maak ik me een beetje zorgen.. Zit Veel te pieken. ' wat als het niet gezond is..' mischien omdat het de 1e is? Hoort er denk ik allemaal bij? Kan niet wachten op het moment dat ik hem of haar (is ook nog een verassing) in mijn armen heb en kan zien dat het gezond is..

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Kinderkamer: hier ook nog niet af hoor.

Mijn 2 jongens liggen al wel samen op 1 kamer, maar de kleine ligt daar nog wel in het ledikantje. Het is de bedoeling dat ze binnenkort een stapelbed krijgen en dan kan het ledikant terug in de babykamer. Die laten we zoals hij was, met wat andere accenten voor een meisje.

Ik ben gastouder en de oppaskindjes slapen nu op die kamer in een campingbedje. Dus als ik verlof heb kan ik daar eindelijk echt aan de slag! Nog 6 weekjes!

Gaan jullie allemaal 4 of 6 weken van te voren met verlof? Ik dus maar 4 want ik wil liever langer vrij na de geboorte :)

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik mocht willen dat ik een officieel verlof had, zit noodgedwongen thuis. Sinds 1 januari.
    Failliete winkelketen.:(
    Zit nu in de ziektewet, krijg binnenkort zwangerschapsuitkering en dan vanaf ergens in juni WW.
    Echt zo ongelovelijk zuur, ben nog nooit werkloos geweest, laatste baan heb ik bijna 11 jaar gezeten...
    Enige voordeel is dat ik heel veel rust heb sinds ik thuis zit en dat is wel fijn. Had een hoop rugklachten en dat heb ik nu niet meer.

Ik draag ook alles naar voren, zit dus voornamelijk op buik en boobs,maar in mn gezicht zie je het ook wel een klein beetje. Heb een onderkinnetje gekregen en wangetjes hahaha.

De babykamer hadden we hier met 12 weken al in huis en de babykamer was met 15 weken zo goed als klaar.:)
    We waren ook zo blij en het voelde allemaal zo goed, maakte me ook amper zorgen om de 20wkn echo.
    Bij 27 wkn een pretecho gehad, zie mn avatar!!!, en heb keihard zitten huilen zodra ik dat gezichtje zag, was smoorverliefd!
    Kan ook voluit zeggen dat ik me echt wel op een roze/ blauwe wolk bevind en ik ben het zwanger zijn nog lang niet zat.

Wie van jullie weet btw ook het geslacht niet?
    Valt me op dat dat een vrij uniek iets is haha, maar wij vinden het fantaseren zo leuk.:)

7. chelle93

chelle93 Actief lid

9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik weet het geslacht zelf wel maar vertel het niet aan familie en vrienden

ik en mijn vriend weten het mijn ouders mijn zus en haar vriend

verder heb ik het aan niemand vertelt

8. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik weet het geslacht bewust niet, maar wil het nu eigenlijk wel weten
    Iedereen denkt een jongen, dus ik ben eigenwijs en denk een meisje ;) we zullen zien

Ik stond trouwens net op de weegschaal en ik ben tot nu toe 6 kilo aangekomen..Ik vind dit echt teveel omdat ik voor de zwangerschap een bmi van 28 had (overgewicht dus!) wat vinden jullie, hier in Engeland mag je met overgewicht maximaal 9 kilo aankomen dus zit ik al bijna aan de grens..

Kindje is overigens rond de 42-44 cm dus dat is dan wel weer oke

9. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    kaala: ik heb geen idee hoeveel je hier dan mag aankomen, ik vind 6 kilo namelijk niet veel. ik ben tot nu toe 9,5 kilo aangekomen, ik ben wel de eerste 20 weken heel ziek geweest.
    ik was bij de andere 2 echt veel en veel meer aangekomen.

ik zit ook noodgedwongen thuis sins december ivm harde buiken.
    ik vind het eigenlijk wel erg lekker. heb die rust echt nodig.

wij wilde het geslacht eigenlijk ook niet weten, we wisten het bij de andere 2 kids ook niet. maar omdat de zwangerschap zo tegenvalt wilde ik graag een houvast hebben. en dat was voor mij het weten van het geslacht en gericht kunnen denken.
    dat heeft mij veel rust gegeven.

elcie; wat balen dat je contract niet werd verlengd. wel lekker dat je nu rust hebt. maar je had dat waarschijnlijk liever op een andere manier gehad.
    dat piekeren is heel normaal, ik krijg nu de 3e en vind het nog extremer juist als bij de eerste.

ik moet nog alles wassen, verder zijn wij wel zo goed als klaar. de meiden liggen al bij elkaar op de kamer.
    net als bij skatje komen ook zij straks in een stapelbed, maar vind de jongste daar nog niet aan toe. dus voorlopig nog in ledikantje. de baby komt de eerste maanden in een wiegje naast mijn bed te slapen.

10. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    In NL mag je met overgewicht rond de 11 kilo aankomen.

Bij ons komt de baby trouwens in onze slaapkamer slapen (niet in hetzelfde bed hoor) vind ik een veilig gevoel hebben plus we hebben geen kamers over

11. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    6 kilo is niet veel hoor.

Ik zit op +7 nu en ik wil ook niet meer dan 10 kilo aankomen dus ik moet ook uitkijken. Mijn startbmi was dan wel wat hoger, 33. Bij de jongens ben ik uiteindelijk maar 8-9 kilo aangekomen maar bij hen was ik in het begin misselijk en viel juist af en bij deze zwangerschap had ik alleen maar honger. Maar bij hen was ik ook al wat zwaarder aan het begin van de zwangerschap.

12. chelle93

chelle93 Actief lid

9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    oe ik ben 12 kilo nu aangekomen

ik ben 163 en woog voor mijn zwangerschap 58 kilo

ik heb alles op mijn buik en borsten dus hoop dat er veel kilo's gelijk naar de bevalling af gaan ook ga ik borstvoeding geven als het lukt dus hoop ik daar de rest ook een heel eind mee kwijt te raken en want blijf hangen word afvallen en weer veel sporten als ik me goed voel

13. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 8 kilo aangekomen, maar had nog wel zon 9 kilo van de eerste teveel.. Bij de ouste in 30 weken ruim 15 aangekomen hehe,

14. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Mijn BMI is nog veel hoger, maar ik ben juist nog helemaal niet aangekomen, nog steeds 4 kilo afgevallen tov het startgewicht... maar de kleine groeit gelukkig goed... Vandaag het bed ook alvast op klossen gezet, benieuwd hoe ik straks in mijn bed kom (en er weer uit :-0 ).

Ik vind het zoooo ontzettend spannend... De laatste versiering voor de babykamer is vandaag binnengekomen, ik hoop die morgen of maandag op de muur te kunnen bevestigen... en dan wil ik nog een soort van memobord maken, maar dat kan ook altijd later nog... heeft geen haast...

15. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het enige wat ik ECHT hoop is dat de kleine niet pas 1 april komt xD

16. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Hier 9 kilo aangekomen tot nu toe.

17. chelle93

chelle93 Actief lid

9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kaala ik heb het zelfde ik wil/hoop echt niet dat het 1 april komt
    Ik ben 31 maart uitgerekt dus dat zit heel dicht in de buurt

18. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het lijkt me zo sneu..Had op de basischool een jongen in de klas die op 1 april jarig was en iedereen hem maar plagen dat z'n hele leven een grapje was
    Ik ben zelf 27 maart uitgerekend, dus ook nog wel dichtbij! Zie het al zo voor me dat het een klein weekje later komt

19. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    mm 1 april is idd niet zo'n leuke datum, ik duim voor jullie mee dat jullie kindje niet die dag geboren wordt.

hier is iedereen vrij netjes in het aankomen. ik was bij de eerste 21 kilo aangekomen en bij de 2e 18 kilo. nu wil ik graag onder de 15 kilo blijven.
    buiten de zwangerschappen weeg ik maar tussen 50 en 53 kilo dat scheelt natuurlijk wel. en ik heb het er ook weer vrij snel af.

chelle: net als jou heb ik ook alles op buik en borsten en dan vooral buik:) de vk zij donderdag nog heel beschaafd. je hebt best een volle buik ;)

20. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    kaala: zielig is dat dan he, ik hoop dat je kindje op tijd komt of net wat eerder ;)

Deel Deze Pagina