Het 'de-laatste-10-weken-afteltopic'

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skatje, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hilse

Hilse Niet meer actief

Dat moet ik even googlen :p

2. Hilse

Hilse Niet meer actief

Oeh bah wat vervelend zeg :(

3. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Haha, ja was voor mij ook een onbekend begrip tot ik er helaas zelf last van kreeg. Heb vanaf de 8ste week een week in het ziekenhuis gelegen wegens uitdroging. En tot de 27ste week niet gewerkt! Ik leek er vanaf te zijn, maar nu heb ik er weer last van!

4. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Oh getsie daar zit je ook niet nog eens op te wachten als je de 30 weken al over bent! Dan wordt het al zwaar zat zonder hg :(

Hier lekker verkouden, inclusief irritante kriebelhoest :( Bah hoop dat het gauw over is.

5. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Heey meiden,

Hier nog +/- 6 weken te gaan. Heb sinds afgelopen zaterdag verlof! Daarvoor werkte ik therapeutisch 3 uurtjes per dag ongeveer 3 dagen in de week. Ik werk in de zorg en i.v.m. bekkeninstabiliteit ben ik met 17 weken therapeutisch gaan werken. Dit was redelijk goed vol te houden tot mijn verlof met zijn ups en downs, maar ben blij dat ik nu echt verlof heb!
    Het bewegen wordt steeds pijnlijker en ik heb daarnaast nog een dreumes van 20 maanden rondlopen. Ik geniet nog steeds van alle bewegingen in mijn buik en ben heel dankbaar voor ons 2e wondertje, maar ik ben echt helemaal klaar met de pijn!! Dus ik hoop dat deze kleine voor de 40 weken komt... Ook ben ik ontzettend nieuwsgierig naar wat we krijgen... Wij weten het geslacht namelijk niet... en ik wil heel graag weten hoe grote broer op zijn broertje/zusje gaat reageren!

Ik heb dus behoorlijk last van nesteldrang, bij de 1e helemaal geen last van gehad en nu is het echt niet normaal meer, maar ja door de BI kan ik gewoon weinig meer. Gelukkig heb ik een fantastische moeder die elke week ons huisje lekker schoonsopt! Dan hoef ik alleen maar wat lichte dingen te doen tussendoor om het bij te houden.

Liefs

6. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    @hopelessinlove: terug last van misselijkheid? Bij mij ook weer beetje terug aan t komen, maar was door zuuroprispingen. Nu toch medicatie aan t nemen ervoor. En het is beter.

Ondertussen wel serieus aan het aftellen want zo vermoeid. Het wordt echt zo zwaar :( Vooral nog met de zorg voor ons 21 maanden oude zoontje. Hij is nu zo druk en in de peuterpuberteit aant komen dus heel erg zwaar! Veel geween en miserie dus. En mijn geduld is zoveel geminderd dus word ik ook vlugger boos. Nog een 8 tal weken te gaan!

7. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, heerlijk he, bij de meesten komt t verlof nu in zicht!

Ik kan echt niet wachten tot de kleine komt.. Vanaf wanneer zetten jullie je zogenaamde vluchtkoffer klaar?

Volgens mij is onze dame aant indalen.. Heb wat klachten daar beneden ;)

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Vluchttas: ehhh denk als ik verlof heb, dan ben ik 36 weken. Dus nog 5,5 week. Mijn vluchttas is een koffer. Maar die gebruik ik ook als we gaan logeren bij mijn ouders. Dat doen we af en toe wel eens.

Maar ik ben best een sufferd want ik heb gewoon 2 koffers :D

Misschien moet ik hem dan toch wat eerder inpakken :) Wat wordt er eigenlijk aangeraden? Weet je dat ik het niet eens meer weet van mijn eerste 2 kinderen? Zeef!

9. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Weet eigenlijk niet wanneer t wordt aangeraden.. Ik denk maar steeds: "Steeeeeel dat ze vroeg komt.." Dat werkt op de zenuwen ;)

10. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Hier stond hij vorige keer klaar vanaf 4 weken (36 weken dus) voor de uitgerekende datum. Best want zoontje besloot om op 37 weken te komen :) en er moest nog een deel babykleertjes bij. Manlief is dus nog na de geboorte kleertjes voor 50 cm (zoontje was 48 cm) gaan kopen want we hadden gewoon niet zo'n kleine kleertjes.

11. chelle93

chelle93 Actief lid

9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben langzaam bezig om alles bij elkaar te zoeken wat er allemaal in de tas moet

vandaag heb ik de blije doos opgehaald zitten nog leuke dingen in
    en mijn kraampakket was ook binnen gekomen daar zat nog extra een badcape voedingskussen en een termometer in dus weer een hoop gekregen vandaag

het weekend heb ik me echt heel slecht gevoeld en ik werd helemaal gek van mijn buik slapen ging ook niet
    en vandaag heb ik voor me gevoel heerlijk geslapen ook al moest ik er 2 keer uit en 1 keer flinken kramp in mijn kuit
    nu heb ik gister de eerste was gewassen en gestreken
    en vandaag de 2e was gewassen en morgen die maar strijken
    en dan is alles gewassen en gestreken het weekend wil ik de ziekenhuis tas helemaal klaar hebben staan

12. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Goed bezig, Chelle.

De nachten zijn een ramp hè?! Ik lig ook voor geen meter..

De babykleertjes wassen en strijken.. Daar zie ik dus echt als een berg tegenop. Misschien doe ik alleen maat 50 en 56...

13. chelle93

chelle93 Actief lid

9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vond het juist wel weer heel leuk om te doen

en weer alles in je handen hebben en denken van ow die is leuk en die is ook leuk en uit eindelijk vind ik alles leuk en ben ik blij wat ik allemaal heb gekocht

nou heb ik de massel dat ik bij mijn ouders woon en verder eigelijk nooit de was doe (nu wel steeds vaker en wisselen we het af )

14. lolsmurf

lolsmurf Actief lid

5 jun 2012
    404
    35
    28
    NULL
    NULL
    Nog 1 nachtje slapen! Haha!

15. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    hahahaha :D

16. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Ja helaas is het weer terug! De vk rade mij ook aan om iets tegen de zuuroprispingen te nemen ook al heb ik daar dan geen last van, het kon wel daar vandaan komen

Haha ik heb geen kleine thuis (wordt mijn 1ste), maar ook ik heb het echt gehad!!
    Kan me voorstellen dat je dat met nog meer kids al helemaal hebt!!

17. chelle93

chelle93 Actief lid

9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat balen dat het terug is

18. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Ik heb gisteren mijn laatste werkdagje gehad. Nu officieel zwangerschapsverlof :D.

Gelukkig gaat het slapen hier (nog) goed. Moet er 1x af voor wc bezoekje en slaap dan weer heerlijk verder.

Hier het eerste trimester iets misselijk geweest en dit is bij mij ook weer een beetje terug. Moet echt met regelmaat iets eten, anders erg misselijk. Zit nu ook érg snel erg vol.

Ik ga of deze week of volgende week de kleertjes wassen en de babykamer schoonmaken en inrichten. Zin in :D.
    En ook de vluchttas dan klaar maken!

19. chelle93

chelle93 Actief lid

9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    @corina1989 fijn dat je nu ook niet meer hoeft te werken

ik hoef nu ook niet meer te werken maar ben elke dag nog druk
    met van alles en nog wat zo als schoonmaken en extra alles schoon hebben zodat ik de eerste volgende tijd daar niet naar om hoef te kijken (de keuken enzo)

20. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pff morgen alweer 35 weken..Gaat snel, nog een maandje..

Deel Deze Pagina