Het 'de-laatste-10-weken-afteltopic'

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skatje, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinder82

vlinder82 Actief lid

7 jun 2011
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben officieel nog niet toe aan dit topic maar wil toch al graag meekletsen!
    Ik zit nu voor de derde week thuis omdat ik teveel harde buiken/buikpijn/bekkenpijn had en de rust doet mij wel deugd.
    Ik heb vandaag wel veel last van buikpijn. Had mij voorgenomen om rustig in de babykamer wat te prutsen maar zit al heel de morgen op mijn stoel en pc gekluisterd ;)
    Niet voor lang meer want moet straks eten klaarmaken voor mij twee andere kindjes die straks uit school thuiskomen.

groetjes,
    vlinder

2. chelle93

chelle93 Actief lid

9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kaala zo gaat de tijd in een keer snel

@vlinder82 wat vervelend dat je al thuis zit
    en al helemaal dat je ook nog 2 kinderen al hebt die ook jou aandacht en zorg nodig hebben

gister was ik bij mijn opa geweest net alle kinder kleding in de was gedaan en ja hoor krijg ik weer een pakje ben er heel blij mee maar baalde wel een beetje dat net alles in de wasmachine zat

3. vlinder82

vlinder82 Actief lid

7 jun 2011
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    chelle93: ja, ik had graag nog wat enkele weken gewerkt maar merk echt wel dat mijn lichaam het nodig heeft! De rust, als de kids naar school zijn tenminste, doet deugd! Alles mag, niets moet!
    Voorlopig kan ik mij nog bezig houden met fotoboeken maken en hier wat surfen... ik verveel me (voorlopig) nog niet...

De babykleertjes zijn hier nog niet gewassen, maar daar heb ik nog wel wat tijd voor...
    Ik ben momenteel bezig aan de etiketten voor de enveloppen. Dat kan ik ook lekker vanuit de zetel doen!

Slapen doe ik voorlopig nog zalig goed! In vergelijking met mijn andere 2 zwangerschappen kan ik nu veel beter slapen! Hopelijk blijft dit nog even zo!

tot later,
    vlinder

4. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    hope: he bah dat het terug komt, staat het wel om bekend dat je het tegen het einde terug krijgt. ik heb een week in het ziekenhuis gelegen in oktober en toen zei de verpleegkundige nou ik zie je waarschijnlijk tegen het einde weer terug.
    ik heb toen van de gyn omeprazol meegehad en emesafene en dat gaat redelijk. mijn eet en drink lust is nog niet veel maar wel iets.

hilse: wat goed dat je knulletje goed groeit. maar jee nu al 2,5 kilo dat is wel veel idd. hopelijk komt die met 37 weken.

vluchttas: zet ik klaar vanaf week 36. dat was ook het advies van de kraamhulp.

welkom nieuwe dames.

chelle; ja leuk he al die kleertjes weer zien. ik heb ze allemaal uitgezocht van de week en in koffer gedaan voor mijn moeder, kan zij lekker gaan wassen en strijken. je hebt weer lekker veel gekregen, ik heb vandaag de kruidvat tas gehaald ook weer leuk.

5. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    vlinder: balen dat jij ook thuis zit met die klachten, ik zit al thuis vanaf de kerst met hetzelfde probleem. alhoewel ik het wel heerlijk vind thuis. moet er nu echt niet aan denken te moeten werken.

slapen heb ik ook geen moeite mee, het liefst de hele dag hihihi.
    ik heb een laag hb en dat begin ik nu wel te voelen.
    langzaam ben ik nu ook alles klaar aan het maken.

ben wel jaloers op degene die al een paar weekjes verder zijn hihihi, ik ben het echt zo zat.

6. Hilse

Hilse Niet meer actief

@kimberly, heb gekeken op de pnogwat lijst en daar staat dat ie ongeveer 300 gram zwaarder is dan het gemiddelde.
    Is altijd nog afwachten natuurlijk. Maar hoop echt dat hij voor de 40 weken komt zeg!
    Heb nu ook erg last van m'n rug en bekken en slaap super slecht sinds een dikke week nu blegh
    Klaag klaag hihi :)

Hier alle kleertjes gewassen en in de kast hangen/liggen :D
    Af en toe komt er nog wel wat nieuws bij, probeer ik beetje op te sparen tot er weer wat bij is haha :p

Morgen naar de negenmaandenbeurs, maar zien waar ik mee terug kom :p
    Planning is in ieder geval een draagdoek! Als er leuke zijn tenminste, in ieder geval wil ik me graag voor laten lichten erover :)

7. chelle93

chelle93 Actief lid

9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik wil misschien morgen ook naar de negenmaandenbeurs alleen dan de avond gaan

morgen krijg ik weer een echo om te kijken of hij goed ligt en klaar ligt voor de bevalling ben benieuwd

ik heb al de hele week druk bezig met vanalles en nog wat en merk nu echt dat ik wat meer moet verdelen niet alles op een dag doen maar ja er is ook zoveel te doen nu ik thuis zit alles uit zoeken hebben sins we bezig zijn met de kinderkamer (tot was ik 25 weken) 7 grote vuilniszakken weg gegooid met allemaal rommel en kleding eindelijk komt alles weer een beetje af

vandaag liep mijn vriend op de kinderkamer die helemaal af is en zij sgat het is hier zo leeg zorg maar snel dat die gevuld is ik wil zo graag dat hij komt datt vond ik zo lief maar ja ook gelijk vertelt dat ik/de baby nog minimaal 2 weken moet blijven zitten voor zijn best wil

8. vlinder82

vlinder82 Actief lid

7 jun 2011
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeiemorgen,

alweer zalig geslapen, en voor een keer niet erg gedroomd!
    Mijn meisjes waren wel vroeg wakker deze morgen... Niet zo erg, ik kan straks nog rusten als ze naar school zijn.
    Ga straks nog wat verder werken aan de traktaties voor de vriendjes van hun klasjes. Is nog vroeg, maar ik ben graag op voorhand met alles klaar.
    Babykamer is hier nog niet helemaal af. Er staan nog spullen van mijn dochter maar voor de rest is het bijna klaar hoor. Eerste pampertjes liggen al klaar ;)
    De kleertjes moeten wel nog gewassen worden, dat is voor volgende week (of zoiets).
    Denk dat ik de laatste weken echt niets meer te doen zal hebben ;) Maar wie weet mag/kan ik dan ook niets meer doen!

Kimberly: jammer dat je zo slecht slaapt! Ik geniet ook ten volle van mijn dagen thuis hoor. het is mijn laatste zwangerschap en geniet van elk schopje die mijn kleintje me geeft :)

Vluchttas: ik beval sowieso in het ziekenhuis. Toen ik enkele weken de kerstboom terug op zolder ging zetten, heb ik meteen mijn klein koffertje mee naar beneden genomen. Staat ergens in een hoekje in de babykamer.
    In de kast zitten al wat dingen die ik al klaar kan zetten zoals doe, douchegel, (en bomma-ondergoed voor de eerste dagen ;). Ik beval in België, dus daar is het de gewoonte om 5 dagen te blijven. Heb ik de vorige keer als positief ervaren hoor! Vroedvrouwen zijn zo lief en hulpvaardig en je bent al wat op je positieven om terug naar huis te gaan.
    Alleen minder is dat het een heel geregel is voor de andere kinderen!

Voorzien jullie iets voor jullie oudere kinderen als de baby geboren wordt?

groetjes,
    vlinder

9. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    hilse: klagen mag hoor, dat doe ik ook. gelukkig begrijpen we elkaar hier. 300 gram is best veel voor een baby toch. maar idd laat maar lekker eerder komen.

chelle: idd wel lief van hem, pas op dat je jezelf niet voorbij loopt. lekker rustig aan zodat je ook nog kan genieten. spannend een echo vandaag, ben benieuwd of die goed ligt.

vlinder: oh 5 dagen blijven dat is wel lang. opzich natuurlijk lekker alleen ik zou zo bang zijn dat het thuis niet loopt. ( ben een beetje een controle freak) mijn man heeft rondom de bevalling 2 weken vrij dus dat scheelt, verder wonen mijn ouders en eventueel broers en zussen om de hoek. mijn moeder en man zijn bij de bevalling dus zijn de kinderen dan waarschijnlijk bij mijn vader. zo ging het de vorige keer ook. ook hier de laatste baby voor ons. na 2 meiden nu een jongen, dus wij zijn compleet.

ik heb nog geen tas klaar staan dat doe ik rond de 35 weken en dan wil ik ook alles klaar hebben.

10. chelle93

chelle93 Actief lid

9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    goedemorgen allemaal

@vlinder ik denk dat het juist wel fijn is om 5 dagen in het ziekenhuis te blijven even goed rusten en de aandacht voor jou en je baby

ik vind het jammer dat je hier 2 uur naar de bevalling al weer buiten staat ook snachts dan blijf ik liever 5 dagen

11. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    chelle: ik ben beide keren 3 dagen gebleven en dan vind ik dan ook echt genoeg. ik ben wel beide keren ingeleid dat scheelt ook dan moet je vaak al langer blijven.

12. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hm nou ik zou er niet aan moeten denken om 3 dagen in het ziekenhuis te moeten blijven, of 5 zelfs!

Hier was het bij allebei de jongens: kind eruit, kroelen, douchen, aankleden en lekker naar huis :D Lekker het eigen bedje in, heerlijk! Dikke biefstuk van de BBQ en als lunch een broodje met filet americain en 1 met gerookte zalm :p

Oehhhh nog 9 weekjes dan mag ik dat allemaal weer!

13. chelle93

chelle93 Actief lid

9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    @skatje haha gelukkig vind ik brie heel lekker maar die mag je eten als je de goede koop dus dat doe ik nu elke keer dat ik dat gewoon kan blijven eten

Maar snap heel goed dat je er weer zin in hebt da zou ik ook hebben als ik geen brie meer kan eten

De echo die ik heb gehad was goed hij is aan het indalen

Dus hopen dat het niet heel lang meer duurt voor dat hij komt (wel in de weken dat hij geboren mag worden)

14. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

JEEEEEJ!!!!

vandaag officieel nog 10 weken :D:D:D Ik wou dat ze er nu al was.... hahaha

15. vlinder82

vlinder82 Actief lid

7 jun 2011
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    moonymuppet: alweer een mijlpaal ;) Ik sluit dinsdag 'officieel' aan dan!

skatje: tja, ben het nu al 2 keer gewoon. Heb daar gewoon meer 'rust' dan thuis. Hier zou ik mijn bed nauwelijks zien, als ik mezelf ken! Ik zie altijd wel een werkje liggen of moet één van mijn kindjes helpen of zo...
    Wel een duidelijk verschil tussen B en NL hé qua bevallen?!
    Ik ben ook al 2 keer ingeleid, maar denk niet dat het daaraan ligt dat we 5 dagen blijven hoor. is gewoon de standaard. (en met keizersnede is het 7 of 10 dagen dacht ik zelfs!)
    Zelf ben ik ook een 'controlfreak', maar ben ervan overtuigd dat mijn man alles in goede banen zal leiden zoals de vorige keren. Mijn meisjes zijn ook al wat ouder, en zelfstandiger en kunnen ook al eens een taakje aan (zoals zelf kleren aan- en uitdoen, ...)

tot straks misschien!
    vlinder

16. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    vlinder: wel lekker als het dan toch thuis wel loopt. dat zou hier dus echt niet gaan, als ik in het ziekenhuis lig dan gaan de kids altijd naar mijn moeder. ik zie mijn man echt niet de haren van de kinderen doen en die hebben een enorme bos krullen dus een dag niet gekamt en gewassen is een ramp ;)

hoe oud zijn je meisjes? mijn meisjes zijn 6 en 2.

oh ik kijk ook uit naar al die lekkere dingen weer. halen jullie vooraf al vit k enz in huis? zat ik gisteren aan te denken namelijk.

ik heb vandaag veel last van harde buiken en menstruatie kramp, dus even een off day. ik heb de kids klaar gemaakt vanochtend en ben terug naar bed gegaan tot 11 uur. gelukkig is mijn man vrij vandaag. de harde buiken en menstruatie gevoel blijft een beetje terugkomen. misschien indalen?

17. chelle93

chelle93 Actief lid

9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kimberly dat is minder dat je zo last hebt van je buik

Ik heb vandaag ook een dag van niks doen ik ben zelfs door de weker heen geslapen van mijn vriend dat gebeurt niet vaak verder kom ik al de hele dag niet op gang gelukkig hoef ik ook niet veel te doen

18. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Misselijkheid hier nu ook weer terug. Lang niet zo erg als in het begin, gelukkig maar!

Voor de rest zo moe en lastig! Ik ben echt niet in mijn element meer, moet gewoon in bed kruipen in de namiddag of ik voel me echt zo uitgeput en doodvermoeid.

19. chelle93

chelle93 Actief lid

9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    @elynada ik herken het gevoel
    Gelukkig is mijn maagzuur nu weer een stuk minder tot bijna weg hopen dat het zo blijft

Vandaag wel al de hele dag geen zin en kom gewoon niet voor uit hopen dat dat morgen wat beter gaat zodat ik weer wat meer kan doen

20. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Moest vandaag 3 kwartier wachten op m'n partner, alle banken waren bezet dus moest ik 3 kwartier staan :( Allemaal vol met mensen niet ouder dan 30, keken af en toe naar mij en mijn buik en bleven lekker zitten. Nu vind ik dit niet zo erg als het niet zo lang was, maar 3 kwartier staan in een warm gebouw terwijl er zelfs kleine 10 jarige op een bankje zitten met hun Iphone, daar kan ik niet zo goed tegen eerlijk gezegd. En maar naar me staren.

Oh en hierna nog anderhalf uur wachten op de bus (ditmaal met partner uiteraard) ongeveer hetzelfde verhaal: alle bankjes waren bezet en ze waren er 1 aan het bewerken dus die was ook bezet. Dit waren overigens wel weer oudere mensen (rond de 60) dus dat was logisch, maar 3 kwartier in een benauwd gebouw en daarna nog anderhalf uur in de kou (rond de 2 graden) daar wordt volgens mij niemand blij van, of je nou bijna klaar bent met je zwangerschap of helemaal niet zwanger bent!

Deel Deze Pagina