Hoi dames, Wie heeft DE gouden tip om witte stoffen meubels te behandelen zodat je vlekken er makkelijker af krijgt? Wij hebben 1 heel mooi wit stoffen stoeltje en we willen eigenlijk in dezelfde stijl eetkamerstoelen kopen. (zonder armleuningen dus dat scheelt dan wel weer) Maar mijn man vind het allemaal veel te riskant omdat je er snel vlekken op ziet en als je een kind hebt van 1,5 en graag nog een 2e kindje wil is het niet handig natuurlijk. Maar ik ben er helemaal weg van! en ik vind dat gewoon het mooiste dat er is Dus wie weet er een toverproduct om zulke meubels van te voren mee te behandelen?
Geen idee hoe je dat kunt doen. Maar het ligt wel heel erg aan de stof denk ik. Je hebt bepaalde vuil afwerende stoffen maar of die ook echt werken weet ik niet. Of het moet een hoes zijn die je van de stoel kunt afhalen en in de wasmachine kunt gooien, dan krijg waarschijnlijk ook het meeste weg. Ik zou het niet aandurven.
Zo snel mogelijk zo veel mogelijk vlekken maken . Helaas, geen tovermiddel. Ik heb een witte bank, ook een crime! Maar hij is zo leuk!
Je kan ze ook impregneren, dan maak je een soort water/vuilafstotend laagje erover. Vaak kan je het ook al bij de bestelling aangeven, dan doen zij dat voor je. Het is niet goedkoop trouwens...
hahaha dan valt het minder op.... zo ook onze witte creme bank...... die is nu blauw/zwart/bruin met een beetje wit ertussen.... Moet hem weer eens schoonmaken met een tapijtreiniger...... ts...geen wondermiddel dus..of je moet witte hoezen hebben dan kun je ze elke keer in de was gooien...lees elke week........
Maar eerlijk is eerlijk...het werkt wel! Helaas niet zo heel lang dus...want het slijt ook bij gebruik....maar omdat het misschien eetkamerstoelen zijn en niet zo intensief gebruikt worden als de bank hier.....mogelijkheid is het zeker! Maar dan nog...mijn mening....te duur!! (als je heel goed kunt onderhandelen bij kopen....zou je het er misschien bij kunnen krijgen voor een mindere prijs ts!)
Voor een tientje kun je zelf een spuitbus met impregneerspul halen. Hierdoor wordt de stof verzadigd en trekt er geen vocht en vuil in. Toevallig vd week gekocht en inderdaad, druppels blijven op de stof liggen ipv dat ze erin trekken.
Mijn man had ook een fles inpregneerspul gekocht voor ons stoeltje maar dat werkte maar minimaal.. ik weet niet waar hij die fles vandaan had Misschien dan van een beter merk proberen of die jij op de foto hebt als die volgens jou goed werkt. Thanks voor de tips dames leer vind ik iets minder mooi dan stof maar anders waren leren meubels inderdaad een goede optie geweest.
Verkochten ze hier (Son) bij een meubelzaak waar wij onze eetkamerstoelen hebben gekocht. Het zal vast niet zo goed werken als dat impregneren af fabriek, maar "iets" doet het wel. Druppels rollen er zo af. Maar goed, weet dus niet hoelang het blijft zitten.