Als we de container aan de weg hebben staan maakt het me niks uit of de buren er wat ingooien als ze zelf te weinig ruimte hebben. Zolang ze zorgen dat de container dicht kan (hier doen ze moelijk over containers waarvan het deksel niet meer dicht kan). We hebben dat ook weleens gedaan als we echt te weinig ruimte hadden. Komt bijna nooit voor (behalve als ik een opruimwoede heb) @merah hier ken ik dat ook niet. Ik gooi ook weleens potjes weg maar heb nog nooit een briefje gehad. Misschien is dat regio gebonden?
Als ik zie dat er bakken langs de weg staan waar nog wat bij kan en het past bij ons niet meer dag gooi ik het er bij hun in. Ik zorg er wel voor dat indd de klep nirt open gaat staan en dat hij wel geleegd wordt anders vind ik het lullig. Ik heb er totaal geen moeite mee als anderen iets bij ons in de bak gooien als dat kan. Bij ons worden de containers voor huisafval en gft om de week worden geleegd en bij de straat om de hoek die twee precies andersom worden geleegd. Dus ls ik zie dat onze huisafvalcontainer vol gaat voor hij weer geleegd wordt zet ik hem in de andere straat. Als ik zou willen zou onze bak dus elke week geleegd kunnen worden (is dat een beetje duidelijk uitgelegd zo hahaj) Dus nee ik zou er geen moeite mee hebben. X
Wij hebben grote containers aan de straat, kan ik elke dag mijn stinkluiers weggooien. En ook in onze wijk zie je wel eens mensen die met de auto komen aanrijden en hun vuil er bij ons komen ingooien. Ook niet altijd netjes, maar je weet niet wat hun achterliggende reden is. Ik kan me voorstellen dat je baalt nu je zo lang met die volle bak hebt gezeten! Puur uit nieuwschierigheid, TS: heb je nu speciaal hiervoor op zowel ZP als het Viva forum een account aangemaakt om 'moedermeningen' te horen? Of heb je zelf ook kinderen?
Je had ook gewoon de zakken weer terug in hun eigen kliko kunnen stoppen nadat ze geleegt waren... Je weet neem ik aan wie er kinderen in de luiers hebben. Ben je van het hele probleem af! Of gewoon je kliko op het juiste tijdstip buiten zetten en niet de avond van te voren als je dat doet. (wat overigens volgens mij ook niet mag) Maar een antwoord op je vraag, ja ik zou ook gewoon 3 zakken luiers bij mijn buren in de kliko stoppen als daar plek voor is. Ik ga dan niet eerst mijn eigen kliko uitmesten omdat dan bij de buren er weer in te kiepen.... (ik heb overigens geen 3 zakken in een week, maar even het idee) En anders hou je altijd nog PRATEN over! Je kan je buren er ook gewoon op aanspreken. Tuurlijk heeft dan niemand het gedaan... maar ze doen het zeker niet nog een keer bij jou Succes!
Zou dit wel doen en dan als we zeker weten dat er geleegd wordt. Heb er ook geen bezwaar tegen als ze dit bij mij doen (als de bak al aan de weg staat en dit niet elke week gebeurd want ik heb een grote bak en betaal hier extra voor). En om al je overige vragen maar ff te beantwoorden: Ik maak geen onderscheid tussen het soort afval wat ik er bij een ander ingooi, heb idd veel meer luierzakken (pedaalemmerzakken) dan gewoon keuken afval. Gebeurd hier overigens bijna nooit dat het nodig is om de bak van de buren te gebruiken tenzij we aan het klussen zijn.
mja dan vraag ik me dus spontaan af of het minder erg is als iemand zonder kinderen zn tuinafval (bijv.) in je container deponeren? want dat is net zo irritant.. (en stinkt ook enorm als je er 2 weken mee in je tuin zit... ) Overigens.. willekeurig de inhoud van de vuilniszak zou ik het bijzonder vervelend vinden als ik op die manier 2 weken lang met een volle bak in mn tuin zit. Of het nou luiers zijn of iets anders maakt me dan weinig uit. als je iemand anders zn container bij wil vullen.. prima.. maar zorg wel dat diegene zn bak gewoon geleegd wordt en niet 2 weken met jouw probleem zit.
Hier doen we dat alleen als ze aan de weg staan. Mijn man heeft vanmorgen ook even wat vuilniszakken bij de andere containers gedumpt. Ze zijn hier net geleegd. Maar lijkt me dat je er uiteraard voor zorgt dat het deksel nog goed dicht kan. Klein stukje open is hier geen bezwaar.
mja. ik ben toch wel erg bilj met onze grote ondergrondse containers... worden elke dag geleegd ook. heerlijk!
We hebben het 1 keer gedaan, maar word ook weleens wat bij ons in de bak gedaan. Beter in de bak dan op straat. Als je elkaar hier door kunt helpen prima.
Wij betalen hier per kilo, dus bij de buren in de container luiers gooien zal ik nooit doen. Als we afval niet kwijt komen, wat zelden is, dan brengen we het naar de schoonouders. Die wonen een stuk verderop in de straat. In uiterste gevallen rijden we een keer naar het miliepark. Als we niet per kilo hoefden te betalen had ik er geen moeite mee als buurtbewoners wat in de container gooien, nu echter wel.
Ja hoor, dat gebeurt hier ook bij elkaar en wij doen het ook met afval en deden het met luiers soms. Waarom niet? Het zit toch verpakt, dus er zit echt geen viezigheid aan hun kliko. En we proppen ze echt niet vol dat ze niet meer goed dicht kunnen, dat zou ik wel lullig vinden. Maar verder, kan mij het wat schelen, mogen ze ook bij mij doen hoor, al komt het zelden voor dat er nog ruimte over is.
Wij kunnen de luiers naar het kinderdag verblijf brengen. Staan Speciale containers, en daar kun je ze met zak en al in doen. Ik heb het zelf nog nooit gedaan. Bij ons vorige huis heeft de buurvrouw het wel eens wat bij ons in gedaan. Maar eerst even gevraagt.
Echt aso vind ik het btw niet dat ze wel eens in mijn kliko vuilniszakken deponeren, is heel normaal hier. Vond het wel erg aso dat ze hem zo hem zo vol hebben gemaakt dat de klep helemaal openstond en dus niet geleegd werd. Het waren ook gewoon echt drie grote dikke volle vuilniszakken met luiers. Helemaal tot de nok toe gevuld. Aardig zwaar ook trouwens, door al die luiers. Na die twee weken stonken die luiers ook behoorlijk!!
@sannehey: tja ik moet zeggen.. wij hadden met 1 kind.. geen volle vuilniszak per week dus ik denk dat je even moet kijken welke buren meer dan 1 luier-leeftijd-kind hebben. wellicht kun je eens vriendelijk(!) vragen of diegene dat was.. en dan zeggen "nouja ik vind het niet erg op zich.. maar zorg even dat de klep dicht kan anders wordt hij niet geleegd en zit ik 2 weken met een volle container"
Nou destijds heb ik alle drie de zakken eruit gehaald en in de kamer gezet die ik het minst gebruik, gezien ik de kliko niet open kon laten staat (katten/ vogels etc.) en dus ook niet buiten kon laten staan, sowieso geeft dat ook nogal een pauperindruk. In de schuur had ik destijds ook geen plek, omdat ik daar druk bezig was. Dus stonden ze een tijdje in een van mijn kamers, zodat ik in ieder geval mijn eigen afval kwijt kon. Na drie dagen begon dat echter enorm te stinken, en dan ook echt stinken. Het waren namelijk niet half gevulde vuilniszakken, maar echt drie tot de nok toe gevulde grote vuilniszakken, die ook behoorlijk zwaar waren door al die luiers. Later alsnog verplaatst naar de schuur en tijdens de ophaaldag de zakken in buren hun kliko gedeponeerd. Ik zorgde er echter wl voor dat hun kliko gewoon geleegd werd.