Wij hebben wel vaak dat onze container bomvol zit! En ja wij gooien dan ook weleens een zak bij iemand anders erin, meestal onze naaste buren, die vinden dat ook niet erg! Nu hebben we het geluk dat we van de naaste buren de container ook buiten zetten omdat zij 6 maanden op de camping zitten (wel in de buurt dus zij komen ook af en toe afval dumpen) en wij dus ook zakken erin mogen gooien als we te weinig plek hebben... Maar het gebeurd ook regelmatig, in de winter periode als hun container wel vol is, dat wij gewoon een vuilnis zak laten staan en die in onze container gooien als hij weer leeg is....
Moet best veel afvalscheiden, wellicht dat het daar aan licht. Maar zelfs met een kleintje is onze bak meestal maar voor de helft gevuld. De buren mogen daar gerust wat bij doen, zolang de deksel nog dicht kan. Anders word de bak niet geleegd. Zelf breng ik het net zo lief naar de stort. Komen we regelmatig als ik het platic zat ben dat maar 1 keer per maand opgehaald word.
Weet iemand hoe dat in zijn werk gaat, per gewicht betalen? Krijg je dan gewoon een kleinere of een grotere bak? Of weegt de vuilnisman elke bak en duwt een factuur door de bus? ik kan me er geen voorstelling van maken. Maar of je nu een grote of kleine bak hebt, als je ruimte over hebt hoef j toch niet extra te betalen als hij normaal vol zit ipv half leeg? Ik snap de principekwestie wel als buren bewust de kleinste bak hebben en dan structureel de bak van alle buren afgaat voor de rest. Maar als het incidenteel is heb je er verder dan toch geen last van? Ik ben wel erg benieuwd hoe dat per kilo betalen precies wordt uitgevoerd.
volgens mij si het idee dat ze je container wegen... maar bij ons is het toen afgeketst op het idee dat erg veel mensen in de stress raakten van het idee alleen al dat een ander een extra zak erbij zou kunnen doen. waar ik nu woon hebben we ondergrondse containers... dan krijg je een pasje en weegt hij wat je in de klep gooit. waarvan ik persoonlijk bang ben.. dat er vooral veel afval naast de container wordt neergezet.. (doen mensen nu ook af en toe.. en gevolg is dat de meeuwen dat over de hele straat verspreiden)
voor de gft bak betalen we per keer dat we hem aan straat zetten een vast bedrag voor de grijze bak (rest afval) gaan we zowel betalen voor het aan straat zetten als voor het gewicht. Op de bak zit een chip en de vuilniswagen weegt de bak. Hoe het verder in zijn werk gaat met betalen, weet ik nog niet. We hebben allemaal dezelfde bak (bakken). En dan heb je dus wel last van het incidenteel dumpen van vuilnis in jouw bak door anderen... want je betaalt er voor.
Onze buren scheidden ook hun afval niet en hadden altijd ruimte gebrek (zelfs nu met 2 grijze containers). Nu had ik ooit gezegd dat ik het niet erg vond als ze eventueel afval bij ons in de container gooiden. Vroeger konden we makkelijk 6 weken met een container nu maar ongeveer 4 weken. Helaas kwam ik er een paar keer achter dat ze ongemeld zakken erin hadden gegooid op de dag dat de container werd geleegd maar ik hem niet aan de weg had gezet. Ik had namelijk gedacht je stopt de zakken in de container die aan de weg staat, je loopt niet zomaar de achtertuin in om weg te gooien. Toen ik een paar keer had gevraagd dat als ze mijn container vol gooiden ze hem dan ook even aan de weg konden zetten hebben ze een tweede aangevraagd.
ik red het nooit met 1 container.. een 2e konden we niet aanvragen. dus ja ik gooi het ook gewoon in de containers van de buren als ze al bij de weg staan. Er is er 1 bij waar altijd maar 1(!)zak in zit per 2 week. En tja als het straks per gewicht gaat zal ik wel voor dat 1 zakje naar de stort gaan rijden.
Volgens mij een barcode op de bakken maar ik kan me vergissen. Die worden dan gelezen op moment van leging. Grappig hoor trouwens dat zoveel mensen zich zo druk kunnen maken om een zak afval in de container van de buren.. Blijkbaar is het een grote ergernis bij veel mensen
nou zou het niet erg vinden dat de buuf een zak bij mij in doet .. MAAR als deze dan niet word geledigd om welke reden dan ook krijgt ze ze wel terug !! waar laat ik anders mijn zakken van de volgende 2 weken ??
ik zou not amused zijn. want onze kliko gaat echt bommetje, bommetje vol aan de straat. We moeten namelijk per lediging betalen. Er zit nu allemaal los afval in (geen zakken) en elke keer stamp ik het aan met een oude bezem Dus als iemand er iets bij zou gooien, zou ik echt een beetje boos worden hoor
Ik snap die ergenis niet echt. Het enige waar ik benieuwd naar ben, is als mensen eerder een vuilniszak met luiers in buren hun kliko zou deponeren dan een zak met keukenafval.
Ben ik nu volledig verkeerd, of is je eigen vuilnis bij iemand anders steken niet super illegaal? Het blijft namelijk volgens de wet nog privé eigendom tot ze het komen ophalen. Klinkt misschien dom, maar scheiden van afval is dus nog het minste dat je van boete aan je been zou kunnen hebben. En stel er steekt ineens iets illegaal in je afval, wie heeft het dan gedaan? Stel je loopt over straat en je maakt je zakken leeg en steekt het in een toevallige vuilzak die buiten staat? Ook daar kan je een boete voor krijgen. Dus nee, ik zou het nooit doen. En ik zou er ook niet mee kunnen lachen als de buren het bij mij doen. Het is dan wel 'maar' afval, het blijft mijn verantwoordelijkheid tot de vuilkar het meeneemt.
Ja ik doe dit en heb nooit klachten gehad. Hier gaat trouwens al het restafval in de zelfde zak en gooi het er pas bij de ochtend dat hij geleegd wordt. Verder alleen in prullenbakken die daarvoor de ruimte hebben. De mijne staat trouwens altijd half open omdat er niks inpast ( combi container met tussenschot) maar zorg dat als ik bijvul die andere wel nog dicht kunnen. Als dit niet past dan gooien we de overige zakken in de container bij de flat maar dat mag dus zowiezo al niet dus liever niet. Dingen als plastic en papier bewaar ik en breng ik zelf naar de stort. Restafval is niet te bewaren en zeker niet met dit weer
hier hebben ze ook protocol dat de bak niet open mag staan. Dan slaan ze het gewoon over en blijft je bak 2 weken staan hoor. Het komt hier weleens voor dat we een beetje teveel in de kliko hebben aan zakken en dat we dat dan bij de buren verdelen. Dit wordt wel netjes vantevoren gevraagd. Hier wordt trouwens wel betaald per keer dat je hem laat legen (gelukkig wordt het nog niet gewogen )
We betalen hier per lediging en er staan altijd een hele rits containers naast elkaar. Ze worden maar 1 x per 4 weken opgehaald. Als ik dan zie dat sommige containers halfvol zijn en ik heb nog een zak die er niet inpast wil ik hem wel eens bij een ander ingooien. Mogen ze bij mij ook gerust doen als er ruimte over is. Dat is alleen nooit het geval.
Ik zou er ook ingooien wat ik op dat moment nog kwijt moet.. Wel doe ik dat dan pas 's morgens doen zodat het niet te lang ligt te stinken maar zou er iig voor zorgen dat hij dicht kan zodat mijn buren niet het risico lopen om met een volle bak te blijven zitten.
Helaas, hier betalen we per kilo en per lichting. De kliko's staan hier bij iedereen ook binnen de eigen tuinen. Maar als het dus geaccepteerd werd in de buurt en het past niet bij ons, maar bij de buren wel, dan zou ik het doen. MITS de klep dan wel dicht kan, natuurlijk. Zou lullig en asociaal zijn als iemand daardoor met een volle kliko zou blijven zitten. Maar ik zou dus iets in andermans kliko gooien, als ze al aan de straat staan. En dan maakt het ook niet uit WAT je erin gooit, want het wordt toch zo geleegd. Dus een zak met poepluiers, ja hoor, zou ik zo doen! Wij halen het trouwens soms niet met onze eigen kliko. Door een tip van een collega, wist ik dat we een extra kliko konden krijgen. Kost wel eenmalig 26,50 of zo. Maar voor die keren dat de kliko vol zit, kunnen we uitwijken naar de tweede. Helemaal omdat we straks TWEE kids in de luiers hebben... Enige nadeel is dat het ook meer ruimte in beslag neemt in de tuin, die toch al niet zo groot is.
Op het moment dat we hier moeten betalen voor het legen van de bak zet ik er een slot op. Er zijn namelijk sloten te koop die automatisch open gaan als de bak ondersteboven gaat. Maar iemand anders kan er niks ingooien zonder sleutel.