poffertjes bakken, wat doe ik fout?

Discussie in 'De lounge' gestart door Chaea, 20 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chaea

Chaea Niet meer actief

Het lukt me gewoon niet om poffertjes te bakken :D

Het beslag is goed, daar ligt het niet aan, ik gebruik een poffertjespan van gietijzer, ik gebruik normaal nooit gietijzere pannen..

ik gebruik olie om in te bakken, en het beslag blijft aan de pan plakken, doe ik iets fout? moet ik boter gerbruiken? staat het vuur te hoog?

of wut?:D

(ik voel me trouwens best wel dom dat me poffertjes mislukken haha fail..)

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Was het niet de kunst om te wachten tot de poffertjes zelf loslaten.. Dan pas draaien..
    Moet je even spelen met het vuur (hoog/laag) dat ze niet aanbakken, maar wel aanbakken..

3. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Lol.. troost het je als ik zeg dat ik het ook niet kan? :D

(Ik heb het 1x geprobeerd en na afloop gewoon de pan maar weggegooid, had niet het idee dat het me ooit wel ging lukken haha)

4. Chaea

Chaea Niet meer actief

5. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Oh wat een hel om die dingen te maken hahaha.

6. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Hier was t ook dikke fail.. maar na een paar oefen rondjes ging het steeds beter! Ook met gietijzeren pan indd.. oefening baart kunst xD

7. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik heb het met pannekoeken, het bakken lukt wel maar ze smaken nooit zoals vroeger toen mijn moeder ze maakte, die waren flinterdun en lekker zoet. die van mij zijn gewoon gore deeghappen en smaken nergens naar :(

succes met je poffertjes!

8. Chaea

Chaea Niet meer actief

miss verschillende beslagpakken uitproberen of een schepje suiker in het beslag doen?

zijn ze bij jou erg dik dan? dunne pannekoeken (flensjes) zijn een pain in the ass om te maken ze scheuren echt zo snel T_T

het gaat nu wel beter met me poffertjes, ze zijn alleen wel aangebrand maar komen wel van de pan af :D toch nog een verbetering =P

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

gietijzeren pan duurt heel lang voordat hij echt goed heet is he :)
    en met een kwastje de pan even beboteren/olieen moet genoeg zijn.

@glimworm: begin eens met je moeder vragen wat haar recept voor het beslag is dan? (of even googlen als dat niet mogelijk is)
    ipv een pak koopmans te halen :)

mijn oma deed altijd scheut 7up of sinaasappelsap in de pannenkoeken overigens.. smaakt echt heerlijk!

10. Chaea

Chaea Niet meer actief

oh wat apart, ga ik ook eens proberen :D

11. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Misschien een beetje vanille suiker erbij doen, ook lekker. Je hebt nu ook van Koopmans met een vleugje kaneel, ook fijn!

12. Chaea

Chaea Niet meer actief

vraag me niet hoe maar het is me nu wel gelukt :D en me kleine man vond het smullen dus heb het wel goed gedaan =P ben er volgens mij een uur bezig geweest haha XD met 3 mislukte pogingen

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hehehe nu ben ik heel benieuwd of het met 7up was of niet :p

blij dat ze smaakten!

14. Chaea

Chaea Niet meer actief

haha nee dit keer niet, de volgende ronde dat ik pannenkoeken ga maken of poffertjes, pleur ik er een schuit 7up bij ;) of sinaasappelsap :D

Deel Deze Pagina