Hoi allemaal, Wij wonen sinds kort in ons huis en hebben nu alleen plissés voor onze ramen hangen wel verduisterend, maar voor onze kinderen is het alsnog te licht op hun kamer. Dus willen wij er nu ook verduisterende gordijnen voor gaan hangen. Maar nu mijn probleem. Ik wil graag de gordijnen tot op de grond hebben, maar dan zou het bed en bureau van de kant af moeten en dan wordt de kamer optisch een stuk kleiner. Nu zei mijn man dan doen we gordijnen tot de vensterbanken. Maar dat lijkt mij niet mooi. Hoe hebben jullie dat op de kinder kamers? Of op jullie eigen slaapkamer?
Ik zit momenteel met hetzelfde dilemma. Wij hebben op 1 kamer de oude gordijnen gehangen want die pasten perfect. Deze zijn tot op de grond en dat staat wel netjes, daar neig ik dus meer naar.
Wij doen in ons nieuwe huis tot net over de vensterbank. Huidig huis is een flat met balkondeur in de slaapkamer, dus wel gordijnen tot de vloer. Zie er geen meerwaarde in om dit in ons nieuwe huis ook te doen.
Een rolluik aan de buitenkant, dan heb je helemaal geen gordijnen dillema Houd met heel warm weer ook de warmte nog een beetje weg.
Op de slaapkamers van de kinderen hebben we ze tot op de vensterbank, maar daar zit ook een rolluik, dus volledig verduisterd, bij ons verduisteringsgordijnen tot de vloer.
Tot net over het randje van de vensterbank. In de slaapkamer gordijnen tot op de grond vind ik niet mooi.
Hier overal tot op de grond. Tot aan de vensterbank vind ik echt lelijk. Met alleen een verduisterend rolgordijn verduistert het hier ook echt niet genoeg.
Tot de grond hebben we het. Tot vensterbank vind ik heel lelijk maar ik moet zeggen, ze nemen inderdaad heel veel ruimte in, best wel zonde. Misschien houten jaloezieën? Of een verduisterend rolgordijn? Dat laatste hebben wij op onze eigen slaapkamer, heeft een soort linnenlook.
Voor een kinderkamer zou ik kiezen voor tot de vensterbank. Of inderdaad rolluiken. In de woonkamer vind ik het wel mooier tot de grond.