Bedankt voor alle reacties dames. Wij gaan gordijnen aanschaffen, rolluiken willen we niet vinden wij niet staan bij ons huis.
Wij hebben tot net over de vensterbank. In de winter kan de verwarming dan gewoon warmte afgeven zonder dat de gordijnen alles tegen houden.
Wij hebben het tot aan de grond, maar de kinderkamers zijn vrij groot. Misschien helpt het als je een foto of iets dergelijks wilt delen. Wat voor mij doorslaggevend zou zijn is de ruimte. Is die vrij klein dan denk ik niet dat iets wat een volwassene mooi vind opweegt tegen gebruiksgemak van een kind. Tenzij het kind zelf een sterke mening heeft over de lengte van het gordijn.
Wij hebben het tot op de vensterbank en ik heb spijt. We hebben ervoor gekozen zodat de verwarming vrij is. Maar hier heeft de vorige bewoner witte tegels erop gedaan (op de vensterbank) en zodra het zonnetje schijnt komt het er als een zaklamp doorheen. Zelfs met het verduisterende rolgordijn er achter.
Dit! Wij hebben een rolluik en dan pas is het heel donker. Vergeet ik die komt er toch licht langs ondanks verduisterende gordijnen.
Hier overal gordijnen tot op de grond. Tot of net over de vensterbank vind ik lelijk, met uitzondering van rolgordijnen enz.
Ik zat gisteren nog te denken; ik doe nooit meer gordijnen tot op de grond op de kinderkamers. Wat is dat gruwelijk irritant Haha, elke keer speelgoed ervoor, Lego op de grond etc. Nee hoor volgende gordijnen komen tot op de vensterbank
Ik heb beneden ook gordijnen tot vensterbank. We hebben een hond en anders gaat hij tegen de goed i jnen aanliggen en blijven we wassen. En ijn de winter blijft de warmte achter het gordijn ipv de kamer in. Dus gewoon lekker tot vensterbank.
Wij hebben opzichte ook wel grote slaapkamers 20m2. Alleen hebben wij grote robuuste meubels in de slaapkamers staan. Dus die trek je niet zomaar even van de muur af. Wij gaan denk ik toch de gordijnen iets over de vensterbank doen.
In de huiskamer hebben we gordijnen tot op de grond, maar in de slaapkamers hebben we verduisterende rolgordijnen met daarvoor gordijnen die net over de vensterbank heen komen. Op deze manier blijft de radiator vrij, zo zonde als de warmte achter de gordijnen blijft hangen! In de huiskamer hebben we de gordijnen nooit dicht en hangen ze er meer voor de sier, maar in een slaapkamer gebruik je ze dagelijks (nachtelijks?) en dan is het toch wel fijn als het praktisch is.