Het dilemma dat gordijnen heet.

Discussie in 'De lounge' gestart door hardlopertje, 26 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Bedankt voor alle reacties dames. Wij gaan gordijnen aanschaffen, rolluiken willen we niet vinden wij niet staan bij ons huis.

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Tot net over de vensterbank.

3. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Wij hebben tot net over de vensterbank. In de winter kan de verwarming dan gewoon warmte afgeven zonder dat de gordijnen alles tegen houden.

4. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.610
    8.359
    113
    Vrouw
    Wij hebben het tot aan de grond, maar de kinderkamers zijn vrij groot. Misschien helpt het als je een foto of iets dergelijks wilt delen.

Wat voor mij doorslaggevend zou zijn is de ruimte. Is die vrij klein dan denk ik niet dat iets wat een volwassene mooi vind opweegt tegen gebruiksgemak van een kind. Tenzij het kind zelf een sterke mening heeft over de lengte van het gordijn.

5. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.694
    3.136
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben het tot op de vensterbank en ik heb spijt. We hebben ervoor gekozen zodat de verwarming vrij is. Maar hier heeft de vorige bewoner witte tegels erop gedaan (op de vensterbank) en zodra het zonnetje schijnt komt het er als een zaklamp doorheen. Zelfs met het verduisterende rolgordijn er achter.

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.641
    5.667
    113
    Dit!

Wij hebben een rolluik en dan pas is het heel donker. Vergeet ik die komt er toch licht langs ondanks verduisterende gordijnen.

7. Melief

Melief Niet meer actief

Tot op de vensterbank vind ik persoonlijk niet zo mooi dus ik zou tot op de grond doen.

8. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Hier overal gordijnen tot op de grond.
    Tot of net over de vensterbank vind ik lelijk, met uitzondering van rolgordijnen enz.

9. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.192
    1.053
    113
    Vrouw
    Ik zat gisteren nog te denken; ik doe nooit meer gordijnen tot op de grond op de kinderkamers. Wat is dat gruwelijk irritant Haha, elke keer speelgoed ervoor, Lego op de grond etc.
    Nee hoor volgende gordijnen komen tot op de vensterbank ;)

10. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ik heb beneden ook gordijnen tot vensterbank. We hebben een hond en anders gaat hij tegen de goed i jnen aanliggen en blijven we wassen.
    En ijn de winter blijft de warmte achter het gordijn ipv de kamer in. Dus gewoon lekker tot vensterbank.

11. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    Kan je daar tegelstickers op plakken? Dan kan je dat misschien oplossen?

12. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Wij hebben opzichte ook wel grote slaapkamers 20m2. Alleen hebben wij grote robuuste meubels in de slaapkamers staan. Dus die trek je niet zomaar even van de muur af. Wij gaan denk ik toch de gordijnen iets over de vensterbank doen.

13. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.694
    3.136
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh dat zou misschien wel eens een optie kunnen zijn. Als de zon daar niet zo fel op weerkaatst :)

14. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    In de huiskamer hebben we gordijnen tot op de grond, maar in de slaapkamers hebben we verduisterende rolgordijnen met daarvoor gordijnen die net over de vensterbank heen komen. Op deze manier blijft de radiator vrij, zo zonde als de warmte achter de gordijnen blijft hangen! In de huiskamer hebben we de gordijnen nooit dicht en hangen ze er meer voor de sier, maar in een slaapkamer gebruik je ze dagelijks (nachtelijks?) en dan is het toch wel fijn als het praktisch is.

15. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Hier tot op de grond.

Deel Deze Pagina