op zoek naar werk

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door hummeltje2009, 16 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

5 jan 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    Hoi allemaal,

Ik ben onlangs begonnen bij een nieuw bedrijf en heb even later verteld dat ik zwanger ben. Aangezien mijn baas enige problemen heeft gehad met zwangere dames, ben ik niet meer gebeld om te komen werken. (ik werk op oproepbasis)

Nu is het al haloverwege de maand en eind van de maand heb ik dus geen inkomsten. ik ben dus heel erg hard op zoek naar een baan, maar dit wil niet helemaal lukken omdat ik die buik niet meer verbergen kan.

ik wil dolgraag werken, want van het thuiszitten word ik gek en alleen maar meer moe. (klinkt gek mss, maar waar.)

weet iemand iets of heeft iemand een tip om aan het eind van de maand toch een normaal inkomen te krijgen? omge4ving haarlem?

bedankt!

2. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Oh meid, ik weet precies wat je doormaakt.
    Hier nog eentje die dringend op zoek is naar werk..

Ik kan mijn buik nog makkelijk verbergen. Valt ook nog niet op.

Maar dat kan ook niet al te lang duren.

Sta je ingeschreven bij uitzendbureaus? Of solliciteer je gewoon zelf naar openstaande vacatures?
    Ik zou hoe dan ook niet vermelden dat je zwanger bent, trek desnoods wat wijdere vesten aan.
    Ik heb toevallig van die wijde vesten gekocht voor mijn zwangerschap. Net een maatje te groot. Dan zie je echt nietssss.

Misschien lullig, maar soms moet dat.. Je hebt het recht om te werken, je bent nog maar 11 weken zwanger!

Maar hoe zit het dan financieel als je niks kunt vinden?

3. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

5 jan 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    ik heb vanmorgen bijvoorbeeld zelf 10 sollicitaties eruit gedaan. ik sta ingeschreven bij uitzendbureau's, maar ik word niet gebeld of ik krijg geen reactie op evt sollicitaties die ik heb lopen.

idd, als ik op sollicitatie gesprek zou mogen komen, trek ik wel wat wijdere kleding aan, maar ik zal het wel snel moeten vertellen denk ik.

Gelukkig woon ik bij mijn moeder en stiefvader, die me niet snel op straat zullen zetten natuurlijk, maar ze hebben het zelf behoorlijk krap en ik betaal dus wel kostgeld wat ze ook heel erg hard nodig hebben.

Mijn vriend woont er ook bij en hij betaald ook kostgeld, maar hij heeft zelf nog zijn eigen woning hier behoorlijk uit de buurt, dus zijn hele salaris gaat ook op aan de hypotheek, g.w.l, alimentatie voor zijn zoontje. in principe betaal ik zijn kostgeld tot zijn huis weg is, maar dat wil ook nog neit vlotten.

het is dus erg lastig allemaal. zijn huis in de verhuur zetten kan wel , maar er zitten een hele hoop consequenties aan vast... :S

ik hoop dus snel toch een vaste baan te vinden om gewoon uit alle sores te komen, want dit is niet echt bepaald makkelijk.

ik hoop ook voor jou dat je weer snel iets vind! soms is het maar goed dat je je buikje een beetje kan verbergen! ;)

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.553
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hoe onlangs is onlangs? Hoe lang heb je inmiddels bij deze baas gewerkt? Ook met een oproepcontract heb je nl rechten en zou je evt een beroep kunnen doen op het gemiddeld aantal gewerkte uren over de afgelopen 3 maanden.

5. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

5 jan 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    het is pas sinds begin februari dat ik daar begon en heb in totaal maar 5 dagen gewerkt. Ik heb behoorlijk snel een buik gekregen, dus kon er niet onder uit om het te vertellen. daqarvoor had ik ander werk, maar dat was erg zwaar en intensief werk. sowieso voor een vrouw te zwaar...

Gister heb ik ongeveer 25 sollicitatties eruit gedaan en ik werd gister eind van de dag opgebeld. Ik heb op een aantal profielen gezet dat ik met spoed werk zocht. ik mag vanmiddag komen op gesprek en als dat goed gaat mag ik deze week al beginnen. dat scheelt weer. ik hoop dus dat het lukt! ik weet niet of ik gelijk dus al moet vertellen dat ik zwanger ben, maar ik denk dat het een iets wijdere trui word en het nog even verberg. dat kan nog wel, want tenslotte ben ik pas 12 weken zwanger. heb wel al een buik, maar ja.

bedankt voor de reacties en vanavond zal ik hier neerzetten hoe het gegaan is!

6. fatma

fatma Lid

28 nov 2008
    69
    0
    0

7. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

5 jan 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    Ik heb me weer ingeschreven voor werk bij een uitzendbureau, ik ben gister aangenomen! het was geen probleem dat ik zwanger ben en krijg straks in mijn verlof gewoon uitbetaald :D

maandag kan ik beginnen! heb er ontzettend veel zin in!

8. fatma

fatma Lid

28 nov 2008
    69
    0
    0
    Nou meid

Jij boft zeker....Normaal gesproken doen ze dat niet...

Succes meid met je nieuwe baan

9. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

5 jan 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    dank je wel!

het is dan wel niet het werk wat ik gewend ben, maar toch... krijg maandag training weer en dan begin ik echt.

ik ben zeker een bofkont hierin, want ik heb genoeg andere verhalen gehoord ook!

10. fatma

fatma Lid

28 nov 2008
    69
    0
    0
    Ok, heb je dan ook een vast contract aangeboden gekregen of eerst op proeftermijn etc.

11. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

5 jan 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    wel eerst een proefmaand, maar dat heeft iedereen natuurlijk. maar ik ben in dienst van het uitzend bureau en anders hebben ze nog een baan voor me.

12. fatma

fatma Lid

28 nov 2008
    69
    0
    0
    Ok, leuk... Hoop dat je je droombaan kan vinden..

13. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

5 jan 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    na de zwangerschap zie ik het wel... als de kleine dan groot genoeg is kan ik mss weer terug mijn oude vak in, blijft mijn droombaan!

14. fatma

fatma Lid

28 nov 2008
    69
    0
    0

het beste voor je meid

15. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

de huidige baas mag dit niet doen hoor. heb je daar al iets tegen gedaan? en een uitzendbureau?

wat zoek je precies en waar?

16. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

5 jan 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    ik weet dat dit niet mogelijk is van mijn oude baas. Helaas voor mij was het contract nog onderweg, dus er stond nog niks op papier. kan ik er dan ook nog iets aan doen? Ik heb dus nog niks gedaan eraan.

Ik heb nu werk gevonden in een callcenter (via uitzendbureau), maar mijn originele vak is het kappersvak, of als commercieel administratief mederwerker binnendienst. omgeving haarlem. ben bereid om te rijden dus kan iets verder weg ook.

17. fatma

fatma Lid

28 nov 2008
    69
    0
    0
    Hallo meid,

Een vraag wat ga jij doen als je kind er is.. Verder met werken of ga je stoppen.. Want mijn man wil niet dat ik werk als we een baby hebben...

18. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

5 jan 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    hoi hoi,

Ik weet het nog niet. in de eerste instantie wil ik wel thuis blijven, maar ik denk dat het op dit moment niet haalbaar is. mocht de woning van mijn vriend tussentijds verkocht worden, blijf ik wel wat langer thuis denk ik. het is een moeilijke keuze natuurlijk, maar ik denk dat je voor je zelf uit moet gaan of het haalbaar is om een fulltime moeder te worden en dus niet meer werken gaat. het is natuurlijk ook zo dat je niet aan het werk moet gaan en dat je ondertussen je hele salaris weg moet brengen naar de kinderopvang, want uiteindelijk wil je wel nog iets overhouden voor jezelf en voor je kind. Maar dit is natuurlijk voor iedereen verschillend.

succes met je keuze en ik denk ook dat je dit niet nu moet beslissen, maar als je bevallen bent van je zoontje of dochter! :D

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Ik neem aan dat je dat nog altijd zelf bepaalt, :confused:

Deel Deze Pagina