Ik ben opgegroeid op een appartement, maar geen haar op mijn hoofd dat er aan dacht om bijvoorbeeld op zondagochtend zomaar binnen te vallen in mijn ouders hun slaapkamer. Alé, als kleuter deed ik het wel es (heerlijk in 't grote bed samen met mijn zus), maar vanaf ik een jaar of 7 à 8 was begreep ik toch wel dat als de deur dicht was dat ik buiten moest blijven. Of moest kloppen. En zeker op mijn 14de redde ik mezelf echt wel 's avonds en 's ochtends. En kon het mij echt niet schelen wat mijn ouders wel / niet deden. (Mijn moeder was er overigens wel open over in mijn puberteit wat er op zondagochtend vaak gebeurde. Maar zelfs dan kon het mij niet schelen. Ze deden maar. Ik sliep of ik las in mijn bed of ik zat vooraan - de slaapkamers zijn achteraan - voor tv. Mijn zus heeft naar 't schijnt wel es iets gehoord, maar ik nooit of althans geen dingen waar ik me vragen bij stelde.)
Wauw. Je kunt een mening(!) hebben, je kunt die ook uiten. Maar daar is een plaats en een tijd voor, en dat is niet hier in het topic van iemand anders, over een onderwerp wat totaal niet gerelateerd is. Beetje ongepast dit. En redelijk onbeschoft eigenlijk.
Je overdrijft nu wel heel erg. Op mijn 15e ging ik al op stap, en werd ik ontmaagd, om maar even in de stijl van het onderwerp te blijven..
Jeee wat wordt er weer gekat hier over kompleet offtopic zaken. Gelukkig wordt er door de tegenpartij laconiek op gereageert Als toevoeging: Op mijn 15e ging ik ook al op stap en dus was midden in de nacht thuiskomen niet bijzonder. Er was maar één regel: nooit alleen naar huis komen. Alleen voor school- en werkdagen op tijd naar bed. Ontopic: Lastig probleem. Kwestie van het er toch ergens tussendoor te frotten. Hier meestal nu 'gewoon' als we naar bed gaan, maar die van ons zijn een stuk jonger dus het echte probleem moet nog komen haha. Kind van 14 weet dat deur dicht hetzelfde is als niet welkom en in noodgevallen eerst moet kloppen. Bij de kleinste is het lastiger.
jij had een lat toch? Waarom laat je je zoon niet een avondje op zn zusje passen en gaan jullie naar zijn huis? hebben jullie even tijd voor elkaar en zusje kan gewoon slapen en er is iemand bij
Spikkel dat heeft ze al eens uitegelegd geloof ik. Zoon is daar (nog) niet echt verantwoord in, hij (en veel andere jongens) hebben daar geen zin in en gevoel bij. En dat snap ik . Mijn broertje van nu 19 past ook pas 2/3 jaar voor langer als 30 min. op en dan bij voorkeur alleen als zijn vriendin er is. .. nu hebben wij dusdanig veel vertrouwen in haar dat we hun rustig de hele dag bij ze laten dus wij vinden dat prima. ts: Ik zou inderdaad een haakje/kloppen gaan instellen, jullie kleine van 4 slaapt waarschijnlijk wel rond 21.00/22.00 dus het gaat vooral om jullie zoon, die is oud genoeg om te beseffen dat jullie ook wat privacy willen.
Hilly zegt het een beetje hard maar het is niet helemaal vteemd. De bedtijd zal ze over het hoofd gezien hebben en bij het verhaal van Tommo gingen mijn wenkbrauwen ook even omhoog. Normaal is het niet en je kunt je afvragen of dat alternatievelingen gaan worden of mensen die meedraaien in de maatschappij. Ik gok het eerste maar dat is hun keuze. Over het probleem, een 14 jarige die je komt storen omdat de limo niet lekker is? Kan ie dat zelf niet oplossen? Ik zou een glas water meegeven en niet meer eruit voor peanuts. Dat geld ook voor de dochter. Spanningsboog als je ff onder de douche staat? Wegsturen en laat maar even piepen. Als die het al erg vind als je even onder de douche staat dan is ze een beetje teveel aandacht gewend. Ze zou best even een half uurtje moeten kunnen spelen zonder dat jij doet wat zij wilt.
Daar zit denk ik het probleem zelf vind je het namelijk niet zo erg en lekker rustig. Zodra jou libido weet wat omhoog zou gaan is het makkelijker op kleine momenten tussendoor sex te hebben. Je ziet dan ineens meer mogelijkheden. Vraag hem eens je overdag of vroeg in de avond al een beetje te verleiden. Hier hoeven de kids niet altijd iets van mee te krijgen. En wat betreft je oudste zoon. Hij moet gewoon leren dat het ervij hoort. Hij hoeft het niet te zien( jullie te betrappen), maar wetenschap hebben dat zijn ouders het nog doen is niets mis mee. Dus deur op slot en er niet te veel bij nadenken.
O jee, alternatievelingen. Gut wat erg zeg Als mijn dochter een alternatieveling wordt (in mijn ogen een open-minded, tolerant, zelfstandig individueel die niet alles als een schaap klakkeloos aanneemt), dan is mijn taak als moeder met succes volbracht.
Penseel, same here hier hoor en ik heb twee kleintjes. 's Avonds is ML vaak weg en lig ik er la lang in als hij thuiskomt. Of hij is gewoon zo druk bezig dat hij in bed nog uren na ligt te denken en ik kriegelig ben omdat ik wil slapen.. 's Ochtends om 6 uur moet je me niet voor wakker maken haha en in de weekenden is er ook niet meer bij omdat de meiden dan wakker zijn. Ik vind het wel best
Lees: mensen die niet kunnen functioneren in de maatschappij. Niet zullen werken omdat ze de regels niet kunnen begrijpen. Ze krijgen ook nog thuisscholing en zullen dus ook door school geen beeld krijgen. Naar mijn idee is dat echt niet de juiste manier. Mjah wie ben ik. Mij maakt het niet uit, moeten ze lekker zelf weten.
Hij zit veel in zn eigen wereldje, dat is een familiekwaaltje.. Niet altijd leuk hoor maar in dit geval wel handig
Gaat zo ontbijtje bij de Ikea reageer straks. En geen ruzie maken he, zou ik ook niet doen😊💓
Van de 14 jarige kan het best ook smoesjes zijn die beseft wel wat jullie kunnen doen, weet wat seks is en beseft dat zijn ouders dat ook waarschijnlijk doen. Oudste zoon van mn vriendin die loopt s avonds bij elk geluid binnen van wat is er aan de hand?? Hij vindt t niet leuk. Beschermend of jaloers tegenover mama? En kijkt zn ouders boos aan de volgende ochtend aan tafel. Het is een periode misschien rond die leeftijd bij sommigen ? Geen idee hoe je er om moet gaan haha moest wel lachen dat ik dat ook ga krijgen later waarschijnlijk. Af en toe een uitje regelen. Af en toe uit logeren sturen. Tot oudste aan gewend os? Bij mijn ouders ging de deur pok dicht. Ik klopte ook weleens met n vies gezicht whats up. Maar ik leerde deur dicht betekent niet openen leuk idee vond ik het niet haha maar elk kind is anders denk ik.