Het doen met elkaar.

Discussie in 'De lounge' gestart door penseel, 21 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Pfff wat off topic zeg...

Laat Tommo eens met rust ( stuur een pb als je meer wilt weten ) en beantwoord de vraag van TS

TS, ik had het hier eergisteren toevallig nog over met mijn man. Wij houden ervan om na 20.30 gezellig samen te zitten ( voor "het doen met elkaar") voor de sfeer...maar als je een tiener hebt dan wordt dat lastiger...
    Ik denk dat wij ons dan verplaatsen naar de slaapkamer ( met slot) met de mededeling...gewoon even prive een film kijken samen...

Dus misschien kun je dat doen...slot op de deur en een "film" gaan kijken

2. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Sjonge jonge... Zijn er nou serieus dames die zich druk maken om de opvoeding van een ander zijn kinderen, sneu.

Ts ik zou toch proberen te kijken of jullie tijd voor elkaar kunnen maken, en regels maken zoals kloppen op de deur.
    Succes 😃

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Als hier de nood hoog is, volstaat een quicky van 5min ook ;)
    En 5min tijd heeft iedereen toch wel? Ik zot soms nog langer op de wc :D

4. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Goed zo :)
    En mee eens.

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Even jouw voorbeeld volgend: ik sta in een groep mensen en neem deel aan dat gesprek. Iemand zegt iets en daar reageer ik op. Ik vind daar niets kwetsends aan. En ongenuanceerd is het ook al niet, laat staan ongefundeerd. :)

6. Lottie

Lottie Actief lid

23 jan 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    Niet voor het een of ander maar ik ben wel benieuwd hoe dat dan gaat als je kinderen mee mogen beslissen in alles.
    Denk niet dat het mijn manier is van opvoeden maar ik vind het eerlijk gezegdt wel intresant.

ONTOPIC:
    Haakje op de deur lijkt ook mij de beste oplossing!

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    open je er een topic over :D

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Eerder op de avond naar bed.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Of gewoon gaan zoenen op de bank, zal hij vast meteen weg zijn haha

10. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Proest:D:D:D

11. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    haha, ja dat werkt vast wel! Had mij op die leeftijd in ieder geval wel weg gekregen. Liefst in een ander huis als t even had gekund :D:p

12. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Ik denk ook misschien wat eerder naar bed gaan met manlief? En dan een beetje romantisch maken, kaarsje, filmpje? Of idd gewoon een vluggertje hahaha! En ik denk ook idd dat je zoon van 14 zichzelf kan redden savonds? Hij zal zelf denk ik ook wel snel zelf behoefte hebben aan privacy?
    Ik kan natuurlijk verder geen ervarings advies geven, Norah is nog maar klein. Als Norah maar bed is doen wij meestal lief in de woonkamer, grinnik. Maar ik snap dat je niet in de woonkamer kan gaan zitten vozen als je puber binnen kan komen. Nou veel succes en hoop dat jullie weer snel een fijn seks leven hebben, voor jullie allebei bevredigend.

13. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik snap Hilly's reactie wel.
    Je kunt niet verwachten dat iemand de hele achtergrond van een andr forumlid kent en zij reageerde alleen op Tommo s opmerking dat zij zonder regels opvoeden.
    Daar mag zij gerust een mening over hebben en die hier ook uiten, toch?
    Iedereen " vind" hier iets, daar is een forum juist voor.....

Ook wij hebben inmiddels twee pubers in huis, maar wij hebben hier wel de regel in huis, dat door de week de kids uiterlijk om 22 uur op hun kamer zijn en in het weekend ( nu nog) om 23 uur.
    Ze mogen dan alleen nog van hun kamer af om naar de wc te gaan of in noodgevallen.
    Manlief en ik gaan ook regelmatig samen in bad en de deur gaat dan op slot:D

Tja, het is soms een uitdaging om het voor elkaar te krijgen, maar dat maakt het soms ook wel weer heel spannend, haha.
    Waar een wil is, is een weg.

14. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Natuurlijk mag je een eigen mening hebben, maar om de opvoeding van een ander kindermishandeling te noemen zonder verdere achtergrond informatie proberen te krijgen is gewoon kortzichtig. En daar vallen de meesten hier over.

15. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Wat fijn dat je thuis onderwijs mag geven! Ik denk dat zij misschien later in de samenleving beter hun mannetje staan omdat zij vooral hun eigen ik beter ontdekken door het thuis leren.

Ik doe het dan wel anders dan jullie maar als iedereen alles het zelfde doet wordt het een saaie bedoening.

16. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Als Hilly in een groep mensen staat, en iemand zegt dat zijn/haar kinderen geen regels hebben, dan zou ze net zo reageren, zeggen dat dat kindermishandeling is. En dat vindt Hilly helemaal oke, iets zeggen wat kwetsend, ongenuanceerd, en ongefundeerd is.

Nou Hilly, 1 ding moet ik je meegeven, je houd je in ieder geval niet anders voor achter een scherm :)

17. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Ik heb vast niet alles gelezen.. sommige pagina's overgeslagen met de opvoedingsdiscussie ;)

Maar in reactie op de originele openingspost, op basis van mijn ervaring als kind met mijn ouders. Aangezien ik nog niet kan spreken over het opvoeden van eigen kinderen.

Met 14 jaar kwam ik écht niet meer aanlopen met vragen over mijn limonade. Uberhaupt, mee naar bed zou ik limonade niet toestaan, dan mochten wij ook alleen water mee hebben.
    Wij leerden al jong dat een dichte deur betekende dat wij moesten kloppen, maar nog beter ;) mijn ouders hadden al een slot op de slaapkamer deur toen ik 2 was, ik stuiterde zoveel midden in de actie binnen dat ze er wel flauw van waren.
    Later hoefden ze het slot er echt niet meer op te doen, toen had ik allang door dat deur dicht = pap&mam zijn intiem samen.

Wánt wij zijn als familie er altijd al heel open over geweest, ik wist al jong dat mijn ouders seks hadden en nog beter ik vond het héél normaal. Ik heb altijd al gezegd dat ik me meer zorgen over hun huwelijk zou maken als ik dacht dat ze geen seks meer hadden ;) voor mij is het altijd al een gezond onderdeel geweest van een liefdevol huwelijk (mijn ouders zijn al 37jaar samen ondertussen, dus het werkt prima ;) )

Qua bedtijden was ik het er misschien niet altijd mee eens, maar wij hadden vaste regels voor doordeweeks en in het weekend. Dit hebben ze grotendeels vast gehouden terwijl ik ouder werd, even los van de uitgaansnachten. Omdat zij het erg belangrijk vonden om goed uit te rusten voordat je aan een werk/schooldag begint. Vakantiedagen/weekenden waren vanaf 15/16 voor ons helemaal vrij om zelf te beslissen, zij gingen gewoon lekker naar bed --> én deur dicht ;)

18. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Tsja, of iets kwetsend is, is natuurlijk 'een gevoel', daarover is het lastig discussiëren. Ik vind (daar gaan we weer..) het overigens nogal sneu om je gekwetst te voelen door een mening. Dan vind je het toch gewoon een stomme mening. Oh nee, wacht even, dat vinden ook een aantal mensen. Nou, primadeluxe wat mij betreft. Iedereen zijn of haar mening!
    Maar ongefundeerd is het zeer zeker niet. Ik doe niet aan ongefundeerde meningen. En ik doe al helemaal niet aan hypocrisie. Dus ja, wat ik online zeg zou ik ook live en ook in iemands gezicht zeggen. Ik vind het namelijk niet voor niets.

19. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Oh en voor degene die zei dat ik eerst maar eens moest gaan opvoeden: je had het misschien niet gelezen, maar dat doe ik al bijna 5 jaar met veel plezier. Twee pubers inmiddels, 16 en bijna 13. Het kindje waar ik nu zwanger van ben is het eerste kindje van mijn man en mij samen, maar stiefmoeder ben ik al een tijd.

20. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Wat grappig om te lezen dat jullie er zo open over waren :)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn ouders nog nooit betrapt heb met vrijen... ik vond zoenen al genant ;)

Het enige dat ik mij kan herinneren is dat mijn ouders best vaak een weekendje weg gingen en dat ik als kind ieder weekend bijna bij een vriendinnetje/nichtje ging slapen of zij hier. Waarschijnlijk pakten hun dan hun momentje even :D

Deel Deze Pagina