Daar heb ik helemaal geen achtergronden voor nodig. Ik vind opvoeden zonder regels/grenzen/consequenties grenzen aan kindermishandeling. Je doet kinderen namelijk ernstig te kort, in mijn ogen. Er is geen context waardoor ik van gedachten zou veranderen hierover. De stukjes en beetjes die inmiddels in dit topic voorbij zijn gekomen zorgen er overigens geen millimeter voor dat ik het gevoel krijg dat ik mijn mening bij moet stellen. In tegendeel.
Maar TS (om even terug te keren naar het hoofdonderwerp), is het probleem nu echt dat er geen gelegenheid is? Of is de kern van de zaak eigenlijk dat het voor jou niet zo nodig hoeft? Want.. Als je iets graag genoeg wilt, dan regel je toch de gelegenheid?
Ja dat klopt, en dat doet hij dus nog steeds, maar uit eigen keuze, hij eet ook nog steeds iedere ochtend hetzelfde, drinkt hetzelfde en gebruikt hetzelfde bord en dezelfde beker. Als hij daarna moe is gaat hij zelf weer naar bed, of slaapt op de bank, de grond of om het even waar. Hij kiest er voor om zijn wekker te zetten op 8 uur zodat hij om 8.15 kan eten, de rest van het gezin slaapt dan meestal nog. Wij hebben het afgelopen jaar onze levenstijl geheel omgegooid, en dat gaat dus veel beter dan toen we nog in de "normale" mentaliteit zaten als gezin.
Mijn zoon is een jaartje jonger dan die van jou zie ik. die van mij gaat nu om half 10, zelf liggen we tegen 11 uur op bed en als we zin hebben tja dan wordt het wel eens wat later als we slapen. Ik vind intimiteit erg belangrijk, belangrijker dan dat uurtje eerder slapen, oké ik werk nu niet maar mijn partner zijn wekker gaat wel altijd vroeg. Zonder kunnen we in iedergeval niet, dus dan maar zo
En een kind met een bepaalde aangeboren psychische afwijking die op deze wijze rustig kan leven en met stappen vooruit gaat?
Ik ken geen kinderen -zeker niet diegenen met psychische afwijkingen- die beter zouden worden of zijn geworden van een regelloze omgeving. In tegendeel. En zelfs al zouden daar wel voorbeelden van zijn, dan blijft nog het argument overeind dat kinderen later mee moeten draaien in de maatschappij en die maatschappij kent wel regels/grenzen/consequenties. Tenzij iemand dermate beperkt is dat die persoon bijvoorbeeld alleen beschermd/begeleid zal kunnen wonen, werken en leven. Maar juist die groep mensen heeft ontzettend veel belang bij duidelijkheid, grenzen en regels. En aan niet overvraagd worden.
Ik zou voor het haakje/slot opde deur gaan en kloppen voordat hij binnen komt, ik denk dat een kind van 4 dat ook wel kan leren, maar uit voorzorg haakje erop.
@Penseel, wat vervelend. Zoals vele met mij zeggen zou ik inderdaad ook voor het haakje op de deur gaan. Als je dan toch "bezig" bent dan heb je nog even de tijd om fatsoenlijk onder de dekens te liggen of eventueel een badjas aan te doen. Misschien kan je er met je vriend ook over praten, dat dit je wel dwars zit? En dat jullie misschien samen een oplossing zoeken? Ik heb geen idee in hoeverre dit mogelijk is natuurlijk.. Off topic: Ik vind het erg jammer dat er onderling nogal 'ruzies' zijn over hoe ieder zijn/haar kind aan het opvoeden is. Ik zou zeggen maak dan een eigen topic aan waarin je met elkaar kan discussiëren (dus ook respecteren) over verschillende leefstijlen. Het opvoeden van kinderen heeft niks te maken met wat Penseel vraagt [tenminste niet in directe zin met 'het' doen lijkt mij]. On topic: @Penseel, ik hoop dat je snel een oplossing vindt!
Hilly wordt je nooit moe van jezelf.. Waar ik je ook tegenkom, 9 van de 10 keer is het omdat jij weer zonodig zonder enig gevoel voor de ander een mening moet ventileren die geen tegenspraak dult. Jij moet thuis wel de opperteef zijn waar iedereen aan moet gehoorzamen.
Tsjonge die topic brengt wel wat bij me teweeg, ik herinner me ineens dat ik mijn moeder al eens ''betrapt'' heb terwijl ze het deden!!! My god, had ik dat even lekker weggestopt haha.. Mijn moeder zei toen tegen me; ja ik zei toch dat je naar bed moest? Je hebt hier niks te zoeken.. Nee idd, doei haha! Ik ben echt nooit weer van mijn kamer af geweest als het nog geen tijd was!
Dames, Om te voorkomen dat dit topic (nog meer) uit de hand gaat lopen doen we dit topic dicht. Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl