Ik heb een medische indicatie en loop dus al vanaf het begin bij een gynaecoloog. Zo'n beetje iedere 2 weken hebben we een afspraak in een ziekenhuis dat 45 minuten rijden bij ons vandaan ligt, terwijl we een ziekenhuis in de buurt hebben. Vanwege de zomerperiode konden we daar niet terecht en dus gingen we toch steeds weer naar dat andere ziekenhuis ondanks dat we zelf geen auto hebben. Ik vraag me nog steeds af waarom we zo vaak langs moeten komen, want iedere keer weer is het even een kwestie van bloeddruk meten, soms hartje luisteren van de baby en verder niet. ( en dan zitten we vaak nog lang te wachten in de wachtkamer ook ) Daarbij zien we elke afspraak weer een ander gezicht. ( we hebben 1 keer onze eigen gyn ontmoet ) Na de zomerperiode konden we eindelijk weer in het ziekenhuis terecht bij ons in de buurt....Zo ook vandaag... Het was weer een vreemde arts, maar goed, dat is ondertussen al een gewoonte. Mijn bloeddruk werd weer gemeten en er werd gevoeld hoe de baby er bij ligt ( keurig met het hoofdje naar beneden en het hartje klinkt ook weer prachtig ) Mijn bloeddruk blijkt te zijn gestegen. ( 130 / 90 ) Nu wil deze arts dat ik volgende week weer terug kom om nogmaals mn bloeddruk te laten meten, maar dat kan niet in dit ziekenhuis, want de hele maand is er niemand aanwezig. Toen vroeg ik of ik niet gewoon mn bloeddruk op kan laten meten bij mijn huisarts. Die zit namelijk bij ons om de hoek. Maar nee, dat vinden ze niet betrouwbaar vanwege de communicatie onderling. Dat blijkt nogal traag te verlopen. Ik gaf aan dat ik ook de uitslag zelf door kon bellen , maar ook dat vonden ze geen goed idee. Ook willen ze niet dat de assistente even de bloeddruk opmeet, want er moet perse een arts of verloskundige bij zijn Uiteindelijk , na ernstig overleg, hebben ze besloten dat ik volgende week toch in dit ziekenhuis langs kan komen en dan wordt er tussen de afspraken door even naar mn bloeddruk gekeken. Door wie? Ik heb geen idee...en hoe laat? Dat mogen we zelf bekijken.... Wij worden hier toch wel zo ontzettend moe van. Iedere keer vrij vragen van ons werk voor een afspraak dat nergens over gaat. Iedere keer een ander gezicht. Totaal geen goede begeleiding. En steeds weer maken we er melding van , maar wordt er helemaal niks mee gedaan. Zijn er meer mensen die dit meemaken of meegemaakt hebben? Hier krijg je toch juist een hoge bloeddruk van? Alvast bedankt voor de reacties en zo niet, dan ben ik toch mijn verhaal even kwijt
hey Boonie wat een rare situatie voor je! Raar omdat er toch altijd mensen in een ziekenhuis aanwezig zijn, zeker op een afdeling gynaecologie of kraamafdeling... Ik loop ook al vanaf het begin bij het ziekenhuis en ben er intussen al wel een keer of 15-20 geweest (ook even daar gelegen). Maar steeds de rit er naar toe (30 min) ook steeds parkeergeld betalen, wat op zich niet erg is maar als de wachttijd langer is moet ik daarvoor betalen... Bij mijn controles moet ik altijd 10 min van tevoren aanwezig zijn om mijn gewicht en bloeddruk te meten. En daarna heb ik een gesprek met de gyn en wordt er een echo gemaakt van hoofd, romp omtrek en bovenbeentje. Dus daar wordt wel echt zorg aan besteed. Maar....ik heb wel bijna altijd dezelfde gyn. Op één keer na omdat hij vakantie had. Ik zou toch wel om duidelijkheid vragen hoor! Je wordt zo te horen van het kastje naar de muur gestuurd. En raar dat je dan zelf mag bepalen wanneer je moet komen voor je bloeddruk enz. Succes en als je er zelf geen fijn gevoel bij hebt, moet je echt aan de bel trekken!
Ja, herkenbaar! En voor mij een reden om na de 20-weken echo (die moet wel echt in het zkh gebeuren helaas) over te stappen naar een vk. En om mijn medische indicaties in de wind te slaan en gewoon lekker thuis te bevallen. Want zo was het tijdens de bevalling ook in het zkh: ik zag steeds een nieuw, vreemd gezicht. Er was amper tijd. Ik moest vooral haast maken voor mijn gevoel, want eigenlijk hadden ze geen tijd voor een barende vrouw, er waren er al zoveel Tja, ik voel me daar niet veiliger bij hoor. Dan liever met mijn eigen vk, in mijn eigen huis, iemand die er alleen voor mij en ons kind is en echt op ons let.
nou ik begrijp je frustratie heel goed, wat ontzettend slecht zeg! nog een week of 5 meid, en dan lekker thuis met je baby hopelijk zo lang rijden voor een afspraak van 5 minuten is echt niet leuk meer, ik woon ook in een stad waar geen ziekenhuis is maar wel een poli, gelukkig kan hier alles op de poli, behalve de bevalling
Ik heb er vannacht best wel even wakker van gelegen, maar heb mezelf toegesproken en besloten dat ik het positief moet bekijken. Zoals Dana al zegt...Nog een week of 5 en dan ben ik lekker thuis met mijn gezinnetje. Die paar weekjes kunnen er ook nog wel bij. Waar ik me wel nog druk om maak is hoe het gaat na de bevalling. Er werd mij eerst verteld dat zodra je zelfstandig kan douchen, je daarna naar huis mag. Gisteren kreeg ik te horen dat ze mij sowieso minimaal 24 uur ter observatie in het ziekenhuis willen houden ivm de medische indicatie?? Zoals jullie begrijpen is dat wel het laatste wat ik wil. Ook kreeg ik daarbij te horen dat de baby misschien bij mij op de kamer mag blijven Misschien??? Dat zullen we nog wel eens zien Hebben jullie daar ook ervaring mee?
oh mijn vorige bevalling was ook op medische indicatie in het ziekenhuis, ik mocht een halve dag na de bevalling naar huis terwijl ze eerst zeiden dat dat niet mocht. ik zei gelijk na de bevalling "zo, en wanneer kunnen we naar huis?" kreeg ik als antwoord "ehm nou we gaan je eerst even hechten en misschien wil je eerst koffie en douchen?" hahaha paar uur later mocht ik mooi naar huis! dus het kan altijd anders lopen, de baby niet op mijn kamer had ik niet geaccepteerd, echt niet!
He balen joh! Maar ben jij niet zelf baas over hoe je het wilt regelen? ALs je huisarts zegt dat iets niet in de haak is, kan je toch alsnog naar het ziekenhuis bv. Ik moet bijna 2 uur enkele reis rijden naar Gent voor de controles. Mij vragen ze elke week weer of ik niet de controles in ned wil doen en die dan wil doorbellen. Zelf wil ik graag bij hen blijven. Maar ik vind het wel keurig dat ze dat telkens aangeven. De baby niet op je kamer.....wtf!!!! Never nooit dat ik daar dan bleef of ging bevallen. Maar goed, even doorbijten en je bent er dan mooi vanaf. Dan kan je lekker gaan genieten van je gezin.