Hi all!!! Sinds kort ben ik into bakken ! Helemaal leuk!! Mijn moeder deed dat vroeger nooit, op school ook niet echt, dus ik ben helemaal nieuw, vanaf 0 dus! Misschien zijn er wel meer bakkers zonder ervaring met waarschijnlijk domme vragen XP en misschien zijn er wel ervaren bakkers die die vragen willen beantwoorden Dus hier mijn 1e twee vragen: 1. Is het normaal dat als je koekjes bakt, deze pas NA de oven echt hard worden? Ik had vorige week gemberkoekjes gemaakt, dus gevoeld en ik dacht: ze zijn nog zacht, nog maar 10 minuten erin! Toen dus verbrand 2. Wat is gecondenseerde melk? Koop je dat gewoon in de supermakrt? We hebben hier iets staan met 'houdbare melk' erop, is dat hetzelfde? ALvast bedankt, en mogen meerdere vragen volgen (en antwoorden!)
1. ja dat klopt. 2. nee, gecondenseerde melk is ingedikte melk en is erg vet (vetter dan volle melk) en houdbare melk is op zo'n manier bewerkt dat het lang houdbaar is.
sommig koekjes deeg wordt pas na dat het afkoelt hard idd. ik heb nog nooit gecondenseerde melk gebruikt en bak veel waar heb je dat voor nodig??
Voor het glazuur van een chocolade-karamel taart Lijkt me echt hemels! Wordt de 2e taart die ik ooit heb gebakken (tijdje terug een kwarktaart, maar dat was uit zon'pakje met alleen maar boter toevoegen, ik wilnu dus 'zelf' aan de bak ) , lijkt me heeel lekker voor Pasen!
gecondenseerde melk staat niet bij de gewone melk. Dit is te koop in blikjes van bijv. friesche vlag. Staat hier volgens mij bij de aziatische mixen.