Hoi had vanmorgen m'n allereerste echo,we vertelden dat we al 2 meiden hebben de verloskundige vertelde toen dat we 70% kans hebben dat onze derde ook een meid is....nu maakt t ons echt niet uit als t kindje maar gezond is!maar was wel verbaasd want volgens mij bepaald de man dit toch en is t 50/50?
Waarschijnlijk kon ze dat aan de hartslag zien. Meisjes hebben een hogere hartslag dan een jongetje. Tenminste, dat vertelde de echoscopiste. En inderdaad, ik heb een dochtertje gekregen
Hier klopt het in ieder geval hihi in verwachting van een derde dochter. Maar vriendin pas bevallen heeft 2 dochters en kreeg daarna 2 zonen. Man bepaald het geslacht, maar volgens mij is het gewoon de snelste zwemmer wint.
Geen idee maar het kan goed zijn dat "uit onderzoek is gebleken" dat mensen die al twee meisjes hebben vaker bij de derde ook een meisje krijgen. Ik moet zeggen dat ik vooral hoor van mensen die al twee meiden hebben dat de derde ook een meisje is (en met twee jongens de derde ook een jongen) dan dat de laatste een ander geslacht heeft...
Leuk om te lezen,volgens mij is t inderdaad de snelste zwemmeraan de hand van de hartslag kan ze t volgens mij niet gezien hebben..wordt nog heel wat maandjes wachten voordat we t weten hihi .was de eerste echo dus heb hem ook niet gehoord wel zien knipperen
Ze bedoelt meer de statistiek denk ik, omdat je al 2 meiden hebt is de kans groter dat de derde ook een meisje is. Sommige mannen hebben een groter aantal vrouwelijke zwemmers dan mannelijke, en andersom. Andere mannen hebben het weer meer 50-50.
Hier dacht de vk trouwens een jongetje bij mijn oudste toen ze de hartslag hoorde.. Dat zegt dus ook niet altijd iets.
Volgens mij heeft je vk wel gelijk, hoewel ik niet weet hoe ze aan die 70% komt en dit me wat hoog lijkt. Hoewel de man een XX of XY dragend zaadje levert, zijn het de omstandigheden "in" de vrouw die het meest bepalend zijn. Je kunt hierbij denken aan de vorm van je baarmoeder, eileiders, de kwaliteit van je slijm, waar je baarmoedermond ligt en nog een aantal factoren. Doorgaans is het zo dat wanneer de omstandigheden het gunstigst zijn (ideaal slijm, goed doorgankelijke eileiders, baarmoedermoond makkelijk bereikbaar voor zaad, zaadlozing vlak voor of rond ovulatie) de kans op een jongetje het grootst is. XY zaad is immers sneller, maar zwakker. Wanneer de omstandigheden minder gunstig zijn voor het zaad, maken de sterkere, maar tragere XX dragende zaadjes meer kans om de eicel te bevruchten. Het kan dus heel goed zo zijn dat jouw lichaam minder gunstig is voor jongetjes zaad. Overigens is onlangs ook aangetoond dat onder omstandigheden van stress (ook minder ideaal voor zaad om in de vrouw te overleven) bij de moeder er ook meer meisjes geboren worden. Dus als je van nature een stresskipje bent, heb je misschien ook wel iets meer kans op een meisje.
De meesten uit mijn omgeving krijgen juist eerst 2 van het ene geslacht en daarna 1 van het andere. Ik heb zelf ook eerst 2 jongens en daarna een meisje. Ik denk dat het gewoon toeval is
Ik heb hier eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. volgens mij is het gewoon weer ongeveer 50/50. Of er moet bekend zijn dat de man wat zwakker zaad heeft. Dan zijn de X-jes sterker dan de Y-tjes en is er meer kans op een meisje. Hier klopt het in ieder geval niet. Heb al twee dochters en voor de derde is ons nu al meerdere keren met een echo een jochie beloofd
Ik denk haast omdat je al 2 meiden heb dat er natuurlijk een kans is dat het weer een meid wordt maar de man bepaald. Dat als de hartslag hoger is dat het dan een meid is klopt ook niet want wij hebben toch echt een zoon gekregen.
Uit onderzoek blijkt dat er procentueel gezien meer jongens worden geboren hoewel de kans wel 50% is.