Wij hebben hier nu zo ontzettend veel last van mieren. Ze lopen gewoon over het aanrecht blegh. Kan poetsen wat ik wil, bakjes met pure ranja neerzetten wat ik wil, maar ze komen toch binnen. Vind het zo vies! Heeft iemand DE tip om van die beestjes af te komen?
Afwasmiddel met citroen en dan een lijntje buiten voor de drempel maken. Heeft hier vorig jaar heel goed geholpen.Als het heeft geregend moet je het wel herhalen.
jah, alles wat zoet is en in de kasten open ligt weggooien.... daarna alle kasten uitsoppen en niks van zoetigheid meer open en bloot laten staan, en VOORAL GEEN bakjes ranja neerzetten want zo lok je de hele mierenhoop naar je aanrechtblad! ik had dat laatst ook, heb alles weggegooid wat in de kastjes stond, zoals stroop waar ze zowat inzaten, de bambix zelfs! ranjafles, koekjes, snoepjes.... en sindsdien geen mier meer te bekennen!
Ik heb een spuitbus van Bayer tegen mieren en ander kruipend ongedierte. Spuiten op hun looproute. De mieren die er lopen als je spuit zijn gelijk dood. Gewoon dat spul op laten drogen en dan doet het nog een paar weken zijn werk. Ik heb het hier binnen gebruikt bij de tuindeuren. Eerst had ik mierenlokdoosjes neergezet. Volgens mij kwam toen de hele kolonie binnen. Daarna zo'n spuitbus gekocht en sindsdien geen miertje meer binnen gezien
Als je ze niet binnen wilt hebben kun je een koperdraadje voor je deur leggen. Mieren gaan niet over koper heen. Maar ik zou idd ook met een spuitbus te werk gaan voor buiten. Wat je buiten verdelgt komt sowieso niet binnen. Je hebt van het kindvriendelijke spul.
mijn zusje doet een baantje glassex spuiten bij de drempel... geen mier binnen. wij zelf leggen stuivers neer en ook weinig maar binnen.
Hier liepen ze zo over de stuivers heen. Als je er zo veel hebt zit er dan geen nest voor je deur. Hebben wij ook gehad. Nest weggehaald en geen mier meer gezien.
Wij hadden ook heel erg last van mieren, werd er echt helemaal gek van jarenlang van alles geprobeerd(stuivers, kaneel, glassex,bloem) maar ze waren ook echt overal, liepen op het aanrecht terwijl ik alles juist heel schoon hield. op een gegeven moment was het zo erg dat ze zelfs BOVEN!!! liepen, je zag ze echt in een rijtje de trap oplopen zo de badkamer en kamer van mn dochter in en toen heb ik dus 2 mierenlokdoosjes van de trekpleister gehaald en mieren poeder ook van de trekpleister. de Lokdoosjes gewoon op het pad waar ze lopen neergezet en de poeder de hele route die ze liepen gestrooid. en wat denk je?? Sindsdien geen 1 mier meer gezien al weken niet, terwijl we echt jaren last van ze hebben gehad en echt alles alles hebben geprobeerd!! Succes ermee!!