Nog wat zeuren

Discussion in 'De lounge' started by suusjesanne, Jun 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suusjesanne

suusjesanne Niet meer actief

Hoi meiden,

Ben niet 1 van de moeilijksten hoor maar dat wordt ik langzamerhand wel!

Wij hebben nieuwe buren waar ik he le maal gek van wordt. Hun hebben een dochtertje en elke keer als ik met mijn kleine buiten ben dan hoor ik hun dochter alweer mijn kinds naam roepen en ja hoor de poort gaat open moeder met kind staan weer in mijn achtertuin en zo blijven ze gewoon bij ons. Normaal vind ik het niet erg maar het wordt niet gevraagd en ik ben mijn middag kwijt.
    Er kan toch gevraagd worden of het uitkomt? En je hoeft toch niet gelijk een hele middag te blijven?
    Ik wil ook wel eens met mijn meid wat dingen samen doen en dat moet ook thuis kunnen!
    Ik doe nu al de poort op slot maar dan wordt er wel geroepen op we er zijn. Gisteravond even in de tuin wezen spelen en gelijk stonden ze weer bij de poort. Toen zei ik heel hard tegen mijn kind kom we moeten naar binnen want jij gaat in bad. Het is dus vluchten voor de buren!
    Ik vind het moeilijk om er wat van te zeggen maar ik wil ook mijn vrijheid houden!
    Ik sport ook met haar in de sportschool en dan wordt er s avonds al gevraagd ben je morgen thuis dan kunnen we wat met de kinderen gaan doen!
    Kinderen zijn beide 2...
    Sorry voor het lange verhaal

2. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

Jan 24, 2011
    1,050
    9
    38
    Tsja.... kennelijk vind je buurvrouw jullie gewoon gezellig ;)

Dus ik zou het gewoon netjes proberen aan te geven, dat je het hartstikke gezellig vind als ze komt, maar wel iets minder vaak en minder lang en dat ze niet zomaar onaagekondigd in je tuin kan komen. Als je gaat "vluchten" voor haar, dan kan er op een gegeven moment zo'n rare en gespannen sfeer ontstaan.

3. suusjesanne

Haha ja misschien is dat het:D

Ik vind dat erg moeilijk om te zeggen omdat ik dat gewoonweg niet durf, gek he?

Maar zoals dus gisteravond toen ik zei kom je moet in bad dan nog blijft ze het proberen om mijn aandacht te trekken terwijl ik al boven ben.( ik zag het boven dat ze aan de poort stond)

Ik wordt er gek van.

Mijn vriend zei al als ze komt moet je blijven staan en niet gaan zitten want dat nodigt uit...

4. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

Jan 24, 2011
    1,050
    9
    38
    Nee hoor, dat is niet gek. Want je wilt haar ook niet kwetsen. Maar ik denk als je juist je (persoonlijke) grens aangeeft, dat dit voor haar duidelijk is.

5. suusjesanne

Ja misschien moet ik het doen alleen omdat ik ook nog eens met haar sport is het straks onderling een beetje stroef omdat het toch gezegd is..

Vind het zo lastig. Het zijn leuke mensen hoor alleen hun begrijpen denk ik niet dat er ook mensen zijn die ook wel eens privacy willen

6. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Meis het is alsof ik mijn verhaal lees.
    Alleen wij waren de nieuwe buren en we hadden een buurvrouw die het deed...iedere keer als ze ons buiten hoorde hing ze uren over de schutting of nodigde zichzelf uit, ze kwam elke dag ook aan de voordeur met een smoes, ze zette de kinderen ongevraagd over de schutting. Ik was toen hoogzwanger 's zomers en zat ik lekker in mn zwembad hup hing ze weer over de schutting, brak ze gewoon een stuk vd schutting af en zei ze zo nu kan ik jullie beter zien :( Lag ik lekker even in de tuin te doezelen, hoorde ik haar zeggen hallo daan oh lig je lekker te slapen ow wat fijn he, en ik deed net of ik echt sliep en ze bleef gewoon 10 minuten praten en naar me kijken :( Toen ik bevallen was kwam ik uit het ziekenhuis na 4 dagen (spoedks) en stond ze al meteen op de stoep toen we kwamen aangereden, ik zei tegen mn ouders haal dat mens weg, nee toch moest en zou ze meteen mee naar binnen komen, want ze moest de baby zien en kadootjes geven en vervolgens gaat ze met de kraamzorg over haar eigen bevallingen praten...die heeft haar toen netjes de deur gewezen ;) Op een gegeven moment ben ik ook gaan vluchten en ging niet meer buiten zitten. Uiteindelijk ben ik haar eigenlijk een beetje gaan negeren (heb toen al wel een paar keer gezegd dat ik het niet prettig vond wat ze allemaal deed) maar dat mens heeft een plaat voor haar kop en ging gewoon vrolijk door. Nu na 3 jaar lijkt ze het te snappen, want ze heeft me uit hyves gegooid vd week en ze laat niks meer horen. Gek eng mens bah. Daar komt bij ons geval nog bij dat ze haar kinderen al 3 jaar sinds wij hier wonen mishandelt en voor de buitenwereld doet ze poeslief, maar ik denk dat ze weet dat ik haar door heb. Ik hoor haar iedere dag tekeer gaan.....en nu ga ik een melding maken.
    Meid ik wens je veel succes, en kom voor jezelf op want sommige mensen hebben echt een plaat voor hun kop en snappen niet wat ze je aandoen.

7. suusjesanne

Jeetje Dani wat een verhaal zeg.

Ik lees ook weer dingen die bij mij ook zijn voorgevallen. Zoals het zwembad verhaal. Mijn kind zat er dan in en daar stond ze weer. Het zijn verder ' normale' mensen en ze kunnen mij niet zien behalve als ze uit het slaapkamerraam kijken. Maar onze terrassen liggen tegen elkaar aan met schutting er tussen omdat daar gewoon het meeste zon is. Dus horen we elkaar gewoon letterlijk.

Maar voor jou ook erg zeg dat ook al heb je er wat van gezegd wat ik overigens echt stoer van je vind ze het pas na 3 jaar snapt!
    En ook dat mishandelen, wat vreselijk daar kan ik echt niet bij.
    Jij bent in ieder geval ' gered'.. Maar het is echt hetzelfde verhaal wat je tikt zoals het hier dus ook gaat. Ik moet zo mijn was buiten hangen en zij is vrij dus ik weet nu al dat er of weer wat geroepen wordt of ze gaat aan de poort rommelen.

Als zij aan het werk is en haar man is thuis komt hij wel met de kleine langs. Die snappen niet dat je ook eens tijd voor jezelf wilt. Hun willen die kinderen met elkaar laten spelen maar dat wil ik niet elke keer als ik met mijn meid in de tuin lekker aan het spelen ben

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Het lijkt wel of we dezelfde buren hebben.

Alleen hier steken ze dus eerst hun hoofd boven de schutting uit, dan vraagt het buurjongetje of hij mag spelen. Zeg vaak gewoon nee. Heb er niet altijd zin in ( daarbij wil het jongetje nogal veel aandacht etc ). Maar heb zelf ook het gevoel dat ik wel eens mijn tuin uit moet vluchten om maar niet weer binnen twee tellen te horen "mag ik met Levi spelen".
    Maar ja wat doe je er aan ?? Hier zijn de buren ook nog eens familie dus je wil ook geen gezeur.maar er komt een dag dat ik het eerlijk ga zeggen dat ik graag een beetje privacy zou willen in mijn eigen achtertuin

9. Bri

Bri Niet meer actief

Juist omdat je ook andere dingen samen doet, zou ik het wel een keer zeggen. Zou toch zonde zijn als je je zó gaat ergeren dat je het contact liever helemaal uit de weg gaat.

Je kunt ervoor kiezen om er een apart gesprekje van te maken, waarin je uitlegt dat het je wat te veel is en je ook wel eens alleen met je eigen gezin wilt zijn.
    Je kunt het ook zeggen als ze aan de poort staat. Goh buurvrouw, zullen we dat een andere keer weer doen? Wij zouden graag nu even met z'n tweetjes willen spelen. Gewoon aardig, niet moeilijk over doen, maar wel duidelijk.

De kans lijkt me groter dat je dan een leuke burenrelatie hebt dan wanneer je het over je heen laat komen, of wanneer je voor haar gaat vluchten.

10. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    oh wat lijkt me dat erg. Zou er helemaal zenuwachtig van worden. Toch maar zeggen idd, anders gaat het alleen maar erger worden en meer irriteren.

11. suusjesanne

Ik zal er dan ook eerdaags iets van proberen te zeggen dat het niet uitkomt of inderdaad dat ik zeg dat ik met mijn dochter wil zijn.

Het lastige hiervan is is dat mijn dochter vaak zegt jaa Anne spelen met(naam buurkind)!!
    En dan is het lastig om te zeggen nu even niet want mama wilt met jou spelen?? hihi

12. Bri

Bri Niet meer actief

Tja, dat is natuurlijk de andere kant. Voor je dochter en je buurmeisje kan het erg leuk zijn dat er een meisje van dezelfde leeftijd naast ze woont. Is toch ook leuk dat ze graag met elkaar spelen.
    Succes met het vinden van een balans die jij ook nog prettig vindt...

13. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,504
    8,425
    113
    Zijn ze ook erg op hun eigen privacy gesteld? Ik lees eigenlijk alleen maar dat ze naar jou toe komen.
    Als je de rollen eens om zou draaien, zou zij dat ook vervelend vinden? Dan is het natuurlijk het proberen waard :D

14. Johannal

Johannal Fanatiek lid

Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0
    Heb niet alles gelezen maar mijn tip is zo 'makkelijk' met haar omgaan als zij met jou omgaat. Dus als zij haar kind bij jou laat dan breng je het net zo makkelijk weer terug. Of als ze zelf ook blijft zeg je zullen we morgen oid afspreken want ik had vandaag nog wat dingen in huis doen gepland. Als je dan voor de dag erna afspreekt zal ze je toch de rest van de dag met rust moeten laten anders is het helemaal raarrrr. Ze zal dit niet raar of ongastvrij opvatten omdat ze zelf op eenzelfde open manier met jou omgaat maar ohoh het lijkt me wel lastig... Als denk ik dat je je of niet moet irriteren of er iets aan moet doen want beter een goede buur.....

misschien kunnen jullie kindjes wel af en toe bij elkaar spelen zonder de mama's dan heb je zelf ook nog eens even tijd voor een boodschap terwijl je kindje een speelkameraadje heeft...

15. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wat vervelend zeg, ik zou dan gewoon zeggen vandaag ffe niet hoor.... doei... ben ik heel makkelijk in...

16. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Gewoon er wat van zeggen op een rustige manier.

Van vind het erg leuk dat je soms met je kleintje langs komt maar niet elke dag. zullen we afspreken 2 keer in de week dat ze eens lekker met elkaar kunnen spreken en wij een bakkie samen doen bijvoorbeeld en als dat niet helpt.

Dan moet ze wel heel doof zijn.;)

17. suusjesanne

Nou ik kom er dus niet te vaak dus misschien is dat de reden dat ze elke keer hier naartoe komen.
    Natuurlijk gun ik mijn kleine meid een speelkameraadje maar het hoeft niet zo te zijn dat ik iedere dag hun op ' bezoek' heb.
    Een tijd terug kwam ze zelfs onder het eten langs, ging zitten totdat ze door had dat ik het niet leuk vond en mijn dochter wilde niet meer eten.
    Toen zei ze ook nog: Goh je was zeker een beetje chagerijnig??
    'GRRR Ben je blind?? Ik zit te eten!!'

Als ze komt dan kom ik er dus echt niet meer vanaf. En dan wordt er ook nog wel eens gezegd: Nou ik zie je vanavond nog wel even in de tuin he.
    Oh nu ik dit schrijf wordt ik echt depressief haha

18. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Ik zou het ook gewoon zeggen.
    Of bijvoorbeeld je dochtertje naar hun sturen en dan vragen 'mag ik morgen bij je komen spelen'.
    Daarmee geef je aan dat vandaag niet uitkomt, en vaak nemen mensen het zo ook over. Gaan zij het ook vragen.

Share This Page