Wat fietst makkelijker? Een tweewiel bakfiets of een driewiel bakfiets? Ik wil er graag 2 kids in vervoeren. En het is niet voor mega afstanden. Wie heeft advies?
Ik heb alleen ervaring met 3 wielen en dat fietst (na de eerste paar keer even wennen) heerlijk! Er wordt gezegd dat een 2wieler (logisch) hetzelfde fietst als een gewone fiets. Ik vind het met een 3wieler wel handig dat ie zo stabiel is. Een 2wieler kan 2 kinderen vervoeren, en met een 3wieler kan er ook nog eens een vriendje/vriendinnetje/picknickmand/boodschappentas mee.
Ik heb één wiel voor en vind t super. Het fietst niet zwaar, dat vond ik een nadeel van twee wielen. En met twee wielen heb je het gevoel dat je omvalt als de weg niet helemaal recht is, heb ik met laten vertellen. Mijn man heeft het wel even geprobeerd en die zij ook dat je de neiging hebt om tegen te sturen. Ik fiets er over het algemeen echt kleine stukjes mee, en soms eens een km of 10. Gaat allemaal super.
Ik wil er ook zo graag een, alleen wij kunnen hem hier niet kwijt helaas hij moet door een pad en daar kan hij de bocht niet maken. Maar als ik er een zou kopen zal ik er eentje met 3 wielen nemen. En ik zal een elektrische pakken.
O ja, wij hebben dan wel het lange model. Die heeft een iets grotere bak. Daar kunnen dus ook boodschappen e.d. in mee of een extra bankje ingezet worden.
Hij trapt wel zwaar inderdaad, heb liever elektrisch maar daar echt het geld niet voor helaas... Maargoed, ik heb ook 4 kinderen er in zitten
Ik vind deze wel wat Cargo Bike Johnny Loco Bakfiets - Johnny Loco Shop , alle modellen rijklaar thuis afgeleverd Of deze: Cargo Coupe Johnny Loco Bakfiets - Johnny Loco Shop , alle modellen rijklaar thuis afgeleverd Hier zeggen ze dat je beter voor lange afstanden een 2 wiel bakfiets kan nemen en voor korte afstanden een drie wiel. Deze drie wiel is licht in gewicht.... Mijn voorkeur gaat denk ik wel uit naar een drie wiel ivm de stabiliteit, maar moet ook weer niet te zwaar trappen. Het moet wel leuk blijven hahahaha. Vervoeren jullie een baby in de maxi cosi er in of in zo'n baby schaal?
Ik heb een tweewieler - twee kindjes er in van 5 en 1 - en dat fietst heel fijn: niet zwaarder dan mijn Gazelle Bloom moederfiets, maar wel stabieler en meer ruimte. Er kunnen gemakkelijk twee kinderen in de bak en dan boodschappen en rugzakjes er nog bij. Ik fiets er dagelijks 16 km op, soms 8 km. Ook nog eens over heuvels en bruggen - gaat prima en ik ben er superblij mee. (nieuwe Babboe City) Overigens geen trapondersteuning, want ik vind het juist lekker dat ik nu niet naar de sportschool hoef, dus efficienter.