ervaringen slaaptrainingen baby in een droomritme

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Daenerys, 6 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Hoi dames,
    Aangezien mijn dochter echt een inslaap huiltje heeft wat soms echt lang duurt en ze al tegen sputtert zodra haar hoofd haar matras raakt ben k sinds vandaag begonnen met een slaaptraining uit het boek baby in een droomritme.
    Ik pas de variant elke x oppakken en weer troosten toe.
    Mijn dochter heeft vanaf het begin alleen maar onrust gekend dus heeft ook nooit geleerd zelf rustig in slaap te vallen.
    Nu de kwelgeesten zijn aangepakt en onder controle wil k dus met een slaaptraining beginnen zodat mijn dochter zelf rustig zonder traantjes in slaap kan vallen.

Heeft iemand ervaring met deze trainingen uit dit boek en hielp dit bij jullie?

2. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik heb dat boek.. Ben ermee begonnen toen ze 5 maanden was, maar ze valt pas echt zelfstandig in slaap sinds ze 7 maanden is.
    Dit heeft ze geleerd in de crèche, daar hebben ze geen tijd om haar te wiegen :)

Anyway, hier helpt : Bij de 1ste tekenen van moeheid meteen naar boven gaan, vast bedritueel overdag en 's avonds, tutje, vast slaapliedje..

Meestal valt ze dan vanzelf in slaap, als dat niet lukt leg ik haar op haar buik (Dat kan ze ook wel zelf, maar op die momenten blijkbaar niet), leg ik mijn arm over haar rug en mijn hand op haar hoofd.. Ik aai haar en zeg zachtjes 'sssst' en dan valt ze zo in slaap.. Langzaamaan ga ik dan weg :)

En als dat écht niet helpt, pak ik haar eruit en laat ik haar bij mij in slaap vallen. Maar dat komt nog zélden voor..

Ik heb eens gelezen dat het oppakken en troosten niet zo goed is, omdat telkens als je ze oppakt ze terug wakker/getriggerd worden.. Maar ik kan fout zijn!

3. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38

Nouja ik heb inderdaad het idee dat oppakken en troosten de boel alleen maar verergerd waardoor ze helemaal niet wilt slapen..
    En ze heeft echt een inslaap huiltje nodig dat vind k ook niet erg maar de korte hazenslaapjes wil k juist verbeteren.
    Inbakeren geprobeerd maar dit helpt niet meer voor haar.
    Ze is gewoon hartstikke moe nog maar heeft gewoon moeite in slaap te vallen en als ze in slaap valt zijn het echt korte slaapjes.
    Vind het zo zielig voor dr

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.227
    23.303
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Bij Dafne was dat inderdaad het probleem. Wist ik veel. Je pakt je kind op als het huilt was mijn idee natuurlijk. Het resulteerde in 10-12 uur huilen per dag. Nachten bij mij op mn buik op de bank geslapen.
    Dafne heeft nog steeds regelmatig inslaaphuiltje. En nog steeds periodes met korte slaapjes van 45 minuten. Ook dan laat ik het huilen soms heel even gaan, zolang ze niet helemaal overstuur wordt natuurlijk. Vaak valt ze dan nog even in slaap.

5. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Hier werkte die methode oppakken en terug leggen goed. Hij is vaak meteen stil in onze armen. Maar wij hadden dan ook een kind dat gewend was in een draagdoek te slapen. Nu gaat in eigen bed slapen heel goed en als het niet wil, is oppakken en terug leggen nog steeds effectief. Oh ja, wij hebben hem bij 12 weken op de buik gelegd. Was ook een goede zet.

Deel Deze Pagina