Ik typ dit met op de achtergrond een hysterische kleine van 1, Welke zoals iedere avond bek af is maar echt heel hysterisch word als ik haar in bed leg. Ik heb heel wat methodes geprobeerd, bij haar blijven tot ze slaapt, geen optie duurt dan nog langer, dit advies kreeg ik wel van het cb, iedere 5 min troosten ook geprobeerd, werd ze alleen maar hysterischer elke keer als ze terug in bed gelegd werd, tegen haar zingen, zacht praten werkt niet, laten huilen is ook geen succes ze gaat zo over de zeik dat ze zelfs een keer ging overgeven ! hele bed ritueel haalt ook niks uit van badje, voorlezen enz enz Aaaaah hoe kom ik aan mijn rust savonds en hoef ik niet steeds naar het hart verscheurende gehuil te luisteren? Het was altijd al een beetje een dingetje maar nooit zo erg als nu... Vorreen hield ze toch 9 van de 10 keer vrij rap op en ging slapen, maar nu blijft ze aanhouden en duurt het behoorlijk lang voordat ze slaapt. Er moet hier toch een oplossing voor zijn? Om dit te doorbreken? Ze doet dit dus ook in mindere mate voor haar middag dutje, ze gaat rond 8 uur naar bed, daarvoor krijg ik haar niet naar bed.
Wij hebben hier ook beddramas sinds kort. Fles, dentinox, paracetamol, tv kijkenbeneden en zelfs rondjes in de auto, en dat allemaal midden in de nacht, grrrr. Het hangt af van zijn bui maar meestal is de combinatie fles pap extra en even rustig op de bank tv kijken de oplossing. Hij is altijd heel druk en ik moet hem sowieso eerst relaxt krijgen voordat we überhaupt naar bed gaan. Overigens blijf ik ee nooit bij als we hem in bed hebben gelegd want dat werkt hier ook niet
Ze hebben ongeveer dezelfde leeftijd Haha Ik ben zo bang dat ze er in blijft hangen wil het graag goed doen zodat ze later ook makkelijk naar bed gaat
Hoi! Mijn zoontje is van 8-9-2015 en wij hebben dit probleem ook. Tegenwoordig brengen we hem naar bed (elke avond hetzelfde ritueel) en leggen hem in bed. Hij gaat huilen, we kijken het even aan. Als hij door blijft huilen dan halen we hem met slaapzak en al weer naar beneden, zit even op schoot en daarna in de box (we laten hem bewust niet meer op de grond spelen dan, want dan krijgt hij helemaal zijn zin). Op een gegeven moment is hij dan zo moe en rustig dat we hem in zijn bed leggen en hij meteen gaat slapen. Maar dan is het wel 22.00 uur............................. en is onze avond ook voorbij. Dat hij in de box zit zorgt er wel voor dat ik gewoon tv kan kijken, boek kan lezen e.d. Hopelijk is het een fase en gaat het weer voorbij.........
Hoi, dat was hier ook rond 1 jaar. Het duurde een tijdje maar was echt een fase. Zo erg is het daarna nooit meer geweest. (Nu 20 mnd). Wij hebben wel de 5-10 min regel heel consequent aangehouden.
Gewoon wat later op laten blijven gaat vanzelf over Mijne nu 1,5 vind heerlijk om naar bed te gaan haha maar hij valt altijd aan borst in slaap Maar heb met andere kids wel gehad en dan gingen ze gewoon wat later naar ber gaat vanzelf wel over
Kan het niet zijn dat ze te laat naar bed gaat en dus over haar slaap is? Ik noem maar wat hoor. Wat is de tijd van haar andere slaapjes?
Heb je een vast ritueel voor het slapen gaan? Dan weten ze wat eraan komt na alles : Slapen Hier is het; douchen,pyjama aan, boekjes lezen ( hij mag drie uitkiezen), krijgt vitamintjes, tanden poetsen en bed in. En duidelijk zeggen; En nu gaat A... slapen. Maar soms gaat mijn man te blij met hem doen bij het lezen of omkleden en dat kost hem meestal een half uur langer om in slaap te vallen.
Onze zoon van bijna 1 maakt er sinds kort ook een drama van als hij naar bed moet s'avonds. Maar alleen s'avonds. Als we overdag thuis zijn dan gaat hij voorbeeldig naar bed zonder ook maar een kik te geven (meestal dan ). S'avonds wordt hij hysterisch, of we een heel bedritueel aanhouden of niet. Daarom gaat hij sinds kort met ons op de bank slapen. Dan is het heel even drama. Zodra hij in slaap is gevallen kunnen wij weer onze dingen doen en even later tillen we hem zo over naar zijn bed. Niet ideaal maar dit werkt voor ons en op deze manier hebben we nog wat tijd voor onszelf s'avonds.
Hier ook drama sinds 3 dagen. Ze brult alsof ze vermoord word Wij zijn sinds vandaag begonnen met de 10minuten regel. 10minuten huilen dan gaan we er heen, geven der speen en knuffel en doek en zeggen ondertussen niks tegen der. Vandaag duurde het 50 minuten en toen gaf ze het op.