Foto's tijdens de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lizzthrasher22, 8 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Tijdens mijn bevalling heeft de vk (die eigenlijk toevallig in het ziekenhuis was en net voor de persweeën binnen kwam springen) foto's gemaakt. Ze heeft foto's gemaakt tijdens de persweeën en het eerste zicht op de haartjes (alles behalve charmant haha), maar ook foto's van het moment dat ik haar net op mijn buik heb gelegd (en dat mijn man ineens verdwenen was omdat hij moest gaan zitten) :D
    Ik had daar van tevoren geen belang bij, ik dacht altijd 'waarom zou ik dat terug willen zien?', maar het zijn inmiddels de meest dierbare foto's die ik heb. Het heeft me erg geholpen met de verwerking van het hele gebeuren en het moment dat ik haar voor het eerst bekeek en vasthield vind ik echt prachtig! De meeste foto's zijn echt puur voor mezelf, die kan ik een ander niet laten zien. :D

Ik ben gewoon nieuwsgierig naar hoe andere (aanstaande) mama's erover denken, dus daarom mijn vraag: zou je foto's willen laten maken tijdens je bevalling, en waarom wel of waarom niet?
    Misschien heb je al een bevalling achter de rug; heb je toen foto's laten maken, en waarom wel/niet?

2. LadyTwilight

LadyTwilight Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.624
    0
    36
    zuid holland
    Mijn verloskundige deed dat ook uit haarzelf. Ik heb ze gelijk verwijderd daarna ik vind het geen fijn gezicht. De foto's dat de kleine net bij mij op de buik lag die heb ik uiteraard wel behouden. Maar dat zijn hoofdje er net uit kwam en de moederkoek nee brrr

3. AprilMommy

AprilMommy Actief lid

13 aug 2015
    404
    0
    0
    Ik zelf wil / hoef het niet. Ik volg 'Pure Life geboortefotografie' op Facebook en zij maakt wel echt ontzettend mooie foto's maar o zo duur. Als ik me niet vergis kost het €700,- á €800,- per bevalling.

4. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Ohja ik heb inderdaad ook nog een foto van de placenta en vruchtzak... Nee dat vind ik ook niet zo bijzonder, maar alle andere foto's wel. :)

Aprilmommy, dat is wel errug duur, zeker als er gewoon iemand anders in de ruimte is die foto's wil maken met je eigen camera. Het hoeft ook niet aan de muur te hangen denk ik haha :D

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    #5 Hippo89, 8 dec 2015
    Laatst bewerkt: 8 dec 2015
    Ik heb een geboorte fotograaf aanwezig gehad, een echte aanrader

Iemand anders hier op het forum heeft haar ook gehad, ze is echt geweldig ! En gezien ons zoontje bijna is overleden zijn de foto's mij echt heel dierbaar

Ik vind het jammer dat ik ze van de andere kinderen niet zo heb als nu van deze vierde !

De prijs van de geboorte fotograaf die wij hadden was trouwens 325 euro

Maar is het echt waard !

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    #6 Hippo89, 8 dec 2015
    Laatst bewerkt: 8 dec 2015
    Even een collage gemaakt, dit zijn een aantal foto's die gemaakt zijn tijdens mijn bevalling

Overigens valt dat " geen fijn aangezicht " best wel mee vind ik, ik vind dat juist 1 van de mooiste foto's, echt heel bijzonder om dat hele verloop te zien, het zijn geen walgelijke bloederige foto's ofzo. En ook qua vagina valt er weinig te zien

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Een dag na de operatie is ze naar het ziekenhuis in Nijmegen gekomen om daar nog foto's te maken van hem. Dit zijn er een aantal foto's van

Overigens zou ze ook thuis gekomen zijn om foto's te maken van opa's en oma's en broer en zussen die hun broertje voor het eerst zouden zien maar door lange ziekenhuis opname werd dat niet wat. Maar ze is er wel voor naar Nijmegen gereden ( 1,5 uur heen en 1,5 uur terug ) ze was echt super lief en aardig en heb echt geen moment mezelf ongemakkelijk gevoeld dat ze erbij was

8. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Wij hebben wel foto's gemaakt. We hadden 1 camera op statief staan die mijn man op afstand kon bedienen en we hadden een camera waar de assistente van de kraamhulp mee liep. Totaal zijn er zo'n 350 foto's gemaakt. Echt leuk om terug te zien. De foto's van het statief waren echt omgevingsfoto's, dus niet alleen van mij maar ook van wat er om me heen gebeurde wat ik allemaal niet meegekregen heb en die losse camera werden echt momenten mee vastgelegd. Momenten van mij dat ik het moeilijk had of dat ik juist even paar seconden uit mn weeenstorm kwam. Maar ook momenten als geboorte van het hoofdje, dat ik dat aanraak en de rest van de geboorte met momenten erna.

Vooraf zei ik dat ik niets gefilmd wilde hebben omdat ik mijzelf niet schreeuwend en kermend van de pijn terug wilde zien. Maar ik had een super fijne bevalling. Wel een weeenstorm maar die kon ik heel goed opvangen. heb niet 1 keer geschreeuwd en achteraf dus jammer (spijt vind ik een te groot woord, heb immers 350 foto's) dat ik het niet op film heb.

dag na de bevalling heb ik de foto's terug gekeken en heb toen pas gehuild om de bevalling. Was een bijzondere ervaring en ben blij met mijn foto's. Laat ook met trots een groot deel daarvan aan anderen zien.
    ben in bad bevallen dus echt duidelijk kun je niet zien wat daar onder water gebeurde.

9. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Ik kreeg onverwacht een ks. Gelukkig n gentle sectio. En ik heb een niks van gemerkt, maar iemand heeft foto's gemaakt. Nooit verwacht dat ik dat zo bijzonder zou vinden! Er zijn echt foto's van t moment supreme. Heeft mij idd ook heel erg geholpen bij de verwerking!

10. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Prachtige verhalen allemaal!

Hippo89 wat heftig, maar wat een mooie foto's! Zeker met de gedachte dat het bijna mis ging!

Maagd, lijkt me bijzonder om in een bad te bevallen! Zijn vast prachtige fotos geworden!

11. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Bij ons zijn ze ook gemaakt, heb het zelf niet eens echt doorgehad, zag het pas later terug op de camera. Vond het toen een beetje raar, maar ben er nu heel blij mee. Het is zo'n bijzonder moment in je leven, het is fijn om er af en toe even naar te kijken.

12. Missmadeliefje

Missmadeliefje Bekend lid

4 mrt 2014
    589
    3
    18
    NULL
    Mijn man heeft de foto's gemaakt, en ze zitten in onze eigen collectie zeg maar :) vind het heel mooi om te zien, sterker nog, als ik aan de foto's terug denk begin ik bijna spontaan weer te huilen (zal wel door de hormonen van deze zwangerschap komen :-D)
    Heb ook foto's van de vruchtzak en placenta die de arts assistent ooen houdt (vruchtzak) daar scroll ik dan snel bij verder :) maar de foto's dat ie er net uit komt, zo mooi om te zien en te beseffen dat ik het ben geweest die dat mooie wezentje op deze wereld heeft mogen zetten :)

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij ons zijn er ook foto's gemaakt, weet niet eens door wie, denk de kraamhulp en ook een paar door de verloskundige geloof ik. Heb een mooie foto dat de jongste eruit gelanceerd wordt, de foto is ook bewogen omdat het zo snel ging. Eigenlijk een erg lelijke foto maar heel bijzonder! Bij de oudste hebben we het gefilmd vanaf mijn hoofd zeg maar, dus niet frontaal :D. Bij de jongste ging het allemaal zo snel, binnen 5 minuten persen was ze er dus niet gefilmd.

14. ely

ely Actief lid

10 jan 2015
    268
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat bijzonder Hippo89! Ik vind het prachtige foto's!

Ikzelf heb liever geen extra pottenkijkers bij mijn bevalling. Vind het zo al eng genoeg. :)

15. Missmadeliefje

Missmadeliefje Bekend lid

4 mrt 2014
    589
    3
    18
    NULL

Komt goed komt goed!! Wat vindt je eng genoeg?! Angst voor t onbekende? T komt allemaal goed <3

16. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Ik ga voor een badbevalling (volgende week ophalen) en ik hoop ook dat er mooie foto's gemaakt kunnen worden. Niet van de moederkoek of zo, dat gaat me net te ver, maar wel van de bevalling en hoe mijn man en ik samen zijn. Ik denk dat er ook veel langs je heen gaat. Ben zo benieuwd!

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.183
    113
    Brabant
    Wauwwww hippo!!!

Hier had ik ij t geboorteplan staan dat ik graag fotos wilde, als t mogelijk was.

Mijn man heeft tijdens t voorwerk fotos gemaakt en (??) tijdens de laatste uren. Omdat mijn bevalling high risk werd, stond de kamer vol. Volgens mij is de verloskundige begonnen en heeft een verpekegkundige t afgemaakt.

Omdat het voor mij kritiek is geweest na de bevalling, ben ik heelveel kwijt. En de fotos zijn me zo dierbaar

De verpleegkundige heeft ook fotos van dochter gemaak toen ik er dus niet bij was. Eerste voeding, aankleden, eerste keer bij papa.
    Deze kan ik moeilijk terugkijken. Omdat dat confronterend is ofzo.

Ook op de IC was ze mee bij de "hereniging". Die foto verdient een prijs..

18. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Mijn man wou liever alleen wij twee net zoals bij de andere drie, ik heb aangegeven dat ik het heel jammer vind geen mooie foto's te hebben het zijn allemaal bewogen foto's en dat vind ik echt heel jammer, ( door de verpleegkundige gemaakt ) ik heb sowieso 3/4 artsen en of verpleegkundigen altijd bij de bevalling dus ik zei mijn man " als het je afleid dat trekken we haar gewoon een wit jasje aan en dan hoort ze er helemaal bij " hij heeft er mee ingestemd dat ze foto's ging maken en uiteindelijk heb je bij de bevalling niet eens in de gaten dat ze er is, ze bemoeit zich nergens mee ze is rustig ze is stil tenzij jij zelf wat vraagt ofzo maar ze liet het ons echt met ons twee doen, toen onze zoon geboren werd en hij niet ademde ging iedereen weg, logische bleef mijn man ook bij onze zoon hij kon ieder moment overlijden, ze zeiden continu dat hij het zwaar had hij ademde niet en het lukte ook niet, iets drukte zijn longen in de verdrukking ( wat later zijn darmen nieren en hart bleken te zijn door een middenrif breuk) Any way iedereen was weg ! Niemand heeft mij de katheter uit gedaan niemand heeft mij kraamverband gepakt, niemand kwam naar me toe om te kijken hoe het mij met mij, ik lag letterlijk tot mijn nek in de vruchtwater en niemand kwam om mij te verschonen, ik was doods bang mijn zoon te verliezen ik wou erheen maar ik kon niets, het was fijn de geboorte fotograaf aanwezig te hebben, zij bleef bij me, zij zorgde dat ik rustig bleef zij liep heen en weer voor updates ik ben echt dankbaar haar erbij gehad te hebben!

Maar goed iemand voor je pruim laten kijken moet je wel liggen natuurlijk als het je van te voren al niets lijkt dan ga je er tijdens de bevalling misschien wel ongemakkelijk door voelen, als je er voor dien al achter staan dan lijkt met het makkelijker te voelen. De bevalling zelf komt echt goed ! Het is spannend en ja het doet pijn, maar je bent het echt zo weer vergeten er zijn niet voor niets gezinnen waarbij ze meer dan 1 kind hebben ;)

19. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Dankje :) ben er ook echt blij mee !

Ja zeker bij heftige bevallingen is het hebben van foto's enorm fijn, verwijderen kan altijd, ik zou hoe dan ook zeker foto's laten maken

20. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb heel weinig foto's van mezelf tijdens/na de bevalling; de eerste gezinsfoto werd pas een halve dag later gemaakt door mijn schoonouders. Ik vind dat eeuwig zonde! Ook zat er bij de beetje foto's die er wel zijn gemaakt een stukje viezigheid op mijn gezicht. De baby werd op mijn buik/borst gelegd en ik heb denk ik 'geknuffeld' ofzo, maar op bijna alle foto's is een vies stukje te zien. Dat vind ik wel erg jammer en dat hoop ik de volgende bevalling anders te hebben.

Deel Deze Pagina