Hoi allemaal, Ik wil even "zeuren"! Ik heb in oktober een missed abortion gehad met 10 weken. Nu ben ik inmiddels voor de tweede keer zwanger maar ik kan nog niet blij zijn. Logisch natuurlijk omdat je heel erg onzeker wordt na zo'n eerste zwangerschap. Ook het vertrouwen in m'n lichaam is weg, is wat ik voel wel goed? Ik mag 16 februari voor een eerste echo, dan ben ik 10 weken. Maar ik krijg de weken maar niet om! Wat ik ook probeer de tijd lijkt te kruipen. En natuurlijk vind ik de eerste echo ook wel heel confronterend.....je komt weer terug op die plek waar je je toen zo verdrietig hebt gevoeld. En wat als............. Ik probeer positief te blijven en er niet te veel mee bezig te zijn, maar dat valt niet mee. Zijn er hier meer zwangeren met deze dubbele gevoelens? Bedankt dat ik even mijn verhaal hier kwijt kan. Groetjes Esther
eej esther ik weet hoe je je voeld meis ik heb vorig jaar maart een Missed arbotion gehad ik was toen op de kop af 12 weken... na vrij korte tijd was ik weer zwanger en allemaal dubbel ene kan was ik nog verdrietig om mijn kleine engeltje wat ik verloren was, en aan de andere kant was ik helemaal gelukkig omdat er een wondertje in mijn buik groeide... omdat ik dus weer met week 6 ging vloeien moest ik dus met spoed naar het ziekenhuis, nou dan zit je daar pffff iedereen loopt daar met een dikke buik en jij zit daar met een onzeker gevoel... gelukkig viel de uitslag mee, maar tot week 18 toen ik mijn 20 weken echo kreeg kropen de dagen voorbij ik voelde me zo onzeker en dacht bij het minst geringste dat het mis zou gaan... ik voelde me dan ook niet gelukkig ondanks dat mijn ventje hier in mijn buik groeide maar toen ik eenmaal die bewuste echo kreeg sloeg ik om alle bezorgtheid was ineens voorbij en ik kon gaan genieten! ik hoop voor jou dat het bij jou niet zo lang duurt voordat je lekker van je wonderje kun genieten het is zo jammer er zullen altijd dagen zijn waar je toch weer aan je engeltje moet denken en het zal altijd een plekje blijven houden... bij mijn is het nog zo dubbel omdat ik uitgerekend ben op de dag dat mijn engeltje ons verliet... nou ik wens je toch veel sterkte en probeer van je wondertje tegenieten ook al duurt het nu zo lang voor jou gevoel straks als je het een plekje gegeven hebt vliegen de dagen voorbij dat is 1 ding wat zeker is! nou dikke knuf van mij...
Idd heel herkenbaar... Ik heb vorig jaar ook een missed abortion gehad met 10 weken kwamen ze bij mijn eerste echo erachter dat er geen hartactiviteit was, terwijl ik mij dus wel gewoon zwanger voelde.. De gedachte dat ik dus al een week zo rondliep heeft me ook doen besluiten voor een curretage en de maande erop waren erg slopend. Je wilt zo graag weer zwanger worden...kreeg zelfs van de zorgen ineens een cyclus van 40 dagen terwijl dit nog nooit was voorgekomen. Einelijk was ik toen weer zwanger, maar blij durfde ik inderdaad niet te zijn en wat duren die weken dan lang gelukkig mag je wel eerder voor een echo komen als je een missed abortion hebt gehad. Ik mocht met 8 weken langs komen, alles zag er goed uit maar nog was ik niet blij omdat je dan terug gaat kijken waar het de eerste keer mis ging. Met 11 weken weer een echo gehad en ook die was goed maar nog had ik er geen vertrouwen in, pas na de 20 weken echo heb ik na aanraden van mijn verloskundige mezelf beloofd het van me af te zetten. na die echo durfde ik de eerste spulletjes ook te kopen en hebben m'n vriend en ik ons zelf lekker verwend. Na die 20 weken is de tijd echt voorbij gevlogen.. Probeer er ook over te praten met je verloskundige, het is belangrijk dat zei je ook door die onzekerheid heen kan slepen. Ik wens je heel veel sterkte en kracht om deze onzekere periode door te komen! Liefs
Herkenbaar! Ook bij mij heeft het tot de 20-weken echo geduurd voordat ik van deze zwangerschap begon te genieten. Gelukkig had ik mijn eerste echo met 10 weken op een andere plaats dan bij mijn eerste (misgelopen) zwangerschap. Het wachten duurt inderdaad zo verschrikkelijk lang..... plus het feit dat je het nog tegen niemand durft te vertellen uit angst dat het weer mis gaat. Iedere keer als ik naar het toilet ging doodsbang dat ik bloed aantrof... Balen, maar er zit niks anders op dan rustig af te wachten, meid. Het vertrouwen in je lichaam terugkrijgen heeft echt veel tijd nodig. Groetjes, Anakin.
Ooooooooow! Dank je wel voor jullie lieve reacties en begrip. Wat is het fijn te weten dat je niet de enige bent met dit gevoel! In mijn omgeving zijn er momenteel alleen maar blije zwangeren en daar wil je ook zo graag bij horen! Ik blijf maar positief en ga er van uit dat de kans groter is dat ik een goede zwangerschap mag beleven dan op een slechte afloop. Groetjes Esther
Ook hier is het herkenbaar. Ik heb een mk gehad toen ik 7 weken was, en bij deze zwangerschap kon ik er maar moeilijk van genieten. Ik kreeg met 8 weken al een echo, die was gelukkig goed, maar heb tot de 12de week last van kleine bloedingen gehad. Elke keer denk je: Daar gaan we weer. Nu heb ik het soms nog wel eens, dat ik ineens onzeker word. Ik denk dat veel vrouwen hier last van hebben, maar ik denk ook dat het een feit is dat je na een miskraam wat onzekerder in je zwangerschap staat. Probeer er toch vooral van te genieten. Dat het een keer niet goed is gegaan wil niet zeggen dat het nu weer niet goed is. Voor je het weet is het zover en zie je je beeb lekker ronddobberen in je buik.
Als je zo onzeker bent kan je gewoon vragen om een echo! Ik heb 2 miskramen gehad. De eerste wist ik pas met 12 weken (de gewone termijnecho) maar de tweede wist ik al met 9 weken. Dus bij onzekerheid kan je er echt op staan! Niets is zo erg als je onzeker voelen! Ik kan je gelijk vertellen dat het ook nog goed is gekomen met mij. Mijn derde zwangerschap is goed gegaan (kreeg toen op eigen verzoek een echo met 7, 9 en 13 weken) maar heb voor mezelf een doptone gehuurd. Daarmee kon ik zelf naar het hartje luisteren wanneer ik onzeker was. Dit heb ik dagelijks gedaan (vanaf een week of 12) tot het moment dat ik haar duidelijk elke dag voelde. Bij deze zwangerschap heb ik met 8 weken, 9 weken en 13 weken een echo gehad. Net de 20 weken echo. En heb ook weer een doptone in huis. Nu voel ik die kleine elke dag regelmatig dus ben ik gelukkig niet meer zo onzeker. Toch vind ik het een heel fijn idee dat ik kan luisteren wanneer ik dat wil! Meid, ik wens je sterkte!