Morgen is onze dochter Nikki 4 weken oud. De eerste week heeft ze bv gehad, maar door een borstontsteking en het idee dat ze niet verzadigd was hiermee gestopt en gedeeltelijk door de fv heen gegeven dmv kolfen. Nikki was bij de geboorte dysmatuur (2985 gr), en maandag was ze 3800 gram! Ze doet het dus goed. Afgelopen weken kreeg ze flesjes van 90/3 + 30cc bv. Dus totaal van 130 cc. Haar tijden: 09.30/13.00/16.30/20.00/23.30/ongeveer 17.00. Ook hadden we verschillende flessen geprobeerd omdat ze deze flessen binnen 10 minuten leegdronk, maar helaas na 2 uur was ze weer aan het sabbelen op haar vuistje en met een speen kan je haar ook niet verrassen omdat ze hier niet intrapt. Afgelopen maandag weer naar cb geweest en mevr zat niet te denken aan hongerige babys en dacht aan zuigbehoefte. Gisteren op visite geweest bij schoonzus (2 jonge dochters). Onderweg heeft Nikki alles eronder gespuugd en dit deed de de afgelopen dagen al wat erger. Ik gelijk maar nieuwe fles gehaald bij speciaalzaak Medela Calma. Hierdoor drinkt ze iets minder snel (12 minuten). Bij schoonzus aangekomen, heeft ze voor het eerst uit de medela gedronken en schoonzus constateerde dat ze erna weer honger had! Ik maar denken aan zuigbehoefte. Sinds gistermiddag opgehoogd 120/4 + 15cc bv. Deze drinkt ze weer met gemak leeg en vanmorgen deed ze weer niks anders dan spugen (tussendoor en na de fles). Het rare is dat ze het savonds perfect doet op de flessen, na 8 uur niks aan de hand slaapt gelijk en die van 23.00 uur en nacht gaan ook perfect. Overdag dus enorm onrustig. Gisteravond fles van 23.00 uur niet gedronken, konden haar niet wakker krijgen. Vannacht om 04.00 uur melde ze zich. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik weet het echt niet meer namenlijk. Met vriendelijke groet, Marleen
Hallo Marleen, Wat vervelend dat het niet lekker loopt. Welke variant flesvoeding gebruik je voor je dochter? Is het de standaard voeding die je gebruikt? Er is voeding voor premature en dysmature kindjes. Qua samenstelling is die voeding wat beter op je dochter afgestemd. Ik denk dat je bij de kinderarts het beste geholpen kunt worden. Hij/zij kan dan ook het beste advies geven over hoeveelheden. Succes. Groeten, Astrid