Mijn verhaal (Niva en Devin)

Discussie in 'De bevalling' gestart door niva, 24 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. niva

    niva Fanatiek lid

    16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Om 4 uur s nachts begonnen de weeen, 7 uur vlos gebeld, 3 cm ontsluiting.
    Ze zou om 12 u trug komen, maar om half 11 vond ik het te heftig worden dus weer gebeld.
    Vlos gekomen en toen had ik 7 cm.
    Ging dus lekker vlot en ik mocht het badje al in (dit mocht pas als het eind in zicht was, dus ik was erg hoopvol)
    Ik kon de weeen erg moeilijk opvangen, maar tot 13:00 geprobeerd. daarna wilde ik opgeven (als ik een keus had gehad, was ik gestopt hihi) Zat er helemaal doorheen.Had al wel vanaf 12 uur persweeen, maar niet effectief..ik kon er niks mee. Huilen, schreeuwen, janken en ik KON ook echt niet meer!
    Uiteindelijk heeft de vlos en de kraamhulp me samen met vriendje op de baarkruk gezet (ik wilde zelf niks meer, kon alleen maar huilen )
    Daar bleek Devin verkeerd te liggen met haar hoofdje. Deze moest gedraaid worden, vandaar dat ik haar er niet uit kreeg. Vlos heeft geprobeerd te draaien (zowel anaal als vaginaal)..wat na lange tijd lukte (ik wilde net haar hand weg slaan haha)
    Toen kreeg ik effectieve persweeen (wat een goed gevoel dan zeg..) maar viel haar hartje tot twee keer weg..Vlos gaf me nog één kans (heeft ze niet gezegd, maar ik heb dat gevoeld blijkbaar) en anders zou ze me met spoed naar het ziekenhuis brengen. (zat op 9,5 cm maar daar bleef het dus steeds bij omdat ze haar hoofdje niet draaide)

    Na een flinke oerpers voelde ik het hoofdje komen. Toen was het stil, maar de weeen gingen door, en Devin kwam er meteen uit. Ze was wit/blauwig en de navelstreng bleek erg strak om haar hals te zitten. Ook had ze in het vruchtwater gepoept en dit ingeslikt.

    Vlos heeft haar meteen uitgezogen en toen bewoog ze..
    Godzijdank wat een opluchting..

    Maar vier hechtingen (schaamlippen) maar een zeer traumatische ervaring....

    En nu hebben wij ons prachtige meisje in onze armen..

    Devin Danae (spreek uit Danaj)
    Roepnaam: Devin

    Devin dronk meteen goed en ze heeft heerlijk geslapen, dus ze is goed bijgekomen van de shock.

    Ik besef nu des te meer hoeveel ik van mijn vriend hou en hoe erg ik hem nodig heb gehad..zonder hem had ik het nooit gered!

    Ik ben gelukkig...ze is zó mooi

    Liefs Niva
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Poeh heftig zeg, al wat bijgekomen? Geniet van jullie mooie kleintje!
     
  3. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    gefeliciteerd Niva!

    ga lekker genieten met z'n 3!
     
  4. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    :confused: Ik ben er stil van. Wat moet dat moeilijk zijn geweest, die persweeen en haar hoofdje nog verkeerd. Gelukkig is alles goedgekomen. Van harte gefeliciteerd met je dochter! Wat een mooie en bijzondere naam. Zeg je Dévin of zeg je Dèvin? (niet nieuwsgierig hoor)
     
  5. niva

    niva Fanatiek lid

    16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Dank je voor jullie reacties..

    Ik werd eigenlijk niet echt op de hoogte gebracht hoor van wat er mis ging en dát er iets mis ging..maar toen ik haar hartje hoorde wegvallen hoefde niemand iets te zeggen, dat was heel duidelijk.

    Vandaag zei de vlos nog dat ik een erg korte navelstreng had en dat deze erg strak om haar halsje zat..vandaar dat ze papa niet de gelegenheid gaf om te knippen..(maar die heeft dat niet eens gemist die was in shock :) )

    Devin heeft geen zuurstoftekort gehad dacht de vlos, dat is fijn om te horen..geruststellend want je schrikt toch als ze zo wit/blauw is.

    Gelukkig heb ik pas achteraf alles gehoord, toch moet ik zeggen dat ik het..(sorry) traumatiserend vond...
    Maar dat zal nog wel 'beklijven' denk ik/ hoop ik..

    Je spreekt Devin uit als de e van elf (ik kan de streepjes op mijn toetsen bord niet vinden)

    En de betekenis is: dichteres (niet op uitgekozen maar wel zeer toepasselijk omdat papa en mama beiden erg van poezie houden en ook schrijven)
     
  6. Jody79

    Jody79 Fanatiek lid

    19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Wat een verhaal zeg. Je hebt het niet makkelijk gehad, maar je hebt het toch gered! Gelukkig thuis en Devin doet het zo te horen heel goed.
    Veel succes met jullie drietjes!
     
  7. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Wat een bevalling! Gelukkig is alles goed gekomen en heb je nu een hele mooie meid! Geniet ervan!
     
  8. Irena

    Irena Actief lid

    15 apr 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Nog even snel: Niva, wàt een verhaal! Maar, je hebt het toch maar gedaan, je kind helemaal zelf geboren laten worden. Harstikke knap, echt iets om trots op te zijn. Hoe lastig je lijf soms ook kan doen, je weet nu dat als het ècht moet, je erop kan vertrouwen. Heel fijn.

    Geniet maar van je kleine kindje, jij en Vir.
     
  9. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Heftig verhaal Niva. Je hebt Devin niet cadeau gekregen. Nu terug je bed in jij. Rusten en genieten. Kom lekker bij, geef je bevalling een plaatsje en verwerk het rustig.
    Ze is gezond ter wereld gekomen, jullie wondertje.

    Nogmaals van harte!
     

Deel Deze Pagina