Jeeeeeeeej na wat jaren bikkelen, kan deze mama eindelijk rustig koken, bijkletsen met vriendinnen, telefoneren, schoonmaken etc Ze beginnen zelfs uit te slapen. Vanochtend met vriendin en kinderen naar Balorig geweest en het viel ons beiden op hoe zelfstandig ze ineens konden spelen. Waar ik een jaar geleden echt mijn man nog mee moest nemen om uberhaupt daar te kunnen zijn met kinderen.. Ik kon gewoon niets doen! Tenminste de eerste 2 uren. haha! en nu speelt de tweeling heerlijk in de voortuin met hun fietsen en ze hebben me niet eens nodig, en doen niets wat ze niet mogen. Genieten!!
Heerlijk he?! Die van mij zijn ruim 6 en bijna 4 en heb het idee dat de moeilijkste jaren ook achter ons liggen. Alleen al 's ochtends.. ze mogen er nu in de vakantie rond half 8 uit en gaan dan zelf naar beneden, pakken hun boterhammen en drinken, gaan tv kijken en hutten bouwen van de kussens van de bank Ik hoor ze goed, heb de deur open en er is geen deur naar boven. Maar ik kan rustig nog een poos in bed blijven liggen En ondanks dat ze elkaar dagelijks het leven zuur maken (is wel doodvermoeiend hoor..) kunnen ze ook leuk spelen samen en idd, bij ballorig kan ik inmiddels ook gewoon aan de cappuccino en een tijdschrift ipv achter ze aan klimmen en vermaken Mijn moeder roept ook steeds 'het wordt steeds makkelijker' en dat klopt idd ook wel een beetje.. Na de zomervakantie de jongste ook naar school, ik ga weer werken (24u), hallo mama-tijd!
Wat een zaligheid! Ik vrees dat de oudste nooit meer over zijn wegloopimpulsen heen groeit. Die kun je buitenshuis gewoon echt niet alleen laten. Nu is de jongste net 1, hij kan net aan staan (met hulp) en de oudste ligt er continue bovenop letterlijk! of denkt lollig te zijn door de armpjes van zijn broertje weg te trekken zodat deze omvalt. pff... ik spring echt een gat in de lucht als die 2 gewoon normaal met elkaar kunnen samenspelen zonder worstelpartijen.
Ohhhh dat vond ik ook zo'n heerlijk moment, dat je je dat realiseert. vanaf toen ben ik ook weer echt dingen voor mezelf gaan doen enzo. Geniet er van!!
haha bedankt voor de reacties, ik heb er echt naar uit gekeken, okee het gaat echt niet altijd geweldig, maar de momenten van een a 2 uren achterelkaar zijn er nu dus al wel.
Ooo lekker zeg, hier van het weekend besloten dat we het komende jaar niet meer naar ballorig/bungelland/monkeytown gaan in ons eentje met dochter. We hebben elkaar nodig om elkaar af te lossen in de klimtorens Ik wacht met smart op de dag waarop ze zelf kan gaan spelen!
Heerlijk he als ze wat ouder worden en je echt meer je handen vrij gaat krijgen. We hebben het overleefd er zullen altijd tijden zijn dat ze nog veel aandacht vragen maar gelukkig en dat meen ik op recht kan je op een gegeven moment weer wat meer dingen voor je zelf doen overdag terwijl je kinderen gewoon in de buurt zijn. En al schelen ze bij jou maar een paar jaar ruzie zullen ze onderling denk ik altijd houden. Mijn jongste zit graag haar broer in de weg. Maar pas met vakantie kon hij met haar alleen zwemmen en ik de foto.s maken in het diepen hij kon haar prima vast houden en samen in de draai kolk( ik blijf er wel dicht bij) maar hij kan af en toe oppassen als ik douche bijvoorbeeld. Niet dat ze naar hem luistert maar in het water wel. heerlijk lekker van genieten.