Het eerste moment van aanleggen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Beertje09, 13 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hier drie kids die eigenlijk gelijk wisten wat ze moesten doen. Ik vond het super en had echt tranen in mijn ogen. Dat heerlijke blote lijfje tegen je borst en dan die blik.............

2. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    hopelijk mag je het over een aantal maandjes dan eindelijk gaan ervaren. Juist jou zou ik het enorm gunnen om dat mee te mogen maken. Ik schrijf hier niet veel, maar lees regelmatig mee en jij bent en blijft altijd zo lekker nuchter en positief, ondanks dat het toch echt heftig is om alles te moeten kolven. Ik geloof echt dat ik dat niet gedaan zou hebben....zeg ik nu...

3. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Oh Wilma, wat vertel je dat prachtig zeg... ;)

Ik kan het me eigenlijk niet meer herrineren, helaas :(

4. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Mijn dochtertje is te vroeg geboren (34,3weken) en mocht dus niet onmiddellijk aan de borst. Na een paar dagen mocht ik eens proberen en wonder boven wonder hapte ze naar mn tepel! Ze heeft toen maar 2 min uutjes ofzo héél zacht gezogen maar toch, ik was super trots op haar!
    nu zuigt ze zooo hard dat het soms niet zo leuk is ;)

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Vind het eigenlijk wel jammer, maar ik weet het echt niet meer :oops:! Weet niet meer wat ik voelde op dat moment en ook niet meer hoe de kleintjes deden enzo. Weet alleen dat het erg druk was om me heen met mensen die nog aan het opruimen waren enzo en dat iemand anders mn borst in de mond duwde terwijl ik Malou vast had. Ook bij Ruben ging dat hetzelfde. Niets romantisch aan, ook niet dat ze hun eigen weg gingen zoeken oid! Maar oke, de keren daarna heb ik zelf die borst voor hun mondje bewogen en dan zo laten happen, dat was fijner! Maar hoe het nou voelde weet ik echt niet meer :oops: :(!
    Liefs, Hanneke!

6. valhalla

valhalla Niet meer actief

Lena heeft het 2 x gedaan geloof ik, aan de tiet drinken. En dan toch wel 30 seconden. Bij mijn man hing ze constant aan zijn tepel (tenminste, dat probeerde ze) en bij mij, janken, krijsen, bleren, huilen, weigeren. Heb het na een paar weken actief aanleggen opgegeven, heb het tot drie maanden geprobeerd.

In alle geinige folders lees je er helaas niets over, als je kindje echt geen tiet wil... Heb het aanleggen geprobeerd tot bloedblaren toen en het had het er voor over hoor, maar ja. De twee keer dat ze het deed, waren inderdaad wel heel mooi. Schitterend! Bij een tweede ga ik het zeker weer proberen :D

Alleen als een volgende niet drinkt bij mij, ga ik veel eerder over op kunstvoeding ( 'mocht' in het zh pas na 2 dagen) en ga ik zelf op het gemakje kolven om het op gang te krijgen, niet meer dat gespannen gedoe.... :D

7. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Wat een mooie verhalen allemaal.

8. Joveli

Joveli Niet meer actief

Mij zijn ze na de bevalling vergeten (ziekenhuis), dus ik heb alles alleen mogen doen. En eigenlijk ben ik daar achteraf hartstikke blij om!

Ik was bevallen, de gyn feliciteerde me, vertelde dat iemand het van haar over zou nemen en vertrok.
    En daar lag ik met een bloot mannetje op mijn lichaam die in het rond hapte alsof zijn leven ervanaf hing. Dus heb ik hem samen met mijn vriend en moeder aangelegd en hij begon meteen hartstikke goed te drinken. Het deed helemaal geen zeer (het kietelde eerder een beetje) en ik was apetrots! :D

Heb een uur van hem liggen genieten, en toen hebben we toch maar iemand opgehaald om te vragen hoe en wat nou precies de bedoeling was haha. 1,5 uur later waren we heerlijk thuis.

Al met al ben ik heel blij dat we dit moment zo intiem met ons drietjes hebben kunnen meemaken. Ik geniet nog iedere dag (én nacht) van de voedingen, vind het zo bijzonder.

9. appeltje

appeltje Niet meer actief

Het was zo tenenkrommend pijnlijk. Echt een domper, want ik had me er zo op verheugd. Ik bleek al tijdens de eerste dag een spruwinfectie te hebben die diep in mijn borst zat. Tot 9 weken heb ik pijn gehad bij het voeden.

Geïriteerd was ik als ik de foldertjes en info teruglas met alleen maar roze-wolk-verhalen. Borstvoeding kan op het begin echt hard werken zijn. Mijn inziens zorgde die roze-wolk-propaganda alleen maar voor dat vrouwen sneller opgeven omdat het zo tegen valt. Ja, bijna niemand heeft meteen volop melk en is het aanleggen pijnlijk, maar dat schrijven ze er niet zo expliciet bij. Maar ik wilde niet stoppen. Na 9 weken kon ik eindelijk echt ontspannen voeden en voelde ik hem als een echt fijn intiem moment. En nu nog steeds een heerlijk moment gelukkig.... :)

10. sung

sung Actief lid

19 okt 2007
    169
    0
    0
    rotterdam
    Het gevoel was echt super! Ik vind borstvoeding geven sowieso erg speciaal, het is en blijft een heel intiem moment met je kindje.
    Ik kon ook wel huilen toen hij meteen goed de borst pakte, en gelukkig nog steeds. Het deed geen pijn en het was zo vertederend en knap om te zien. Hoe je eigen kindje zoekt en instinctief je borst pakt...

11. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ik was niet van plan om bv te geven, maar door de extreme vroeggeboorte (10,5 weken te vroeg) heb ik na anderhalve dag toch besloten om bv te geven. Dan mag je kindje nog niet zelf drinken dus moest kolven.

Toen hij de eerste keer aangelegd werd was hij 4 weken oud, ik ben zooo blij dat ik het gefilmd heb! (manlief filmde)
    Het was zo ontzettend bijzonder dat hij ondanks zijn prematuriteit tóch wist wat hij moest doen. Hij deed gelijk zijn mond heel ver open en hapte vast :D
    Het deed trouwens wel pijn bij mij hoor (na 4 weken ft kolven ook nog)...

Deel Deze Pagina