Gefrustreerd buikschuivertje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lt20, 21 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Hallo,

Mijn dochter schuift al ruim een maand door heel het huis heen maar doordat ze dus afzet met haar handjes schuift ze naar achteren.

Hierdoor raakt ze gefrustreerd want ze wil naar voren toe, haar speeltjes pakken of mama even opzoeken in de keuken.

Soms leg ik haar weleens op haar buik op het speelkleed en doe dan de knietjes onder de billen maar op dat moment zet ze af met haar handjes waardoor ze dus weer op haar buik eindigt.

Hoe kan ik haar helpen om te laten zien dat ze ook naar voren kan? Vindt best sneu als ze boos op zichzelf is (legt haar voorhoofd dan op de grond en gaat met haar handjes slaan :()

2. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ze is trouwens 9,5 maand..

3. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Kindjes hebben frustratie nodig om verder te komen dan dat ze willen. Dus het is een goed teken om haar te laten mokken. Uitdagen met speelgoed is een goede. Misschien dat je haar ook kan helpen als je haar voetjes tegenhoud zodat ze kan afzetten en voelt dat het een andere beweging is als naar achteren. Succes

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Zoonlief heeft deze week de vooruit eindelijk gevonden, ging ook maanden alleen achteruit! Hij had er zelf op gevonden dat hij ook draaiend wel bij zijn doel kan en nu tijgert meneer dus voorwaarts naar je toe. Kortom komt vanzelf!

5. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Hier een meisje wat dit ook doet. Maar ze kan ook bilschuiven in combinatie met tijgeren. Ze wil eigenlijk kruipen maar als ik haar help om op de knietjes te zitten dan gaat ze heel boos huilen. Dus ik laat haar maar mopperen. Leg speelgoed neer op een plek waar ze net niet bij kan. Nu heeft ze bedacht het makkelijker is om bij de tafel te gaan staan en gewoon maar de afstandsbedieningen te pakken. Ik ben benieuwd wanneer ze de geest krijgt. Ze is bijna 10 maanden.

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    onze dochter rolt gewoon de kamer door... tijgeren of buikschuiven gaat idd alleen maar achteruit (voor zover dat dat lukt).. Ik laat haar maar wat aantobben, komt vanzelf goed!

7. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    precies mijn dochter. Die deed dat in het begin ook, en ineens zomaar uit het niets begon ze te tijgeren, vooruit! En nu moet ik haar dus overal in de gaten houden, :p Geloof me, het komt echt vanzelf!!!

8. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    hihi herkenbaar :D Maar een geruststelling: dat hoort! Veel baby's gaan eerst achteruit en daarna pas vooruit. Heb ik van de fysio begrepen en die had daar een uitleg voor, maar die ben ik helaas vergeten ;) Heeft met bepaalde spierontwikkeling te maken..
    Dus even geduld en dan gaat ze op een gegeven moment vanzelf vooruit!

9. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Hier gaat Simone ook achteruit ipv vooruit maar ze kan wel heel snel omdraaien dus ze komt wel waar ze wil haha. Ik betrapte haar er wel op dat ze haar knietjes beter gaat gebruiken dus ik verwacht binnenkort ook wel echte kruipbewegingen. Hier ook 9.5 maand...

10. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Zoonlief heeft een hele tijd alleen maar achteruit over zijn billen geschoven en opeens ging hij ook vooruit.
    Een echte bilschuiver gaat trouwens niet kruipen maar blijft bilschuiven....

11. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    die frustraties zullen nog wel met meerder keren komen die ze moet leren..
    dalijk kan ze kruipen en is ze gefrustreerd dat ze niet kan staan of niet goed gelijk kan zitten..

en dan het lopen nog..

hahha komt goed

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.270
    4.508
    113
    Op die manier heeft mijn dochter uitgevonden dat ze ook zelf kon gaan zitten.

Dan schoof ze naar achteren totdat ze tegen de kast of muur aan kwam, duwde zichzelf nog meer naar achteren en dan kwam ze op handen en knieën terecht en ging ze zitten om vervolgens al billenschuivend wel vooruit te komen :D

13. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Heel herkenbaar! Hier ook..
    Al komt ze sinds gisteren soms een cm vooruit!

Enne Gefeliciteerd!!! Wat leuk! Zijn er al weer een hoop zwanger van ons oude aug-topic!

Deel Deze Pagina