Het effect van strippen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Mena, Feb 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mena

Mena Lid

Jun 12, 2013
    6
    0
    0
    Me dochter van 5
    Laarbeek
    Beste,

Ik heb een vraagje over het strippen.
    Afgelopen vrijdagochtend ben ik gestript, ik had 2cm ontsluiting en de boel was al mooi rijp.
    In de avond flink harde buiken gehad/ voorweeën tot 1 uur snachts. Daarna nergens meer last van gehad, het bloedverlies was ook opgehouden. Zaterdagmiddag nog een ctg laten maken alles was tip, top in orde de verloskundige is echt overtuigd dat ik nog voor maandagochtend thuis ga bevallen.
    Vannacht zaterdag op zondag, is het bloedverlies weer aankomen zetten met veel slijm erbij, en zo nu en dan harde buiken.
    Ik weet niet meer wat ik nu nog kan verwachten omdat de meesten praten over dat strippen binnen 24 uur effect moet hebben, ik ben inmiddels al 8 dagen overtijd en zou toch heel graag ook een keer thuis willen bevallen.

Gr. Mena

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

Het strippen heeft nu geen effect meer maar dat neemt niet weg dat je nog gewoon spontaan kan bevallen. Het strippen kan ook herhaald worden, dat sommige verloskundigen.
    Als je trouwens echt bloed verlies moet je wel de vk bellen. Slijm met wat rood of bruin erin mag, maar geen helder rood bloed.

Groet Evelien

3. Mena

Mena Lid

Jun 12, 2013
    6
    0
    0
    Me dochter van 5
    Laarbeek
    Hoi evelien,

Bedankt voor je reactie.
    Ik ga er ook niet meer van uit dat ik nog voor maandagochtend ga bevallen.
    Ik heb maandagochtend weer een VK afspraak, zelf ben ik redelijk uitgeteld door te weinig slapen snachts, en vraag me nu dus af of het nog wel zinvol is om maandag nogmaals gestript te worden, of maar gewoon te kiezen voor een ziekhuis bevalling?
    Mijn voorkeur is thuis, maar ben er inmiddels ook wel helemaal klaar mee mijn eerste is van 42.2 weken dus ingeleid..

Share This Page