Paar korte vragen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by RondEnGezond, Feb 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RondEnGezond

Jan 6, 2014
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste verloskundige,

Heb een paar vraagjes, misschien kunt u ze voor mij beantwoorden? Ik ben momenteel 34 weken zwanger, tot nu toe loopt alles volgens het boekje. De kleine groeit goed en volgens mijn vk is hij (het wordt een jongen) gemiddeld qua grootte.

-De laatste weekjes heb ik af en toe last van menstruatie achtige krampen. Ze komen en gaan. Heb het idee dat het de laatste dagen meer wordt. Wat kan dat zijn?
    - Ik lees steeds bij x cm moet je naar het ziekenhuis (als je daar wilt bevallen). Hoe weet je dat ik x cm ontsluiting heb? Alleen door meting van vk met de vingers of ook anders?
    -Is bij een 36 weken echo in te schatten hoe lang het kindje ongeveer wordt? (Ivm maat kleertjes voor bij de bevalling in het ziekenhuis)?
    -Moet je vanaf week 37 voorzichtiger persen bij de grote boodschap (vertelde iemand me, maar ik vond het raar klinken), en zo ja, waarom?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi,

1. heb je al eens je urine laten checken? Een urineweginfectie kan ook dit soort klachten geven. Anders zijn het waarschijnlijk voorweëen. Zolang het niet steeds pijnlijker wordt kun je het gewoon aankijken.
    2. dat weetj e alleen door inwendig onderzoek van de velroskundige. En de ene 3 cm is de andere niet. Ligt aan het hele verhaal eromheen.
    3. lengte kan alleen een beetje geschat worden op basis van algemene info.
    4. Nee, dat hoeft niet.

Groeten Brigitte

3. RondEnGezond

Jan 6, 2014
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel Brigitte!

Share This Page