Ach, de tranen springen in mijn ogen bij het lezen van je stukje. Ja, een hond of ander huisdier kan veel voor iemand betekenen. Ik hoop dat je nog even van Joy kan genieten, al is de tijd nog kort, maar ook dat Joy zelf nog kan genieten, anders is het inderdaad beter om hem te laten gaan. Sterkte hoor!
Paar weken geleden heb ik nog een topic geopend dat onze hond was overleden, toen had je het al over jullie golden retriever! Wat een verschikkelijk idee dat je hond er straks niet meer is en hoe pijnlijk is het als je eraan denkt! Probeer nog ff te genieten van h'm.. Heel veel sterkte meis!
Ik kan me zo voorstellen hoe je voelt, want ik had dit kunnen schrijven. Heel veel sterkte met het nemen van de beslissing. Dikke Digi Knuffel!
Wat heftig hè..zelfde verhaal hier was 18 toen ik hem kocht samen met mijn ex..hele moeilijke tijden mee Gémaakt maar gelukkig had ik mijn lieve maltezer aan mijn zijde..helaas heb ik hem op 14 jarige leeftijd 6 feb dit jaar moeten laten gaan..huil nog wekelijks om hem en denk elke dag aan me lieve hond binky..heb een hele moooie urn laten maken voor hem en een speciaal hoekje voor hem gemaakt met een grote foto boven zijn urn met Kaarsje foto's etc..barste net ook in tranen uit toen ik jou stukje las wat een pijn..deed me ook z'n verdriet hem in zijn mandje achter te moeten laten je gaat door de grond kan nu alleen nog aan de mooie herinneringen denken...moeten slijten maar vergeten doe ik hem niet...sterkte hoop joy nog even bij jullie mag blijven!!
Herl erg veel sterkte metnhet maken van deze onmogelijke keuze . Je weet dat de dag ooit komt maar zodra hij dichterbij komt is het toch erg moeilijk, hoop dat je Joy een waardig afscheid kunt geven
Jemig ik zou zo graag willen voor je dat Joy het eeuwige leven had. Maar helaas ... zoals je al aangeeft is dat niet de werkelijkheid. Geniet van de mooie herinneringen ... hij heeft zo ie zo een baasje uit duizenden gehad. Sterkte voor als het nodig is.
Lieve Marjanneke, wat verschrikkelijk naar. Zeker als je weet dat de keus geen keus meer is. Ik weet hoe ontzettend groot dat gemis is. Zelfs na twee jaar kan het je tot tranen brengen, onvoorstelbaar voor mensen die zo'n band niet kennen met een dier. Mocht het moment daar zijn, helpt het hem en jou als dhij thuis mag inslapen. Het heeft ons erg gerustgesteld dat hij in zn vertrouwde omgeving was. Meid, wat wens ik je een boel sterkte!
Idd mooi verwoord meis dikke knuffel . En veel sterkte voor wat komen gaat. De liefde spat van het scherm brok in mijn keel . Moet er niet aan denken mijn lieve kat te moeten missen , 9 jaar is ie nu en van af kleins af aan is ie bij ons. Hij is ons alles zie ,geen kids hij is voor ons onze zoon . Moet er niet aan denken dat stukje ook nog te verliezen. Als we thuis komen zit ie voor de deur te wachten ! Ga hem nu extra knuffel .
He bah wat verdrietig Liefde is ook loslaten. Hoeveel pijn dat ook doet. Je wilt het beste voor je maatje. En dat is dat hij geen pijn meer heeft. Als hij niet meer eet en drinkt, dan is dat een teken dat het klaar is. Ik weet hoe je je voelt. Dat ertegenaan hikken. Met pijn in je hart naar je hond kijken, wetende dat het over is.. Ik heb in februari mijn lieve kleine maatje in moeten laten slapen. Alleen was zij nog maar 6 jaar oud (jack russel). Ze was van geest nog jong, maar haar lijfje was niet goed en ze was ziek. Wat een verdriet hebben we gehad. We missen haar, maar een leven met pijn gun je een diertje niet.. Inmiddels hebben we een nieuw hondje. Wederom een jack russel teefje. Ze is 13 weken oud. Ze is geen vervanging. Dat kan ook niet, elk dier heeft zijn eigen karakter en uiterlijk. En zij is heel anders als ons eerste hondje. Ik wil je heel veel sterkte wensen. Voor de baasjes is het 't pijnlijkste moment, maar je gunt je maatje zijn welverdiende rust. Nogmaals, heel veel sterkte!
Kippenvel en tranen hier! Wat is het moeilijk om je maatje te laten gaan he? Ik wens je veel sterkte! Hij heeft een mooi leven bij je gehad!
krijg er een brok van in me keel..je hebt het zo mooi en puur geschreven..ik wil je dan ook heel veel sterkte wensen met wat er gaat komen.(((hug)))
precies onze hond. ook 14 jaar geworden,2 jaar geleden in moeten laten slapen. ook golden retriever en hij exact hetzelfde. veel sterkte
Echt heel ontroerend hoe je het geschreven hebt... prachtig! Lijkt me als mede-hondenbezitter zo moeilijk om afscheid te moeten nemen van je trouwe vriend... Dit verhaal doet me ook denken aan die film 'Marley & Me' Schitterende film is dat... Ik hoop dat jullie nog even samen mogen hebben en als het moment van afscheid dan is gekomen.... sterkte...
Nogmaals dank allemaal! Jullie woorden doen me veel en doen me ook echt beseffen dat de laatste fase echt wel is aangebroken. Hij is vanochtend niet van z'n plaats geweest, lag alleen maar te slapen. Vanmiddag heeft ie iets gegeten en gedronken maar het ging niet van harte en ik had er een paar broodkorsten bijgedaan om 'm een beetje te verwennen.. vind ie heerlijk namelijk. Dat wel op dus maar niet al z'n brokken. Dennis zit af en toe naast hem te spelen en lawaai te maken (zoals dat gaat met een dreumes ) en dan zie je Joy echt kijken; 'moet dat echt zo dichtbij?' Meestal ging hij zelf wel een ander plekje opzoeken dan maar nu niet. Ik heb Dennis maar een beetje uit de buurt gezet. Toch zoeken ze elkaar ook wel weer op af en toe, da's zo mooi om te zien. Ik kijk het vandaag en vannacht nog aan, morgenochtend moet ik werken, als het daarna nog hetzelfde is, bel ik de dierenarts even voor advies. Die weet overal van dus misschien wel goed om het van hem te horen. Marley & Me is een prachtige film, het boek is misschien nog wel mooier... en inderdaad, sommige verhaallijnen zijn heel erg herkenbaar. Ik heb ook ontzettend zitten huilen bij die film (en het boek), zo ontroerend. Ik wil ook iedereen sterkte wensen die 't zelfde binnenkort moeten meemaken of (kortgeleden) hebben meegemaakt.
Jemig, ik zit je verhaal met tranen in mijn ogen te lezen.......wat kan de liefde tussen een mens en een huisdier toch mooi zijn. En ja, het is altijd ontzettend moeilijk om je huisdier te moeten laten gaan, maar het is op gegeven moment wel het beste van je nog kunt doen voor je beestje, hoe verdrietig ook. Een dier onnodig laten lijden is natuurlijk heel erg, hopelijk kom je met je dierenarts tot een goed besluit wanneer het zover is. Ik wil je heel veel sterkte wensen!
Phoe ik zit hier echt even een potje te janken Wat een verhaal en wat wil ik jullie veel sterkte wensen voor de komende tijd.. Helaas weet ik precies wat jullie doormaken.. 4 jaar terug ook mijn lieve schatje in moeten slapen om precies dezelfde reden. Het is moeilijk maar als het niet meer wil, wil het niet meer en is het het beste voor Joy..
Nog iemand met de tranen over de wangen. Ik snap je zo vreselijk goed. Hier ook een golden van 9 en een schapendoes van 13. De golden had ik al vanuit een andere relatie. Heeft dus met mij ook alles meegemaakt. Scheiding, 3x verhuizen, nieuwe liefde, geboorte van onze dochter en 3 miskramen. Lijkt dus behoorlijk op jouw verhaal. Kan me dus heel goed voorstellen hoe je je voelt. Ik weet zeker dat iemand die zoveel van haar maatje houdt de juiste beslissing zal nemen op het moment dat dit moet. Dit loslaten heb ik als 18 jarige met de hond van mijn ouders ook al eens meegemaakt, dat was toen al 15 jaar mijn maatje. Heb toen wel gezien dat dit loslaten ook een super mooi en dankbaar moment kan zijn. Sterkte!