Kamperen in Nederland?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Minny, 15 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Wie van jullie heeft ervaring met kamperen in een tent in Nederland?

Wij komen net terug van een vakantie in Frankrijk, waar we het elke dag 30 graden hebben gehad . Heerlijk dus!! Maar over een tijdje gaat ons meisje naar de basisschool en zullen we in de duurdere periode op vakantie moeten, waardoor de zojuist gemaakte vakantie niet meer mogelijk is. Mijn man wil graag kamperen, is altijd gewend om met de tent op vakantie te gaan. Maar ik niet! Ik ben ook bang dat het dan slecht weer zal zijn, zie de zomer van dit jaar in NL.

Hoe doen jullie dit?

2. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Wij gingen vroeger al met tent op vakantie.
    Nu doe ik het met stefan.
    ALs klein kind vonden me zussen en ik dat slechte weer wat je soms kan hebben echt geweldig.
    Regenjas/regenbroek en regenlaarzen aan en springen in de plassen.
    Grootste lol dat we hadden.
    En anders zaten we binnen een spelletje te doen.
    Mikado, domino enz zijn kleine spelletjes die je altijd kan doen.
    Op oudere leeftijd werd het: Yachtzee, rummicub, scrabble enz.
    Wij waren de laatste keer dat we kampeerde €40,- kwijt voor een lang weekend.Tent, auto, hondje, 2pers, alles erop en eraan.
    Lekker goedkoop.
    Willen we ook doen als de kleine er is.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Kamperen in Nederland is in weze niet anders dan kamperen in Frankrijk; je kunt geluk hebben met het weer of juist pech. Mij man en ik hebben meestal wel voorkeur voor een gebied, maar we leggen nooit iets vast. We kijken de dag voor we willen vertrekken op de weerkaart om te zien of het mooi weer is in het gebied waar we naartoe willen. Als dat zo is, is het mooi. Anders zoeken we een plekje waar het wel goed is. Desnoods vertrekken we een paar dagen later, als dat met het weer beter uitkomt. (Nu gaan wij in principe een week of twee weg terwijl we ongeveer 3 tot 4 vrije weken hebben, dus wij zijn misschien iets meer flexibel dan een ander.)

Wij wonen zelf in het Zuiden van he land, dus voor ons hoeft een vakantie in België of Noord-Frankrijk niet duurder te zijn dan in eigen land. Wat betreft stageld kun je het natuurlijk zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt.

4. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    In nederland kamperen is net zo duur als in het buitenland. Het is een kwestie van goed zoeken naar campings. Wij stonden in het hoogseizoen goedkoper in Frankrijk dan in Nederland.

5. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja we willen graag 2x op vakantie volgend jaar, in mei en in september...

En dan 1x met de tent en 1 keer nog iets anders.

Als het met de tent goed bevalt kan dat in september natuurlijk ook. Maar ik wil wel mooi weer. We zitten te denken aan Normandie, is niet zo ver rijden!! Maar zou het wel mooi weer zijn dan in mei??

6. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Verplaatst naar 'vakantie'.

Deel Deze Pagina