Hallo allemaal, Ik zit met een K** situatie en wil weten of jullie ook wel eens zoiets hebben meegemaakt. Ik woon samen, nou heeft mijn vriend de laatste 2 maanden 3000 euro over de balk gesmeten, aan drugs! Ik heb er weinig van gemerkt (zijn eigen spaarrekening) maar het wel aan hem gezien, waarna hij het glashard ontkende. Het is wel zijn eigen geld, maar we zouden het samen in de verbouwingen van het huis steken (ik dezelfde inleg). Vorig jaar heeft er ook al zoiets zich voorgedaan, we woonden toen nog niet samen. Hij is toen gestopt (ja echt.. das het gekke) en nu is ie weer even begonnen om nu weer te stoppen want de rekeningen waar ik geen overzicht op heb zijn leeg. Nu krijgen we volgend jaar ons eerste kindje als het goed is, maar wat moet ik nu. Moet ik hem op straat schoppen... Moet ik hem de komende tijd negeren... Hij heeft nu natuurlijk heeeeel veel spijt enz enz, je kent de verhalen wel, maar ik wordt er op dit moment alleen maar misselijk van en kan mijn emoties niet helemaal in bedwang houden.... Weet ook totaal niet wat ik wil....
jeetje meis ...wat een verhaal ..ik zou willen dat ik een goed advies voor je had ... weet je ik zou niet eens dat geld erg vinden ( ook al was ik er niet echt blij mee geweest) ..maar wel het drugs verhaal terwijl er een kleintje op komst is ... heel veel sterkte met het nemen van een juiste beslissing
Hey Meid, Vervelende situatie...vind het moeilijk om je advies te geven. maar je moet wel aan je zelf en je kleine in le buik denken. Als hij blijft gebruiken moet hij misschien maar eens nadenken over een afkick programma of dat hij er door jou heen wordt gestuurd...Maar denk iig goed om je zelf. Sterkte meid.. Liefs, Hillegonda
precies wat asjuh zegt, dat geld zou me niet zo boeien, de middelen waaraan ie het besteed heeft zou me des te meer pijn doen! Ik ben niet bekend met vriendjes die drug gebruiken, en mijn idee nu zou zijn dat ik mijn man zonder meer de deur zou wijzen!
Zou idd ook eisen dat hij een afkick programma gaat doen, al is het alleen maar voor die kleine in je buik... misschien is hij weer aan de drugs gegaan om het idee dat hij vader wordt.. ( mannen krijgen het daar geloof ik nog wel eens benauwd van). Ik zou een goed gesprek met hem hebben, want zo kan het natuurlijk niet doorgaan. succes xxx
Tja, die drugstroep is hier wat normaler.. Voor zover dat mogelijk is. Denk zelf niet dat hij echt verslaafd is (ben ik naief?), want zodra er geen geld meer is,is het klaar.... Maar zodra dat er weer is, is een terugval zeer waarschijnlijk blijkt wel. En de vorige keer heb ik ook gezegd dat het dan over zou zijn... Makkelijker gezegd dan gedaan.. Kindje op komst enz.. Heb hem wel duidelijk gemaakt dat ik een man wil en geen project... Kijk het dus nog wel even aan.. Vertrouwen is ook aardig weg en weet niet hoe lang ik dat volhoudt.. Heb niet zo'n zin om moedertje over hem te gaan spelen.
Nee dat kan ik me voorstellen. ik hoop voor je dat hij er nu echt af blijft... en ook al kom je wel over het geld heen, je kan het straks hard genoeg gebruiken voor de kleine succes
als je 3000 euro aan drugs spendeerd ben je verslaafd, geen twijfel over mogelijk geen enkel "normaal" functionerend mens doet dat zeker als je meisje zwanger is, mijn advies: dumpen, doe je het nu niet dan is het later wel en je bent beter alleen af als bij een loser die drugs gebruikt in plaats van het geld goed te besteden.
Persoonlijk ken ik ook iemand die aan de drugs is en alles bij elkaar liegt en steelt.Heb me daar ook erg druk om gemaakt maar dat doe ik niet meer want ik mag diegene niet eens dus hij zoekt het maar uit wat hij doet zolang ik er maar geen last van heb en hem niet hoef te zien. Bij jou gaat het om je partner en dat is natuurlijk veel erger....zoek professionele hulp en trap niet in zn praatjes...dan maken jullie nog een kans...het is een verslaving dus volgens mij heeft hij echt hulp nodig. Veel sterkte voor de toekomst
Ik zou hem duidelijk laten weten dat het het een of het ander is. Of drugs, of jij en je kindje. Dus professionele hulp zoeken en afkicken, of daar is het gat van de deur. Een kleintje hoort niet in aanraking te komen met dit soort praktijken en de meeste drugsverslaafden zijn zo onbetrouwbaar als de pest door hun verslaving. Je kan zo iemand niet alleen laten met een baby. Wat erop neerkomt dat je het misschien beter alleen op kan voeden als hij niet afkickt.
zou er totaal niet bij blijven als je 3000 over de bank weet te smijten in 2 maanden tijd aan die rotzooi ben je wel degelijk verslaafd. hoe kun je je kindje later aan hem toe vertrouwen, hij kan hij als vader doorgaan als ie zichzelf niet eens in bedwang kan houden.
nee iemand die drugs gebruikt kan erg overtuigend overkomen zeker als je in een situatie zit als deze je bent nou eenmaal erg kwetsbaar nu maar leer voor jezelf en je baby zorgen en hij volgt dan wel erna (of niet) jouw baby en jezelf moet prioriteit nummer 1! zijn.
Ik zou hem dumpen, drugs maakt zoveel kapot en straks neemt hij jouw en je kind erin mee....en 3000 euro uitgeven aan drugs....is wel verslaafd en wie zegt dat hij het niet gebruikt als hij geen geld heeft, weet jij veel hoe hij toch aan geld kan komen zonder dat jij het weet.
Het gaat volgens mij niet om de vraag of hij wel of niet verslaafd is. Dan wordt het zo'n welles nietus spelletje. Het gaat er om of hij met zijn gedrag andere kwaadberokkend en er dan toch mee door gaat. En ik denk dat het in jouw geval wel zo is. Van 3000 euro kun je veel doen voor zo'n klein babietje, los van de spullen die je nu allemaal nodig heb, kost een kleintje heel veel geld. Ik heb ooit een relatie gehad met een gokverslaafde. (kwam ik ook pas later achter!) Je denkt dat je kan helpen ze te veranderen, maar dat kunnen ze alleen zelf. Ik heb door schade en schande geleerd dat, een hand boven hun hoofd houden er niets zal veranderen. Je weet wat ze zeggen: "zachte heelmeesters, maken stinkende wonden" Alleen als je heel duidelijk bent in wat je accepteerd en vooral wat niet en daar consequent in blijft heb je een kans dat je relatie een kans van slagen heeft. De enige die vanaf nu nog op de eerste plaats komt is namelijk je kind! Heel veel succes en sterkte...ik hoop dat je vriend voor jou en je kind kiest! Groetjes Debby
hoi meid, dit is een behoorlijk serieuze situatie. ik vind het ook moeilijk om zomaar advies te geven aangezien ik jullie en jullie leventje helemaal niet ken... ik denk dat je vriend zeker verslaafd is, en ik denk ook dat zomaar vertrouwen dat het beter zal worden, niet veel zin heeft... drugs heeft toch echt veel controle over hem, anders was het zeker niet zo ver gekomen nu... ik denk dat het er eerlijk gezegd niet zo positief uitziet, ikzelf zou er in ieder geval zeker niet mee overweg kunnen, en zou in jou geval kiezen voor mijn leven en dat van mijn kindje. ik denk ook dat die laatste 2 mensen zeker prioriteit zijn. en je hebt een behoorlijke verantwoording, nu nog in je buik... als jullie samen zouden blijven, is de kans heel groot dat het erg negatief uit zal pakken, waar je kind op den duur ook zeker niet om heen kan. en ik denk dat dat zeker niet de bedoeling zal zijn, toch... Als je eens alleen bent, en je rustig voelt en met een bak thee op de bank zit moet je eens goed naar jezelf luisteren... waarschijnlijk heb je al een antwoord. ik denk dat je het best oprecht naar je gevoel luisterd in dit geval. een klein beetje met verstand, tegenover je kindje, maar verder zal je toch eerlijk je gevoel moeten volgen... die klopt namelijk altijd, écht...! Héél veel sterkte en succes, Liefs
je zegt dat als het geld op is hij er makkelijk van af kan blijven... is het dan misschien een idee dat jij het totale overzicht krijgt over al jullie rekeningen en dat jij alles regelt qua betalingen en geld, en dat hij gewoon niet aan het geld kan komen?
Ik heb een relatie van 8 jaar gehad met een gokverslaafde..... Hoe je het ook doet....ze kunnen ALTIJD aan het geld komen.... Ik wens je heel veel sterkte...dit moet heel erg moeilijk zijn...
Nou Melissa, dat is ook precies wat er gebeuren gaat. Verder heb ik hem al met zijn moeder laten praten, die kan op de een of andere manier beter doordringen en wil ik dat hij een afspraak maakt bij de huisarts, om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Dit gaat ook allemaal gebeuren. En voor de rest begrijp ik de dump-reacties wel, en als we er niet zo ver in zaten had ik dat ook wel gedaan... Nu wil ik toch echt nog wel even vechten.. Maar uiteraard niet alleen..
ik heb ook een relatie gehad met iemand met zo'n dure hobby (dit ging om coke, en ze zeggen wel dat dat niet verslavend is, maar dat is het echt wel) hij kon er ook niet van af blijven, en veranderde ook helemaal van die troep (zelfingenomen egoist de hele wereld draaide om hem) kan nog wel meer dingen op noemen. vind het moeilijk om advies te geven, maar net wat de rest zegt, 3000 euro zegt wel iets over of je verslaafd bent of niet, en het feit dat hij het jou niet verteld heeft ook. ik zou echt heel goed overwegen of je hiermee in zee gaat met een kindje op komst, dit is niet zomaar eenprobleempje... sterkte..
Ik zou in therapie gaan samen. Vraag proffesionele hulp voordat je hele grote beslissingen neemt. Vertel hem dat je je zorgen maakt, en vraag hem om samen tot een oplossing te komen. Als jullie relatie verder goed is, zou ik het eerst zo proberen. Er zijn genoeg mannen en vrouwen die heus niet altijd actief verslaafd blijven. Kijk eerst eens wat er allemaal gedaan kan worden. Succes,