Het ergste wat je partner heeft gedaan en dan...

Discussie in 'De lounge' gestart door lique80, 7 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    heel veel sterkte, welke beslissingen je ook gaat nemen, nu en later.

Ik heb ooit een relatie gehad met iemand die loog ivm drugs, het ging om relatief onschuldige drugs (als je daar al van kunt spreken), geen coke.
    In het begin was het ook steeds meer berouw en spijt. Een deel van mijn geld ging eraan op, omdat mijnheer niet meer ging werken, maar ja de huur moest wel betaald worden, dus schiet je maar weer wat voor.
    Na een half jaar (en flink wat geld lichter) was ik het zat, en ondanks dat ik om hem gaf, heb ik hem aan de kant gezet. Daarna hebben zijn huisgenoten nog een poging gedaan (en er geld in gestoken) maar het bleef een ramp.

Hij beloofde ook in therapie te gaan enzo. Ook gesprekken met moeder enzo bleven bij beloftes.

Maar ik weet ook dat de beslissing heel moeilijk is, maar je moet aan jezelf denken en aan de baby. Als hij echt wilt (dus jou en de baby) dan zal hij beseffen dat het zo niet kan. En ik denk dat hij die beslissing pas kan en wilt nemen als jij heel duidelijk ben.

Uit je verhaal begrijp ik dat het niet de eerste keer is, dus denk nu eens aan jezelf. Als hij je echt wilt dan moet hij de beslissing zelf nemen, en daar dus zelf achter komen. Ik snap dat je niet zomaar wilt opgeven, en dat de bal bij hem ligt, maar iemand die verslaafd is (en dat is hij) dan kan hij dat simpel weg niet. en hoe moeilijk de beslissing voor je is, houd het heft in eigen handen. Jij hebt nu je energie nodig voor hele andere dingen.
    Nogmaals heel veel sterkte. (je vraagt om reacties, probeer er ook wat mee te doen, ook al is het makkelijk om te zeggen, ik wil het nogmaals proberen (ergens weet je dat het een steeds terugkerende discussie zal zijn, behalve als hij zich laat opnemen om zich te laten behandelen). Dit klinkt heel hard, en dat is het ook, maar wel de realiteit, en die moet je durven te zien.

2. Niet meer actief

hij KAN geen beslissing nemen meis daar is hij te verslaafd voor en kan niet rationeel denken, JIJ bent degene die een beslissing moet nemen of hij laat zich opnemen (want alleen afkicken lukt toch niet) of je gaat voor jezelf opkomen, hee meis je verdiend veel beter dan dit!

Ik wil geeneens de risico's opnoemen wat ie straks (per ongeluk) kan doen met de baby als ie high is, hij zou van mij geeneens bij de baby mogen komen.

Je moet effe je verstand boven je gevoel zetten, dat is super moeilijk maar het kan wel, ik hield superveel van een man die mij sloeg en ons kindje uit mijn buik had geslagen maar verstand won het van mijn hart en het is het beste wat ik ooit heb gedaan alleen pas jaren later zie je dat pas, helaas was ik te laat voor mijn kindje (heb miskraam gehad) maar ik heb een nieuwe kans gekregen en weet inmiddels dat ik beter verdien! EN JIJ OOK!

Verslaafde mensen beloven van alles maar komen toch nooit wat na houd hier rekening mee!

3. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    en hier ben ik het met de volle 100% mee eens, heb het ook helaas zelf ondervonden met mijn ex.. :(

4. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Hallo allemaal,
    Nogmaals bedankt voor jullie reacties!
    Ik heb gisteren alles laten lezen aan mijn vriend, die schrok zich wel even rot!
    Zoals ik al eerder heb aangegeven, wil ik niet zomaar opgeven. Als het goed is staan onze neuzen nu in dezelfde richting en zijn staan er afspraken op de agenda, met dokter (om verwijzing) over geld enz.
    We zullen zien, enorm bedankt voor jullie meningen!
    gr Angelique

5. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik vind het toch wel knap dat je het allemaal hebt laten lezen. Zou dat zelf niet gelijk durven in zo'n situatie. Gelukkig heeft het geholpen. Veel succes sterkte verder!

6. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    De vraag is natuurlijk of het heeft geholpen.
    Ik wil je hoop niet gelijk de grond in boren, maar n junk is onbetrouwbaar en dat weet je zelf ook wel. Die zullen alles zeggen om van t gezeik af te zijn.

Ga er voorlopig maar volledig vanuit dat je n bedrieger en n leugenaar in huis hebt en dan zou t miss nog mee kunnen vallen. Voel je je later iig niet voor de gek gehouden door jezelf. Wees reëel.

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Succes Lique. Op een goede afloop! Blijf jezelf, blijf sterk.

8. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hier ben ik het niet mee eens je kan stoppen en ook zonder hulp.
    Ik ben zelf aan de drugs geweest en alles wel gehad wat er was en toen ik door had dat mijn relatie op de klippen liep en hij me voor de keus heeft gezet heb ik alle rotzooi weg gegooid en ben in mijn eentje een hele zware tijd tegemoed gegaan maar het is me wel gelukt alleen en daar ben ik trots op ben nu een 6 jaar overal van af en ik wil er ook niks meer mee te maken hebben.

Maar ik ben er van overtuigd dat als jezelf wilt het je ook lukt

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Goed om jouw verhaal te lezen Ramona. Dat geeft weer een beetje balans in alle reacties hier. Knap dat het je gelukt is!

10. Niet meer actief

meid het lijkt wel alsof je met mijn ex zit!
    Die snoof ook iedere cent op die hij tegen kwam.
    Weet je wel hoeveel 3000 euro aan cocaine is?

Toen ik nog met mn ex had was dit toch wel een kleine 60 gram. een kleine 120 dagen knap aan de coke....

Ik hoop voor je/jullie dat alles goed komt!

enne even voor de duidelijkheid, hij heet geen eric he? want die moet je gelijk in de gracht gooien ;)

11. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Haha,
    Nee hoor geen Eric hier!
    Fijn om te horen Ramona! Hij moet het inderdaad zelf doen, maar ik wil heel graag dat hij steun zoekt. Als het goed is wil hij dat ook, dus hij gaat er voor de volle 100% aan werken. Meer kunnen we nu niet doen.
    Op dit moment heb ik er wel weer vertrouwen in, en wil mezelf echt niet voor de gek houden! We zullen zien, de volgende keer staat hij op straat.

12. Patrieske

Patrieske Bekend lid

9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Als hij echt van de drugs wil afblijven, misschien is het dan een idee dat jij alle rekeningen gaat beheren, zodat hij niet bij de centjes kan?

Heel veel sterkte!

13. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Vind het echt waar heel knap en goed en sterk van je dat het je gelukt is, want er zijn vele andere die dat echt niet lukken...

Deel Deze Pagina