Het eten van STUKJES.........dacht het niet!!!

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door baby nike, 10 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby nike

baby nike Lid

15 mrt 2010
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn zoontje in nu 9 maanden oud.

Zijn flessen drinkt hij goed......
    Zijn fruit met liga eet hij ook goed........Fruit uit de blender
    Pap vind hij ook lekker.....
    En ook een danoontje gaat er goed in.....

Maar kom hem niet aan met iets waar stukjes inzitten....
    zoals, brood, groente en zelfs zijn liga........daar sabbelt hij wel op, maar als er een stukje afkomt spuugt hij het uit.

Verder krijgt hij al lange tijd nutrilon met nutriton vanwege het vele spugen.
    Dit is verder onder controlle bij een kinderarts en over 1 maand gaan we beginnen om met afbouwen van de nutriton.

Sapjes en thee enz, dinkt hij erg goed, en houd hij ook goed binnen.

Maar wat ik net al schreef, dus alles met stukjes is een drama, hij gaat er echt van kokhalzen.

Nu is mijn vraag, zou dit met de reflux te maken kunnen hebben of moet hij dit gewoon nog leren eten, en hoe ga ik dat aanpakken.

Heb al vanalles geprobeert, maar niks werkt.

Wie heeft er raad voor mij??

Liefs mama van baby Nike

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Ik denk dat het met wennen te maken heeft, bij het ene kindje gaat dat makkelijker als bij het andere kindje. Wat kan helpen is je kindje een groter stuk zachte banaan in het handje geven. Na verloop van tijd kan het zijn dat je kindje daar zelf van gaat eten en zo leert stukjes eten. Ook kun je proberen om heel voorzichtig de voeding steeds minder fijn te malen.

Groeten eveline

Deel Deze Pagina