hoeveel drinken, baby 9 mnd

Discussie in 'Voeding' gestart door betties, 5 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hi,
    Ik heb het idee dat mijn zoontje wat weinig drinkt, zijn luiers zijn ook droger.
    Hij krijgt smorgens een fles van 210/7, in de ochtend een fruithap, middaguur 2 boterhammen en een fles van 180/6 (deze is vaak niet op) en dan 16 uur avondhap en 19 uur fles 210/7.
    Tussendoor biedt ik hem wel eens water of koude thee aan, maar een tuitbeker of ietsdergelijks snapt hij gewoon niet echt. Hij vindt kauwen erop leuker! Zou ik hem dan toch met een fles tussendoor wat moeten geven? Of dan toch iets van diksap (wil liever niet teveel zoet aanbieden)

2. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Tuitbeker duurt even voordat ze doorhebben hoe t moet.
    Ik.zou het toch paar keer achter elkaar proberen. Ik gaf haar ook tuitbeker maar nu beker met rietje van difrax dat is nog handiger hoeven ze de beker niet zo hoog te houden.

Maar mijn kleintje krijgt ook smorgens smiddags en savonds 180cc melk en tussendoor gewoon water uit dat bekertje.

Als t echt niet lukt zou ik t gewoon in de fles geven.

3. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Is prima zo hoor

Wij hebben ipv tuitbeker de rietjesbeker gedaan, tuitbeker werd afgeraden ivm tandjes

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    Ik zat hetzelfde af te vragen.

Hier is het zo:
    7.30 fles 180
    10u fruit 2 stuks
    12u brood
    14.30 koek
    15.30 fles 180
    17.30 avondeten en daarna kwark
    21.00 fles 210

Tuitbeker drinkt hij niet uit, rietjes beker ook niet.
    Vandaag een oefen beker van avent gehaald.
    gewoon bekertje laat hij alles uit zn mond lopen.
    Fles wilt hij alleen zijn fv uit.

Maar naar mijn idee plast hij echt te weinig
    alleen Sochtends een plas luier als hij wakker word en s avonds pas weer.
    maar meer vocht krijg ik er niet in :(
    Ja met meer flessen alleen..maar hij eet al zoveel

5. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    De rietjesbeker van Hema vind ik zelf top! Zoon had in een ochtend door hoe het werkte en drinkt daar nu nog steeds uit. Ik bood hem niets anders dan water aan en zorg ervoor dat hij altijd voor hem binnen handbereik staat dus bijv gewoon op de salontafel. Kan hij hem altijd zelf pakke

6. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    ik heb de 6+ maanden beker van avent, dit is de enige die bij mijn zoontje goed werkt, daar hoeven ze niet zo heel veel moeite te doen om te drinken. Bij hem ging deze meteen goed.

7. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Mijn dochter had met 9 maanden de tuitbeker 'door'. Ik moest haar dan wel op schoot nemen en zelf kieperen, dan ging het redelijk. Met 11 maanden wilde ze niet meer stil op schoot blijven zitten maar drinken deed ze dus niet. Heb toen een pakje appelsap gekocht, rietje erin, en zachtjes geknepen. Ze ging direct uit reflex drinken. Ik heb daarna een rietjesbeker van de Hema en Avent gehaald. Hema bleek toch te lekken na veelvuldig gebruik, Avent gebruik ik nu nog als ze ziek is (slokje voor 's nachts en in de auto).

Ze heeft nu soms een pakje drinken met een beschermhoes er omheen (weet ff niet hoe het heet).

8. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Volgens mijn cb mocht mijn zoon met 5-6 maanden nog maar 700 cc melk en vanaf 9 maanden 500 (vanaf jaar 300)
    Je kindje komt daar boven uit.
    Zou me niet druk maken.
    Ik gaf ook weleens gewoon wat roosvicee of iets vanuit t flesje.
    Tuitbeker heeft mn zoon nooit echt gesnapt, vanaf maand of 13 snapte hij ineens hoe t moest met een rietjesbeker (na wat knijpfruitzakjes en yoghurtzakjes....)
    Knijpfruit gaf ik ook weleens...

Deel Deze Pagina