het even niet meer weten, raar?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door wijffie21, 23 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wijffie21

wijffie21 Lid

17 okt 2008
    46
    0
    0
    Hoi meiden, ik moet even mn verhaal kwijt. Na 11 dagen over tijd te zijn geweest begon ik vannacht te bloeden... Wat het nou is geweest weet ik niet. Heb nu veel pijn en zelfs koorts (heb ik normaal nooit tijdens mn menstruatie). Ik ben het op dit moment zo ongelovelijk zat! Dit was onze 10de ronde en ik weet dat er vrouwen zijn die er veel en veel langer over moeten doen dus eigenlijk hoor ik ook niet te zeuren... Ik zit op dit moment er zo over na te denken om het allemaal maar uit te stellen en gewoon weer te beginnen met de pil... Dr niet meer mee bezig hoeven te zijn en me weer te kunnen focussen op andere dingen. Misschien toch eerst trouwen of misschien wel een ander huisje, die verre reis maken die we wilde... Het klinkt op dit moment allemaal zoveel beter dan zwanger worden. Ik heb het er nog niet met mn vriend over gehad maar weet wel dat hij achter mn keuze zal staan... Zijn er meer vrouwen die bijna een jaar bezig zijn geweest en dan toch besluiten er nog even mee te wachten? Ik wil ontzetten krijg een kindje krijgen maar ben het gewoon helemaal zat op het moment is dat normaal? We hebben gelukkig niet aan iedereen verteld dat we gestopt zijn met de pil maar als we besluiten er nog even mee te wachten moeten we dat dan ook weer vertellen aan de mensen die het wel weten en staat dat niet heel erg raar? Ik weet het gewoon echt niet meer... :(

2. faye24

faye24 Bekend lid

5 jan 2009
    781
    0
    0
    Hey meis..Dat is helemaal niet raar.Vergeet niet dat het heel veel energie,moeite en hopen vereist.Daar moet jij en je partner tegen bestand zijn.Als je zo moegestreden bent op een gegeven moment moet je het even laten varen voor je gevoel.Even andere dingen gaan doen.En gewoon lekker genieten van elkaar..geen druk en wie weet kijk dan wat er gebeurt.Sterkte

3. wijffie21

wijffie21 Lid

17 okt 2008
    46
    0
    0
    heel erg lief van je, ik denk idd dat het voorlopig maar het beste is. Het zal wel heel erg raar zijn om dr niet meer mee bezig te zijn maar ik denk dat het voor mij even een hoop rust geeft. De mensen om ons heen die het weten zullen wel teleurgesteld zijn die kijken er zo naar uit. Moet ik ze inlichten als ik mn besluit heb genomen denk je? Aan de ene kant vind ik dat dat onze zaak is maarja als ze iedere maand en...?en...?en...? vragen word je er ook niet vrolijk van natuurlijk... Denk dat deze keus nog moeilijker word dan toen we ermee wilde stoppen raar he...

4. gimena

gimena Niet meer actief

begrijp jou hellemaal..
    ik wou ook eerst stoppen.
    en ben er al een tijdje meej bezig!
    en me vriend wou niet dat ik de moeite op gaf omdat we samen er al een tijd meej bezig zijn!

5. wijffie21

wijffie21 Lid

17 okt 2008
    46
    0
    0
    moeilijk he? Ik had dit namelijk ook echt niet verwacht van mezelf maar voel me zooooo rot! Mijn vriend zal wel een beetje teleurgesteld zijn maar respecteerd gelukkig wel mijn keuzes je moet er toch samen achter staan. Het idee om weer met de pil te beginnen geeft gewoon zo'n veilig gevoel misschien is het toch ook een beetje angst omdat ik voor het eerst zo lang over tijd ben geweest en dr van overtuigd was dat ik zwanger was. Misschien dat ik dr toch van ben geschrokken ofzo... we zijn dr allebei klaar voor hoor en willen het heel graag maar ben gewoon echt aan het twijfelen geslagen... Wil die teleurstellingen niet meer aan het einde van me maand, probeerde dr niet zo mee bezig te zijn maarja telkens als je ongi word zit je toch zo :rolleyes: Ik ga het er vanavond maar eens goed over hebben wel onder het genot van een wijntje natuurlijk (dat kan dus nog ;) ) bedankt voor de reactie's en de geruststelling dat dit niet raar is ofzo

XX

6. swirl

swirl Fanatiek lid

16 jan 2009
    1.117
    0
    0
    Hoi hoi,

Snap ook erg goed wat je bedoelt en voelt..
    Wij zijn zelf nu al één jaar bezig en nog steeds niks helaas. Maar zelf ben ik nog steeds positief en blijf doorgaan. Al is het indd wel iedere maand weer een zware klap als je menstruatie komt.
    Bij ons weten ook een aantal mensen dat we kind willen proberen te krijgen. Ook hun vroegen in het begin iedere maand en ? en ? en ?
    Heb daarom na een paar maanden ook bewust aan ze gevraagd of ze dat niet meer willen doen.
    Ze horen het wel als het zover is. Vondt dat altijd erg vervelend, ook al is het lief bedoelt uiteraard.

Succes ermee....

7. faye24

faye24 Bekend lid

5 jan 2009
    781
    0
    0
    Maar een idee je kan toch ook gewoon blijven stoppen met de pil en met andere dingen bezig gaan.Begrijp je wel..je verlangt soms weer naar dat oude vertrouwde rustige gevoel.Nu leef je eerst naar je vruchtbare periode toe,dan naar het testen..dan maar de ongi wat dan weer een teleurstelling geeft.En tegen die mensen gewoon zeggen we gaan nu voor andere dingen eerst..Anders blijven ze vragen.Ik zou alleen niet zo snel meer met de pil beginnen,mocht het dan spontaan gebeuren weet je weer hoe graag dat je het wilt.Nu even lekker rust in je hoofd.Knuf

8. faye24

faye24 Bekend lid

5 jan 2009
    781
    0
    0
    Dat die mensen eigenlijk zo dom zijn om het steeds te vragen...het is je niet zomaar gegeven toch!Ze bedoelen het wel goed maar daar zit je toch niet op te wachten

9. goudvis1977

29 dec 2008
    75
    0
    0
    Hee meis,

ik snap je helemaal..maar ik zou ook niet zo snel weer met de pil beginnen! Ook wij zijn ongeveer 1 jaar bezig, en gaan volgende week naar het ziekenhuis.
    Ik dacht ook een tijdje van ''we stoppen ermee! ik ben er helemaal klaar mee'' Maar wat dan? weer beginnen met de pil? en dan weer stoppen? en dan het hele verhaal weer van voor af aan beginnen...

Het allerbeste is -is mezelf tot op heden niet gelukt- gewoon door leven! vrijen als je er zin in hebt, een beetje extra vrijen rond je eisprong! en dan de natuur verder laten gaan... Ik weet het Verchrikkelijk moeilijk! ook bij mij is het elke maand weer tranen als de menstruatie is gekomen.

Ik word 32 in April! dus opnieuw beginnen met de pil is geen optie! Probeer het alsjeblieft een beetje van je af te zetten...ik denk dat dat het enige advies is die ik je kan geven, en ook het enige echte beste voor jezelf is

kuzz monique

10. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Wij zijn nu beland in ronde 30 en we moesten bijna stoppen omdat ik niet zwanger kon raken door mijn ziekte
    Ik heb er alles aan gedaan om toch een oplossing te vinden
    Heb al verschillende onderzoeken gehad en loop nu een jaar bij de gyn
    Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om deze 30 rondes weg te gooien
    Gelukkig bestaat er zoiets als Remicade hihi

Ik kan me voorstellen als je er nog niet aan toe bent dat je dan besluit om te beginnen met de pil enz enz
    Maar het is net wat hierboven al is beschreven dat je weer helemaal overnieuw moet beginnen
    Waarom probeer je anders niet de boel de boel?
    Gewoon vrijen wanneer je zin hebt niet meer denken aan de eisprong
    Dat kan je lol in het proberen weer verhogen ;)

Deel Deze Pagina