Het is mijn 4e kindje, hij is nu 3 weekjes oud. Eerste heeft 2.5 jaar BV gehad Tweede 9 maanden (tandem) Derde 12 weken ivm medicijnen moeten stoppen En ik had mij zo voorgenomen om dit kleintje minimaal een jaar lang BV te geven maar het valt me echt even veelste zwaar. Ik voel me zo geclaimd, het is echt een mama'skindje, slaapt snachts niet in zijn eigen bedje (krijsen als hij niet bij mama is), dat aanhappen snachts is een drama, slaap zelf natuurlijk al vreselijk licht doordat hij op mij of naast mij ligt. Geloof me, ik geniet ervan dat hij zo'n mama'skindje is maar ik wil ook gewoon een keer lekker slapen en lekker liggen zoals ik dat wil. De andere kinderen voedde ik zonder pardon overal waar ik kwam, kon me werkelijk geen reet interesseren, maar ik zie nu al op tegen de zomer, terrasjes, speeltuin, en ik zie er zelfs tegenop om op visite te gaan bij mensen omdat meneertje nog niet echt lekker aanhapt en mijn borsten een flinke grote hebben (cup E), goed bedekken wordt een flonk karwei. Gisteren avond lekker een paar wijntjes gedronken en meneer maar laten wennen aan het flesje KV. Zonder moeite ging het erin! Zijn laatste voeding was om 21 uur en kwam pas weer om 02.30!!!! Met BV komt hij steevast iedere 2.5/3 uur. Zit zo aan de twijfel of ik niet gewoon beter KV kan gaan geven, misschien dat hij me dan wat minder claimt en wat meer een band opbouwt met zijn papa, want tot nu toe zet hij het op een gillen als hij bij papa ligt en mij in de omgeving hoort of ruikt. Daarbij heeft hij verborgen reflux en mijn melk kan ik niet aandikken. Kolven zie ik echt niet zitten, heb nog 3 kleine kinderen rondlopen! Ben gewoon een beetje moe denk ik.
Kan je niet af en toe wat kolven? Dan kan je man 's-nachts een keer een flesje geven zodat jij even door kan slapen. En dat aanhappen, dat komt vanzelf volgens mij. Hij moet het gewoon even leren. En als het zo goed ging bij je vorige kindjes, zal het nu deze zomer ook wel goed komen Heb vertrouwen in jezelf en je kindje! Hij is nog maar 3 weekjes oud.
Het is ook niet niks met 4 kindjes. En die eerste weken bv zijn gewoon niet leuk met stuwing, kindje die het nog moet leren, jij nog aan het bijkomen van alles en de vermoeidheid en gebroken nachten. wil je graag een digitale knuffel geven, als je deze periode door bent gaat het vast beter. Dat herinner je wrs Nog wel bij de eerste twee die je zo lang hebt gevoed. knuffel en veel sterkte!
Lees net dat je ukkie ook reflux heeft, daardoor kan hij ook onrustig drinken/aanhappen aan de borst he! En is het wel echt honger, of heeft hij misschien gewoon zoveel last van zn reflux? Hier ook een uk met flinke reflux en daarbij last van verstoppingen en dat is gewoon hartstikke zwaar en dan heb ik er nog maar 1, laat staan 4! Meis het is gewoon hartstikke zwaar allemaal en je moet even goed gaan afwegen voor jezelf wat jou het beste lijkt. Heeft je zoontje wel medicijnen voor zn reflux? Toen Quinten dat kreeg uiteindelijk ging het met de bv ook gelijk een heel stuk beter! Ik heb ook echt op het punt gestaan of ik er nou wel goed aan deed om door te gaan met de bv, maar aangezien dat het lichtst verteerbaar is, is dat toch wel echt het beste bij reflux. Je moet er alleen niet zelf aan onderdoor gaan, want er bestaat ook gewoon hele goede voeding. Succes met je beslissing!
Ik begrijp dat het zwaar is! De eerste weken zijn ook vaak niet leuk. Gelukkig blijft dat als het goed is niet zo. Hier kon ik haar 's nachts eerst ook niet wegleggen, na een maandje lukte dat ongeveer in de cosleeper. Hier kon ik haar eerst ook niet aan papa geven, we hadden ook een erg onrustige baby. Maar dat is helemaal goed gekomen en ze is dol op haar papa.
Hier ook een mama's kindje met reflux. De eerste weken overdag om de 3-4 uur maar snachts iedere 2uur. In eigen bedje slapen doet ze pas sinds 1,5 week.. Maar ik sliep na 1,5 maand samen met haar wel prima en was ik eraan gewend. Bij ons was jhbm voor en na de voeding al voldoende voor de reflux incl half uur rechtop houden. Daarnaast veel zuigbehoefte en dus vrij vroeg met speentje begonnen. Weet alleen niet goed of dat handig os als hij nog moeite heeft met aanhalen. Wellicht een lk mee laten kijken? In ieder geval heel veel sterkte en alvast complimenten dat je alweer bv geeft met nog 3 andere kindjes erbij!!
Krijgt hij wel medicatie voor de reflux? Mijn oudste had er toen ze eenmaal de goede medicatie had absoluut geen last meer van en indikken was niet meer nodig. Pijn van de reflux kan juist ook voor veel onrust en wakker worden zorgen. Sterkte!