4, 5 maand en ineens weer vroeg wakker..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elleke, 20 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi meiden, vooraf: ik open dit topic alleen voor mijn vraag hoe het kan en of er herkenning is, en niet voor kritiek bijv. dat ik dit durf te vragen, omdat hij sowieso goed slaapt; ons zoontje van 4, 5 maand sliep sinds 4 weken s nachts het klokje rond. Kreeg rond 19.45 uur de laatste fles en moest hem s morgens vaak wakker maken rond 8.15, anders vind ik té lang tussen de flessen zitten. Echter, dit ging 2 weken zo en ineens sinds een kleine week is hij s morgens rond 6 uur wakker. Word elke dag eigenlijk een beetje vroeger. Hoe kan dit? Overdag slaapt hij ook steeds korte slaapjes. Hij begint dan s morgens wat te kreunen en is dan weer een half uur stil. Dan ineens hoor ik hem weer, dan slaapt hij weer even. Toeval of niet, het is sinds dat we donderdag met bijvoeding zijn begonnen. Hij heeft 4 flessen op een dag, van 180/6 enede laatste 210/7. Hij heeft altijd al graag wat gelust ;) mocht daarom van het CB de fles verhogen. Dus hij krijgt juist meer en is juist eerder wakker. Wat kan dit zijn?

2. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Rond de 19 weken of 4,5 maanden is er ook een sprongetje.
    Zoontje hier at toen net minder en werd 's nachts vroeger wakker voor zijn nachtvoeding. Nu hij door het sprongetje is slaapt hij 's nachts door (deed hij voorheen niet) en slaapt hij overdag 2 keer 1,5 uur en 1 keer 1 uur ( deed hij voordien ook niet). Opeens is er zowaar een structuurtje! :D

Ik denk dat je dus eventjes een weekje of twee weken moet geduld hebben ;)

3. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Haaai! Zeker herkenning.. Onze dochter sliep binnen 3 dagen!!! door.. Iedere ochtend tot 8.30 uur.. Heerlijk.. En na een maand of 4/5 werd dit steeds vroeger, soms zelfs 5 uur!! Echt NIET leuk... Het heeft best een tijdje geduurd.. varierend van 5.15 tot 6.15.. Niet wat je wilt horen, maar sinds een paar maandjes varieert het weer van tussen 7 en 8.. We gaan dus weer de goede kant op.. Vrienden van ons hadden precies hetzelfde.. Maar hoop voor jou dat het niet zo lang zal duren, weet hoe vermoeiend het is :(
    Sterkte!

4. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    mijn kleine wordt ook ineens sinds een weekje om 4 uur soms 5 uur wakker. Ik vind het niet erg ze krijgt haar fles en slaapt dan weer door tot 9 uur.

5. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Als ze zo jong zijn kan het nog heel erg wisselen met het doorslapen. Ook al deden ze het ervoor al heel goed. Op deze leeftijd kun je het (nog) niet sturen, hoort er (helaas) bij ;) Snap wel heel goed dat het frustrerend kan zijn hoor, want ze sliep immers al door! Maar helaas, zou er dus maar gewoon in mee gaan komt vanzelf weer goed

6. maxmees

maxmees Actief lid

20 jun 2014
    137
    0
    0
    maastricht
    Is een fase ;) kan van mijn oudste nog herinneren dat hij een periode rond die leeftijd heeft gehad dat hij ineens elke morgen om zes uur wakker was....dacht ook, wat overkomt mij nou weer! Maar ineens was het over :) gewoon bij neerleggen werkte voor mij het beste.

7. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Bedankt voor jullie antwoorden! Hoe gingen jullie hier mee om? Het is geen honger, want hij drinkt s morgens matig zijn fles op, liet er vanmorgen zelfs wat in. Vanmorgen was het 5.50 uur, toen hoorde ik hem om 6.45 uur weer en toen om 7.20 en ben ik eruit gegaan. Lieten jullie het ook gewoon, zolang ze niet huilen?

8. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Hier helpt tutje geven en terug op zijn buikje draaien. Voor 7u begint onze dag niet :D

Deel Deze Pagina