Hier zit de exceem ook op zijn hoofdhuid en gaat het ook over in berg. Op zijn hoofd zitten ook allemaal droge schilfers. Ik vind het inderdaad ook vies om die zalf, cetamacrogol, erop te smeren. Ik heb nu via de drogist een merk dat wel lijkt te helpen. Het is van het merk Zarqa, gebaseerd op dode zee mineralen. Je hebt er van alles van, maar ook shampoo en haarlotion. Je kan eerst de berg er afhalen en dan de shampoo en haarlotion gebruiken. De haarlotion is speciaal om de Berg tegen te gaan. Hier lijkt het tot nu toe wel te helpen (2x gebruikt). Als ik jullie verhalen zo hoor heeft mijn zoontje het gelukkig niet zo erg. Ik zie hem in ieder geval nog niet krabben en hij is erg vrolijk. Wel zie ik dat het zich uitbreidt en nu bijna over zijn hele lichaam zit. Ik vraag me ook af of de cetamacrogol wel vet genoeg is. Als ik het opsmeer dan zuigt zijn huid het bijna op. Hoewel ik moet zeggen dat sommige plekken er nu wel beter uit lijken te zien, maar dat was gisteren na het badje met Balneum.
Hier ook 2 kindjes met eczeem, preventief en als het op begint te komen gebruiken we vaselineparafine, werkt best goed. Als het echt doorzet gebruik ik wel hormoonzalf, eumovate die is niet zo sterk, maar als het echt hardnekkig is smeren we cutivate, die is wat sterker, heb ik nog nooit langer als 2 dagen hoeven smeren. Natte eczeem hebben ze niet.
Oeh, als ik dat zo allemaal hoor mag ik me in mijn handjes knijpen geloof ik, dat r, het nog niet zo erg heeft. Alleen op zijn hoofd en gezicht continu, en soms andere plekjes bij vocht en schuren.
Oh meiden! Ik heb 2 nare dagen achter de rug met J hij heeft zoveel last gehad van de exceem hij werd helemaal gek! En hij heeft inmiddels door hoe hij moet krabben.... Op advies van de dokter geef ik hem nu ook een zetpilletje die doen we nu even een paar dagen als een spiegel in de hoop dat het nu afneemt. Potverdikkemie !!
Mijn zoontje heeft heel erg last gehad van eczeem, hij zal echt van top tot teen onder, alleen in zijn luier niet. Van de huisarts van alles voorgeschreven gekregen, maar het hielp allemaal voor geen meter. Het mannetje kreeg er steeds meer last van, dus op een gegeven moment het ik het ziekenhuis gebeld voor een dermatoloog. Bij ons in het ziekenhuis hebben ze een speciale kinder-zalf-poli en daar is Finn ontzettend goed geholpen. Hij kreeg hydrocortison voor de plekken in zijn gezicht, een sterkere hormoonzalf voor de plekken op zijn benen, antibioticazalf voor de onstoken plekken, cetomacrogolzalf voor het vet houden en 6!!! zijden pakjes. Ik heb daar smeerschema's meegekregen, ze lieten zien hoeveel zalf je moest gebruiken en het je het beste in kon smeren. Ik ben er een paar keer geweest en na een paar weken ging het zo goed met Finn dat ik niet meer terug hoefde te komen. Ze hebben alle gegevens doorgegeven aan de huisarts, dus als er een uitbraak is, hoef ik maar te bellen en de juiste zalven liggen klaar. Op het moment gaat het heel goed, Hij heeft nog steeds wel een gevoelig huidje met nog wat kleine plekjes op zijn benen, maar door hem dagelijks in te smeren met cetomacrogol, blijft de eczeem goed weg...
@hellie wat fijn dat je daar zo goed geholpen bent!! @cos: is dat een soort pijnstiller of echt tegen de jeuk? @hier: Lucas heeft vandaag echt weer heel veel jeuk gehad op zijn hoofd. Hij kan nog niet echt met zijn vingers krabben maar maait echt met zijn handjes langs zijn hoofd. Vooral boven zijn oor en wenkbrauwen is het weer erg rood. Wat betreft dat Atopisch eczeem (ik vroeg jullie wat dat betekende): ik heb zelf last van huisstofmijt allergie (Lucas niest overigens ook heel erg veel al vanaf geboorte), en ook wat astma. En bij mij in de familie aan mijn vaders kant zit bronchitis en bij mijn moeder zit psoriasis in de familie... Kan zijn eczeem daar dan later in uitmonden? We hebben hier trouwens ook hydrocortison maar ik durf dat niet zo goed op het gezicht te smeren. Doet iemand hier dat wel???
Ik smeerde de hydrocortison ook op Finn zijn wangen. Dit werd me overigens ook aangeraden in het ziekenhuis, omdat hij heel zijn wangen kapot krabte.....
Sneu is dat die jeuk. Helpt de hormoonzalf er niet tegen? Zie je wel verbetering? Meid, als de jeuk zo aan houdt vraag een verwijzing voor de dermatoloog. Zij hebben meer kennis met de soorten zalven dan een ha. Hier hebben we zo'n 9 maanden lang ellende van de jeuk gehad. Kind sliep 's nachts niet. Ha deed er niks tegen, we kregen de een naar de ander onderhoudszalf. Tig keren aangegeven dat hij niet slaapt van de jeuk. Arts van het CB vertelde mij dat er druppels (fenistil) zijn voor tegen de jeuk. Dit heb ik toen zelf aan de ha gevraagd. Toen we bij de ka kwamen en die hoorde van de jeuk, begon zij al gelijk over die druppels. Dermatoloog schreef de juiste zalfjes voor.
Het kan dat het eczeem later overgaat in astma of bronchitis, maar dit hoeft niet. Ze kunnen erover heen groeien, maar ook over astma of bronchitis. Ik heb zelf aangeboren eczeem. Ik ben er niet volledig overheen gegroeid, heb meestal zo'n 2x per jaar een periode waar ik er last van heb. Verder alleen vaker wat aan mijn handen. Ook heb ik in mijn jeugd bronchitis gehad, maar hier ben ik weer overheen gegroeid. Ik smeerde de hormoonzalf ook op het gezichtje. Moest ook wel, want zijn wangen waren helemaal kapot.
mijn zoontje heeft het ook vanaf dat hij 3 maanden was. ook flinke KMA en de huid van zijn mama helaas. zijn beentjes hebben maandenlang helemaal opengelegen. zo erg dat ik er hopeloos van moest huilen. zo erg om je kindje zo´n jeuk en pijn te zien hebben. nu heeft hij het nog aan zijn handjes en aan zijn onderbeentjes en heel erg op zijn voetjes. het is wel een heel vrolijk en tevreden mannetje gelukkig. wij smeren cetomacrogol over zijn hele lijfje, op zijn handjes ´s nachts een hormoonzalf en dan draagt hij een krabpakje met handschoentjes en op zijn voetjes en onderbeentjes een zwaardere hormoonzalf. we hebben heel lang teerzalf gemeerd en daarmee hebben we de ergste ellende overwonnen
Het is gewoon normale zetpil.. Echt helpen tegen de jeuk doet het niet maar het neemt de scherpe randjes eraf. Ach arme Lucas.. Ik zou het wel op zn gezicht smeren maar wel heeeel dun !! Ik wass echt radeloos die paar dagen hoor. Hij heeft nu nog wel wat jeuk soms .
Ik begrijp de link niet zo dat je hem paracetamol moet geven tegen de jeuk? In paracetamol zit niks wat jeuk stillend werkt. Ik zou echt allang geeist hebben om een door verwijzing voor de dermatoloog. De middeltjes die je bij de huisarts krijgt doen vaak gewoonweg niet genoeg. En jeuk is echt 10x zo erg als pijn. Je kunt er helemaal gek van worden.
Vandaag heeft hij weer van die natte plekken op zijn voorhoofd, morgen zal dat wel weer soort van Berg zijn geworden. Het maaien langs zijn hoofdje doet hij nog steeds, al zie ik geen rode plekken meer. De jeuk komt volgens mij van binnenuit. Weet ook niet of het misschien toch nog met zijn KMA te maken heeft, we hebben nu Pepti maar misschien moet hij dan toch nog andere voeding hebben. We moeten 17 april weer naar de KA....maar ik kijk het even aan, anders ga ik eerder bellen.
pff Lucas wordt helemaal knetter van de jeuk vandaag. Hij zit continue langs zijn hoofd te schuren, het is ook kurkdroog. Verder krijgt hij weer wat bultjes onder zijn kin en voelt zijn wangetje als schuurpapier... Ik heb nu zijn hele hoofd ingesmeerd met vette cetamacrogol maar hij blijft krabben... Kan dit ook aangewakkerd worden door de voeding? Hij heeft al Pepti....maar kan dit zich ook nog na een paar maanden openbaren zodat hij toch nog andere voeding nodig heeft??
Kan wel heppie .. Ik zou de KA bellen. Ik moet overigens de 20ste al heen hoor. En de zetpil helpt dus wel na anderhalf uur. Of ik wil dat geloven haha kan ook.
jemig wat hebben kindjes het heftig hier! Onze dochter heeft wel last van exceem - maar dus *gelukkig!* geen jeuk. Ze heeft het wel op steeds meer plekken.. begonnen bij de beentjes, en op haar voetje en nu zit haar romp ook aan beiden kanten onder... zo sneu + plekjes op haar armen en natuurlijk haar wangetjes.. De cetomacrogol creme werkt hier niet . Ik lees nu over de vaseline parraffine: Werkt dat weer beter? Want dan gaan we dát maar eens proberen... Dermalex repair werkt hier overigens wel goed - maar is erg prijzig helaas.
Heppie hoe is de nacht gegaan met je mannetje ? Hier wel redelijk wel 2 keer wakker maar dat geeft niet. Hij heeft niet meer zoveel extreme jeuk maar dat krabben wil hij nog wel eens doen.
In de nacht gaat het hier altijd wel goed, hij wordt altijd tussen 4-5 wakker voor een voeding. Maar jeuk heeft hij dan niet echt. Vanavond voordat ik hem naar bed heb gebracht, zei mijn moeder dat ik hem even over zijn hoofd moest borstelen met zo'n baby borstel. Dat heb ik gedaan en de schilfers vlogen alle kanten op, maar hij leek het wel fijn te vinden. Zijn gezichtje is weer rustig vandaag, alleen zijn wenkbrauw rechts is weer wat rood en korsterig.... Het is wat al die eczeem, ik vind het zo zielig voor ze!