Heppie ik zou als ik jou was een verwijsbrief voor een dermasilk pakje vragen daar hebben ze nl ook maskers van die gaan over het hoofdje. kijk maar eens op de site. Het werkt echt super !
Hier ook een kindje met erge eczeem. De eerste maanden dat ie er last van had, kreeg ie ook iedere keer een infectie. Daar kregen we fucidin voor. Nu smeer ik al een tijdje met teerzalf, hydrocortizon en koelzalf. 's Nachts ligt ie in een anti-krab pakje en dan in z'n puckababy omdat ie zo onrustig is van de jeuk. Echt zo zielig! Die jeuk is echt het ergste... Binnenkrt naar het ziekenhuis om te onderzoeken waardoor het veroorzaakt wordt.
Even inbreken, Ik heb het eea gelezen over jullie kindjes met eczeem , wat rot zeg! Ik heb het zelf ook heel erg gehad als kind zijnde, alleen de kuren teerzalf hielpen me. Ik heb het in combinatie met astma. Vanaf enkele weken is het weer terug, afkloppen alleen op mijn handen. Nu zo erg dat ik moeite heb met typen. As maandag weer een bezoekje aan de dermatoloog. Ik heb misschien een paar tips. Ik vond handschoentjes in bed een verschrikking, maar omdat ik krabte in mijn slaap moest er iets gebeuren, mijn moeder heeft toen de mouwtjes van mijn pyama dichtgenaaid zodat ik niet kon krabben. Ook werdt er iedere keer als ik wilde krabben gezegd dat ik moest blazen, en idd. Blazen verminderd de jeuk tijdelijk. Ook hielp extra water drinken En zoveel mogelijk katoen dragen, Misschien kunnen jullie er iets mee, het is en blijft ontzettend vervelend.....
Hmmm hele heftige dag gehad mannetje had weer zoveel jeuk... Heb de spoed van de huisarts maar gebeld aangezien ze net pauze hadden ... Koelzalf gekregen helpt niet echt. Pff valt niet mee. Morgen gelukkig naar de kinderarts hopelijk kan die wat betekenen !!
Hier al dagen vrij rustig, alleen de jeuk boven zijn oren is erger geworden. Ikheb het idee dat op de plek waar de berg verdwijnt, de huid ineens heel schraal is waardoor hij jeuk heeft. Hij kan nog niet gericht krabben maar maait en maait maar... Gezicht ziet er verbazend goed uit op het moment *afkloppen*
Hoi dames, hier ook weer eczeem bij het mannetje. Vlak na de geboorte had hij het op zijn wangen, nu zit het rond zijn mondje. Dus weer lekker aan het smeren met vaseline vd huisarts. Komt denk ik van zn doorkomende tandjes af want zijn billen zijn ook lekker rood. Zo zielig.
Nou wij gaan zo die kant op ! Op hoop van zegen dan maar dat ze iets kunnen betekene en anders maar doorsturen naar de dermatoloog
Ik hoop dat je wordt door gestuurd want zo schiet het ook niet op voor je mannetje. Steeds andere crempjes en paracetamol schiet ook niet op. Bij de dermatoloog weten ze precies wat ze doen en is hij er misschien zo van af.
Nou de Kinderarts was heel meelevend en hebben een heel plan opgesteld om de exceem aan te pakken. We hebben dermasilk pakjes besteld. 3 soorten zalf gekregen en druppels tegen de jeuk als hij weer een aanval heeft.
Goed zo. Die pakjes zijn echt heel fijn. Heb je ook een smeerschema gekregen? Ik hoop voor je kindje dat het snel helpt
Fijn dat je zo geholpen wordt! Hier is het nu even rustig met af en toe een enorm schrale plek. Komt ineens en twee dagen later is het dan weer weg. Vaak tussen de ogen en oren, dan lijkt het wel een brillenpootje hahaa
Heppie vroeg jij nou of je hydro op het gezicht mocht smeren? Volgens de KA mag dat is dat juist de juiste zalf voor het gelaat.
ja mijn ka zegt dat ik het wel aan de zijkanten mag smeren, tussen bij de oren en de slapen zeg maar. Maar in het gezicht zelf zei ze dat ik het beter niet kon doen... Misschien zei ze dat omdat ze bang was dat Lucas anders met zijn handjes in zijn gezicht gaat zitten en het dan in zijn mondje krijgt... Ik heb het net ook ingesmeerd voordat hij naar bed ging, hij ligt in een puckababy dus kan er nu niet bij!
Wij smeren de Hydro idd ook gewoon op het gezichtje. Hidde slaapt meestal met speen dus kan ie zijn handjes niet in de mond stoppen . Die Derma-dinges-pakjes heb ik wel eens ergens gezien, ja, wij hebben andere, van Padycare. Ook wel fijn, alleen ze zien er een beetje gay uit voor een jochie, hihi; net zo'n astronautenpakjes. De mouwtjes hiervan zijn aan het uiteinde omgestikt, zodat je ze over de handjes heen kunt slaan; ideaal hoor!