# Het Exceem Topic #

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cos, 12 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Fijn om te weten dat ik daar eventueel terecht kan. Maar ik wil nu wel eerst het plan van de komende 10 dagen van de huisarts proberen. Ik hoop dat dit nu goed zijn werk gaat doen zodat verdere verwijzing niet nodig zal zijn. Maar anders is die poli het overdenken waard. Lees helaas zoveel verhalen over jaren van smeren, smeren en smeren zonder effect. Daar zit ik niet op te wachten....

2. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Juul75; bedankt voor de link. Nuttige info voor een eczeem leek!

Nog even een vraagje voor jullie, tot nu toe was de eczeem droog maar nu dus niet meer. Vanavond voor het eerst gesmeerd met hormoonzalf fase 2 maar kan je dit ook zomaar op de natte plekken smeren?

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Graag gedaan!

Yep, heb ik ook gedaan. Ook met klasse 2 zalf en het ging er goed van weg. Alleen wel in de gaten houden of het ook snel wegtrekt, nat eczeem kan ook vaak een schimmeltje erbij hebben, en als het niet weg trekt of snel minder wordt met de hormoonzalf kun je even wat miconazolnitraatzalf halen (heet voetschimmelcreme bij het Kruidvat) en daarmee smeren. Dan gaat het schimmeltje weg.

4. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Hier nu 3x de hormoonzalf gesmeerd en het lijkt al te helpen. Het is nog wel rood, maar ziet er wel wat rustiger uit.
    En de vaseline parafine die we nu smeren is veeeeeel prettiger dan de zalf die we hiervoor hadden. Daar merkte je bijna niks van. Maar dit is heerlijk vet en smeert super.
    Ik heb goed hoop....

5. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Ben benieuwd, nu gisteravond en vanochtend fase 2 gebruikt. Hoop echt dat het snel verbeterd. Vanochtend moest die dan toch maar weer een keer in bad, ik schrok toen ik hem zag. Geen "normaal" plekje huid meer over op zijn rug.

6. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    dames mag ik vragen hoe jullie de nekplooien bij houden? Lucas begint een beetje een onderkinnnetje te krijgen en ook de plooi in zijn nek is vaak rood en vol bultjes. Smeren doe ik wel maar het broeit daar zo. Soms denk ik dat het beter is om het daar juist droog te houden??

7. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Ja droog houden !! Zelf smeer ik daar niet ik heb gemerkt dat het dan alleen maar erger word.

8. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Oh dan moet ik idd toch gewoon mn gevoel volgen!;)

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik hou het nekje ook droog. Lijkt echt beter dan smeren. En krappe halzen vermijden. Alle shirts met wat lager uitgesneden hals...

10. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ja al die plooitjes zijn lastig soms. En idd gewoon drooghouden.

Gebruiken jullie ook krabpakjes?

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    R. is een lekkere boeddha en heeft dus enorme nekplooien, echt meerdere ;) Ik maak hem daar altijd heel goed droog, elke dag, ook als hij niet in bad is geweest. Ik gebruik daar meestal tissues voor. Maar daarna smeer ik er wel gewoon onderhoudscreme op, of hormooncreme als hij plekjes heeft. Maar het is gewoon per kind een kwestie van uitproberen wat het beste werkt. Hadden ze er maar een standaard recept en behandelprotocol voor, dan was het een stuk simpeler.

12. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Ja wij gebruiken krappakjes van dermasil wendelaa jullie ook ?

13. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Oja de plooien moet je niet wrijven maar droogdeppen en wat echt werkt is maizena er op poederen als het heel nat/kapot is.

14. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Die hebben wij idd ook, alleen is ie er nu uitgegroeid.
    Echt ideale pakjes!

15. pipikippie

pipikippie Actief lid

16 dec 2007
    158
    0
    0
    Dames
    Ik kwam dit topic toevallig tegen omdat ik andere zocht nooit gezien terwijl ik hier helaas ook 2 eczeem bommetjes heb..
    Heb alles geprobeert met zoon lief van alternatief tot regulier maar nu met kleine meid heb ik wel een nieuwe zalf ontdekt!!
    Grahams heet het en via de site kun je proef sample aanvragen zodat je niet weer tube hoeft aan te schaffen wat vervolgens niet helpt..
    Moet wel zeggen dat ik ook met Skye bij homeopaat ben en dat na 3 dagen de klachten voor 80% weg waren! Maar bij zoon heeft dat nooit iets gedaan die zit aan xyzal en triamcinolon
    Gebruik de zalf bij hem ook en sindsdien geen hormoonzalf meer gebruikt!
    Misschien hebben jullie die zalf al besproken maar had geen tijd om alle pagina's door te lezen ;)
    Fijne zondag verder

16. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Hmm pipikippie dat is de moeite waard om eens aan te vragen.

Trouwens geven jullie probiotica bij ? Ik had er over gelezen en wij geven dit nu 2 weken bij en het gaat echt beter het lijkt meer van binnenuit te genezen.

Iedereen die hormoonzalf gebruikt weet wel wat het met de huid doet en hoe die er na een paar dagen uitziet als het wegtrekt maar nu lijkt het dus heel anders.

17. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Hoe gaat het nu met de exceem Baby's en mama's ?

18. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Ja, hier begint de hormoonzalf te werken. We hebben nu 5 dagen gesmeerd maar ben heel benieuwd wat er gebeurd als we nu afbouwen. Hij heeft nog wel plekken maar ze zijn niet meer zo vurig en heeft minder last van jeuk.

19. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Van de week een keer vergeten vette zalf op het voorhoofd van dochter-lief te smeren.
    Trof in de ochtend een half bloedbad aan.
    Voelde me zoooooo schuldig!

20. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    hier is het redelijk rustig, al is de berg ineens in alle hevigheid weer teruggekomen, terwijl dat bijna weg was.

Alleen achter in de nek, boven de oren en bovenop zijn hoofd is het echt super droog en mega schraal. Maar smeren tussen de haren vind ik zo smerig. Dus ik ga even met de KA overleggen of we misschien zo'n mutsje kunnen kopen...

Deel Deze Pagina