Ik weet zeker dat er iets is met mijn manneke maar word niet gehoord

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door happymama, 30 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

Hallo hier ben ik weer hoor ....
    Ben al een tijd aan t trubbelen met m'n zoontje .
    Hij huilt de laatste tijd meer dan anders dit heb ik al eerder. In een ander topic verteld ook had ik een topic geopend over dat hij vlekken/bultjes had . Hij krijgt al een tijdje fruit en hij vind t heerlijk . T is er een paar dagen niet van gekomen om t m te geven en ineens sliep hij beter de vlekjes zijn ook minder , nu heeft hij gister en vandaag weer fruit gehad en t is weer mis (volgens m'n schoon moeder die vandaag heeft opgepast) t manneke was helemaal overstuur. Krijsen en niet slapen ze wist niet wat ze er mee moest en heeft hem een zet pilletje gekregen en daarna werd hij rustiger . Ook heeft hij vandaag kunstvoeding gehad 3flesjes want had geen voorraad bv meer .
    Ben nu een beetje aan t puzzelen en 1 en 1 =2 heb dus sterkt t idee dat t van de fruit komt of de kv ! Kan hij voor 1 van de 2 een allergie hebben of last ? En moet je ermee naar de dokter of m dan gewoon geen fruit meer geven ? De bv loopt een beetje op z'n eind heb ik t idee heb een lage productie en domperidon werkt ook niet echt .

Sorry weet niet goed waar ik t moet plaatsen t gaat over voeding maar ook zijn gezondheid
    Als t ergensanders moet staan word hij wel verplaatst .

2. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Het kan inderdaad een allergie zijn maar het kan ook gewoon zijn dat zijn darmpjes heel erg moeten wennen aan het fruit (en de flesvoeding). Hij heeft tot nog toe natuurlijk niets anders gehad dan melk en dit is dan een hele verandering.
    Die vlekjes durf ik niet te zeggen maar als je het niet vertrouwd, gewoon even naar de ha gaan :)

3. happymama

Op jah ben al een paar x bij de dokter geweest voor de uitslag , de eerste x is t niks ,( Miss warmte bultjes ) toen t erger was zei hij Miss een virus en de x daarop was hij zeker van de 5e of 6e ziekte .
    Gister op t cb werd gezegd dat hij daarbij koorts zou moeten hebben en dat heeft hij niet .
    De uitslag is er vanaf hemel vaart en dat vond de cb arts wel erg lang

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ik zou eens helemaal stoppen met fruit en langzaam groenten gaan introduceren. Die zijn over het algemeen minder allergeen...
    Voor een introductieschema kun je kijken op Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding , daar staan soorten waar je het minst kans op reactie hebt.
    Wat voor soorten fruit heb je overigens al gegeven??

Misschien is het zelfs beter (als je tenminste over wil stappen op KV) om dit de komende week/weken te gaan doen zonder iets anders erbij. Zolang je dingen tegelijk geeft kom je er namelijk niet goed achter waar het probleem ligt...
    Als de KV goed gaat, dan de groenten rustig introduceren en als een heel aantal soorten goed gaat kun je weer een rustig met fruit beginnen.
    Bij sommige kindjes duurt het gewoon wat langer voordat het lijfje er aan gewend is, of er ontstaat inderdaad een allergie en dan is het wel handig om ongeveer te weten waar het vandaan komt...

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou eerst het fruit weglaten. Dat is het makkelijkst. Is hij dan weer rustig, tevreden en vlek vrij, is dat het.
    Blijft het, kun je het zoeken in de kv, dan zou je pepti kunnen proberen.
    Verder zou ik als je het weet, even 2 weken niks geen nieuwe dingen geven en dan rustig groente gaan introduceren.
    3 dagen hetzelfde en kijken of er een reactie komt.

6. Onje

Onje Niet meer actief

Mijn zoontje had dit ook.
    Ik gaf vers fruit en potjes lag er een beetje aan hoe het uit kwam.

Ik ben eerst volledig gestopt met fruit 3 dagen dus s avonds alleen maar groente. Uitslag was ineens helemaal weg.
    Nu sinds een week weer begonnen met fruit maar geen potjes op de een of andere manier had ik het idee dat het daardoor kwam.

En ik moet zeggen ik denk dat mijn gevoel juist is. Sinds ik puur vers fruit geef en geen potjes is er geen uitslag te zien en geen huil uitbarstingen meer!

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Eerst fruit weglaten en liever de kv ook.
    Het moet echt wel mogelijk zijn om weer genoeg melk voor je kind te maken, als je er maar rust en tijd voor neemt, en bij voorkeur hulp zoekt bij een lactatiekundige.
    Heb je al motherlove capsules geprobeerd?

Als je weer met vast voedsel gaat beginnen, doe dat dan na 6 maanden en geef een milde groente.

Kijk ook of het beter gaat als je zelf even de zuivel laat staan.

8. happymama

Kv moet wel als ik ben werken ,kan ook niet invriezen , dat lust hij niet

9. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Welke KV geef je? Als hij zo gevoelig op KV reageert zou je eens pepti kunnen proberen (die van Friso is voordeliger als van Nutrilon).

Als dat lekker loopt, dan pas zou ik weer met fruit/groenten beginnen en dan eigenlijk liever met groenten.

10. happymama

Ik gebruik nu Friso standaard 1 maar die krijgt hij al vanaf 10 weken af en toe een flesje dus daar zou die al gewend aan moeten zijn lijkt mij en dan zou die er toch al eerder last van gehad hebben !?
    Had in t begin hypoallergeen maar die luste hij ook niet (krijsen en alles uit z'n mond laten lopen )

11. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik zou ook even stoppen met fruit en je eerst even concentreren op de BV/KV.....misschien HA voeding proberen, desnoods Pepti.

Als dat goed gaat zou ik langzaam aan starten met groenten zoals hier boven ook al benoemd wordt. Groenten wordt over het algemeen minder sterk op gereageerd! 3 dagen introduceren, is er geen reactie, kun je het veilig geven en weer iets nieuws proberen. Krijg je wel reactie, even een paar weken wachten en het nogmaals proberen.
    Zo wordt vaste voeding geintroduceert bij baby's met allergieen.

12. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    #12 Kwabbernoot, 31 mei 2012
    Laatst bewerkt: 31 mei 2012
    Hier een mannetje wat tot acht maanden heel sterk reageerde op fruit! Vlekjes en krampjes en ineens was het over. Ik heb alles gekookt en zo af en toe geprovoceerd, tot na acht maanden dus ineens wel rauw fruit kon. Potjes kon hij ook helemaal niet tegen, pas vanaf een maand of 10.

Dus ik zeg, al het fruit even schillen, koken (heel zacht fruit zoals mango en banaan een minuut of 8 en hard fruit zoals peer en appel 12 minuten) en dan pas geven, kijk maar wat er gebeurt. Het kan dus ook zo weer over gaan, als je zo af en toe met wat mild fruit provoceert zie je dit snel genoeg. Dan kan je als hij dingen rauw verdraagt of korter gekookt langzaam gaan afbouwen!

Verder zo veel mogelijk vers geven en heel langzaam nieuwe dingen introduceren, echt drie dagen de tijd voor nemen. Ook groentes. Als hij dan tegen dingen kan zou je kunnen gaan mengen maar in de probeer-periode niet.

Edit: HA voeding zou ik zoiezo geven, hier zijn wij ook pas mee gestopt toen hij nergens meer op reageerde. Als hij de Friso niet lekker vindt kan je ook kruidvat allergy care proberen of een ander merk, het smaakt allemaal net even anders!

Deel Deze Pagina