Hier is het echt per fase, maar eigenlijk eten ze het liefst de simpele stampot met gehaktballetjes. Mijn zoontje is dol op vlees, Melisa is echt een groente en fruit fanaat, en vooral zure en frisse smaken. En Diyana is dol op groene groente, vooral sperzieboontjes en broccoli. Laatst heeft ze een halve broccoli opgegeten naast haar avondeten. Ze had haar portie helemaal op en toen is begonnen aan de mijne, en daarna wat er nog op schaal lag .
Ik zal mijn rijtje nog even aanvullen: wat nu vies is en ooit lekker was: rauwe en bereide tomaat macaroni/spaghetti vis broccoli risotto gebakken/gekookte aardappelen altijd vies: slablaadjes, welke soort ook altijd lekker: volkorenbrood, rijstwafels, rozijntjes, kaas, alle fruit, komkommer, rauwe rode paprika, water gewoon lekker: nasi en bami pita-kip met komkommer/yoghurt-dip fajita's spinazieschotel met gehakt en aardappelpuree sperciebonen
Oudste (3 jaar) is gek op: - gevulde pasta (ravioli, tortellini, perline) - boontjes - spruitjes - pannenkoeken Hij lust bijna alles, alleen zure dingen is hij niet zo gek op (augurken bijvoorbeeld) en groente die nog aanvoelt als blaadjes. Jongste (14 mnd) is gek op: - vlees - gevulde pasta - aardappel - rode kool Voor de rest is ze nog niet zo gecharmeerd van groente. Die probeert ze pas als de dingen die ze wel lekker vindt, op zijn. Niet alleen op haar bord, maar ook op dat van mij. Fruit eten ze allebei heel graag, met bosbessen op nummer 1. Jongste is daarna vooral gek op citrusvruchten. Oudste vindt mango het een-na-lekkerst.
op dit moment... hij vind alles lekker dus zou het niet weten het enige wat ie echt niet wilde eten was uit een potje. normaal altijd vers gekookt maar ik was bij mn schoonouders. toen kreeg ie bloemkool uit een potje en dat at ie niet. maar dat snap ik want zag en ranzig uit en stonk vond ik
Hier is broccoli favoriet nummer 1!! Gister zei ze, hmmm lekker broccoli, hou ik van whahahaa.. Lache! Dan mogen we zelfs 2x opscheppen, hahaha.. Pannenkoeken & rijst zo echt niet gewaardeerd, krijgen we niet naar binnen..
Ik zou het haast vergeten.... mijn dochters aller- aller- allerfavorietste snack is een lemper. Zo'n indisch rolletje van kleefrijst met kip erin. Je kunt haar geen groter plezier doen, dan haar zoeen geven. Zoonlief vindt het niet echt wat, neemt wel een hapje om te proberen en laat het daarbij.
Nog nooit van gehoord, waar haal je dat? Bij hetzelfde mannetje dat loempia's verkoopt? Ik ben altijd in voor iets nieuws namelijk!
Als lemper goed gemaakt is, dan is ie ook echt lekker! & de pasar komt weer aan in DH! Ow nu al zin in martabak, kambing, dadar en een lemper
Ik koop ze bij de indische toko. Overigens maakt de ene ze lekkerder dan de andere, heb ik wel gemerkt.
Mini is geen grote eter en niet altijd makkelijk, maar de meeste dingen eet ze toch wel, of proeft ze tenminste. Maar waar ze *echt* heel erg van smult, is roti van de Surinaamse afhaal De aardappelen, kouseband, eventueel vlees dat erbij zit, de roti zelf: smullen geblazen! ("lottie lekker, lottie lekker" )
probeer het zelf te maken, is niet moeilijk! (zeggen mn moeder en oma haha) mn oma maakt ook wel es een hele grote in een ovenschaal...dus geen rolletjes maar als een soort taart zegmaar
Ik ga liefst naar een toko in Amstelveen, op Bankrashof. Manisan heet hij geloof ik. De toko bij mij in de buurt maakt de lempers niet zo heel geweldig (te weinig vulling en de kruiding vind ik ook minder lekker). Maar Bandoeng bij het Hoofddorpplein in de buurt is ook een prima toko, die heeft ook lekkere. Mijn moeder maakte ze vroeger ook zelf. Nu niet meer, kost haar te veel moeite. Moet toch maar eens op les bij haar...
Hier gaat vrijwel alles wat op een lepeltje wordt gegeven er in. Qua groente lijkt wortel niet echt populair te zijn, maar het is al weer een maandje geleden dat we dat hebben gegeven (binnenkort maar weer eens proberen). Bloemkool, broccoli, snijbonen, sperziebonen, velderwten, courgette gaat er allemaal in als koek (mmm, kan je dat zeggen over een kindje dat nog nooit koek heeft gegeten ). Ook aardappels en rijst zijn prima. Qua fruit krijgt hij nu appel, banaan en peer. Vooral de combi's zijn populair. Hij heeft 1 keer meloen gehad, maar dat wilde hij niet echt eten. Of dat aan de smaak of aan naar gevoel in de mond (soort van allergische reactie?) lag weet ik niet, over een poosje maar weer eens proberen. Binnenkort weer even opzoek naar nieuwe groenten en fruit, kijken wat er op het lijstje van de dieetiste staat voor deze leeftijd. De kleine man heeft KMA, dus voedselintroductie doen we voorzichtig. Wij hebben trouwens het kookboek Opperdepop. Wat ik jammer vind, is dat er bijna geen recepten van 7-9 maanden in staan zonder kaas of vlees... Elke dag vlees wordt voor het eerste jaar niet echt aangeraden, dus we moeten even creatieve variaties verzinnen.
Favoriet: Courgette met rijst en kip, jummie jummie.....en van fruit mango met sinaasappel. Als die dingen op zijn, is het brullen omdat hij nog meer wil Ook lekker: Bloemkool en broccoli met aardappels, witlof met appel, pasta met tomaat en witvis. Qua fruit eet hij alles wel wat ik hem aangeboden heb. Het enige wat hij echt niet lekker vindt zijn sperziebonen, maar die lust zijn papa ook niet, dus die eten we zelden. Helaas, want ik vind ze wel lekker.
Ongelovelijk. Nav dit topic vandaag tomaatjes gehaald. (snoeptomaatjes, geen cherry) en mevrouw smult alsof ze nog nooit zoiets lekkers heeft geproefd. Dus dat kan weggestreept van haar lijstje 'lust ik niet'
Die bij het Hoofddorpplein ken ik inderdaad! Kokita op de Amstelveense vind ik dus geen lekkere hebben. Ik zal eens naar Amstelveen rijden... al is het vanaf mijn nieuwe huis wel een stukje verder rijden denk ik