Heel goed van je annetske echt waar! Ben er trots op dat je hebt besloten je zoon te beschermen want dat is jou belangrijkste taak als moeder, veel sterke en een stevige knuffel
hallo allemaal ik WIL die keuze eigenlijk ook maken nu. Echter het probleem bij mij is dat mijn ex ouderlijk gezag heeft (gezamenlijk gezag) heel naief na mijn bevalling heb ik dat akkoord gevonden door zijn doen en uitspraken. Stom stom ik weet het. Maar het is nu dus wel zo dat mijn ex mijn zoontje tijdje heeft gezien. Wel in mijn bijzijn bij mij thuis 3 uur per week. afijn hij heeft me weer allemaal rotstreken geleverd (zie topic ex levert me klotestreek) en ik ben echt klaar met hem. ik ga 2 juni proberen gezag ongedaan te maken. ga gesprek aan bij advocate. Ik wil mijn ex nu helemaal uit ons leven na alles echter probleem is dus dat hij gezag heeft, erkent heeft en dus recht op omgang. Ik ben nogal bang dat hij dan contact via rechter op gaat eisen of zo. Maar tja ik denk dat ik gewoon informatie moet inwinnen 2 juni en verder zelf niets meer moet doen en dan maar af ga wachten of hij uberhaupt contact gaat zoeken en ondertussen zien of het gezag ongedaan gemaakt kan worden of niet. Wil jullie even complimenten maken dat jullie zo sterk zijn en deze keuze hebben gemaakt om ex niet meer toe te laten. Ik ben daar dus ook mee bezig alleen is het nu voor mij allemaal wat lastiger en ben ik bang dat mijn ex uiteindelijk misschien wel het nodige gaat proberen om mij een hak te zetten. Want het gaat hem echt al niet meer puur om zijn zoon te zien hoor. Allemaal succes ermee. Ik hoop over poosje ook te kunnen zeggen dat mijn ex geen deel meer uitmaakt van mijn leven en ik er werkelijk klaar mee ben. Nu ben ik namelijk nog steeds bezig om alles daarvoor steeds goed te regelen en hoop ik steeds maar dat hij geen contact opneemt.
@ annetske: heel goed dat je die keuze gemaakt hebt.. die vent kan toch niets meer toevoegen in jullie leven dus lekker late stikken!! @mama, hoe het precies zit als je kind erkend is weet ik niet misschien inderdaad beginnen met je advocaat contact op te nemen en tot die tijd alles noteren wat hij fout doet met tijden, datums e.d. succes!
Pfffff, komt ie lekker op tijd mee. Het is weer es zover. Ik had het ook genegeerd... Of in ieder geval ik zou hem er niet bij willen hebben. De mooie schijn ophouden op een verjaardag om vervolgens een heel jaar niets meer te laten horen... Nee die zou er niet inkomen bij mij... Mijn ex wil 'mij graag weer zien' en nadat heb gevraagd of hij toevallig mijn dochter bedoelt bevestigde hij dit... Ik heb gezegd ik denk er over na, maar no way dat ik er over nadenk... Het is nee, geen teleurstellingen hier aan mijn dochters adres! Ik was op dat moment alleen overrompeld zodat ik niet adequaat kon reageren, na hij talloze liefdesverklaringen deed... Maar ik ben van mening wat hier boven ook al is genoemd, dat hij echt niet opeens de perfect daddy zal gaan uit hangen! Ik denk dat het heel makkelijk is om weer in het oude gedrag van geen contact terug te vallen! Succes!
Annetske goedzo! Je hebt het al 2 jaar prima in je eentje gedaan, je hebt zo'n 1jarig bezoekje hier niet voor nodig! Het zal enkel en alleen maar vragen gaan oproepen bij je zoon & teleurstellingen en verdriet die jij vervolgens weer recht kunt gaan trekken !
dat doe ik al hoor female. heb al een heel logboek alle contacten, tijden en wat er gebeurd is heb ik genoteerd. Zou er een boek over kunnen schrijven nu inmiddels. Inclusief alle mail heb ik bewaard enz.
ik vind dat jullie wel erg stellig zijn in t zeggen van hij is al die tijd er niet geweest, dus nu ook niet! wat ik hoor is: mensen kunnen niet veranderen. ik heb met alle angst, en alle risico's wel tegen Collin's vader gezegd, oke je mag langs komen. (nadat hij 8,5 maand niet in zijn leven is geweest, en ook mij genegeerd heeft etc). Hij is dus nu 1,5 maand in Collin's leven, betaald maandelijks een bedrag (op eigen initiatief ik heb nergens om gevraagd, hij weet ook dat ie dat geld nooit meer terug krijgt, heeft ie voor getekend) We hebben eerst goed gepraat, afspraken op papier gezet. En hij heeft al mijn vragen, over wat er toen gebeurd is en waarom moeten beantwoorden, eerlijk... en dat is ie voor zover ik weet geweest. Iig waren de antwoorden bevredigend genoeg, beter dan de leugens die mij toen verteld werden. Hij komt nu 1x per week, soms vaker als ie belt met de vraag of hij even langs mag komen, en smst bijna elke dag hoe t met collin gaat. Hij is oprecht geïnteresseerd in Collin, en doet echt zijn best. Hij komt ook mijn familie en vrienden onder ogen, en beantwoord al hun vragen. Oftwel hij gaat door t stof om er voor Collin te kunnen zijn. Ik heb altijd gezegd, ik wil dat mijn zoon weet wie zijn vader is, en weet dat ik er alles aangedaan heb om ervoor te zorgen dat zijn papa in zijn leven kon zijn. Ik zie dat collin zijn vader echt veranderd is. Of dit voor altijd zo blijft dat weet niemand. Wel vind ik t erg schijnheilig om wat te laten horen omdat je zoontje WEER bijna jarig is! In mijn ogen is dat wel een teken dat er iets niet klopt. Want als hij echt wil, had ie eerder, of juist niet rond die datum wat laten horen! Dat laat bij mij wel alarm bellen rinkelen. Echter, wat iedereen ook besluit met haar ex, ieder zijn eigen keus! Wat je ook doet, zorg dat je er achter staat! En ik heb respect voor jullie allemaal Knuffel laura
tja ik ben van mening als iemand anderhalf jaar niets heeft laten horen dat het hem gewoon geen moer interreseert en daar blijf ik bij! mijn ex wou ook door t stof voor mijn familie, hij wou ook maandelijks geld bijdragen en noem maar op na n jaar zijn antwoorden op mijn vragen waren ook bevredigend ik snapte hem iets meer dan eerder maar ik blijf erbij dat ik hem kansen genoeg gegeven heb en hij de grens bereikt heeft! en dat hij ineens na n jaar tot bezinning komt tja pech voor hem! hier komt ie er niet meer in... en ja ik geloof best dat ie spijt heeft maar toch is het te laat! en noem mij egoistisch maar ik zou het niet aankunnen nu na anderhalf jaar het gezag over jayla met iemand te moeten delen.. om jayla uberhaupt met iemand te moeten delen nee echt niet! daar ben ik al te lang alleenstaande moeder voor.. ik zou hem haten als jayla hem papa noemt of als hij jayla aanspreekt op iets zou ik hem met n knuppel willen bewerken... en ik ben ook van mening dat ie alleen maar ellende aan jayla haar leven toevoegd.. want wat heeft mijn meisje waar regelmaat en ritme aan de top staat eraan om 1 keer in de 2 weken anderhalf uur heen en anderhalf uur terug te moeten reizen na n heel ander huis waar mama er niet bij is, bij n voor haar wildvreemde kerel terwijl ze ook eens wagenziek is! of wat heeft zij eraan als hij 1 keer in de week n uur op bezoek komt? n mannelijk rolmodel heeft ze al in haar leven dus nee zie niet echt in wat hij toe kan voegen in haar leven...
Ik ben bang dat dat hier ook Geldt! Dat mijn ex niet mijn zoon wil zien maar mij wil zien... Nou ik heb er geen belang bij dus Had het er vanmiddag met mijn buurvrouw over ook een alleenstaande moeder die wel veel problemen heeft met haar ex en de omgang met hun dochter... die man komt dus ook langs voor mijn buurvrouw en bemoeit zich met haar leven e.d. en ziet dan ook totaal niet naar zijn dochter om... Mijn ex hoeft zich nooit meer te gaan bemoeien met mijn leven en met de opvoeding van mijn zoon Hij is niet meer welkom hier.
@female, ik snap t wel hoor. Mijn ex krijgt Collin ook niet mee, hij mag hem hier bezoeken. En ik heb alle gezag, Collin is niet erkend, dus zijn vader heeft niks te zeggen of te willen over opvoeding, school, kleren, eten what so ever. En dat weet ie dus hij zegt ook niks, behalve dat ik t goed doe... Toch merk ik aan Collin dat ie gek is op zijn vader, als zijn vader al binnen komt krijgt ie zon grote glimlach op zijn koppie, zon glimlach heeft ie normaal alleen voor mij! (ja doet ook ergens wel pijn, maar t is toch zijn vader) En tja.. Collin zegt papa tegen hem, tja doe je niks aan Maar ik snap heel goed dat je er klaar mee bent, en dat je jayla niet wilt "delen"... Ik wil Collin ook niet delen, heb er ook heel veel moeite mee dat hij dingen doet, collin eten geeft of zijn luier verschoont. Maar ergens vind ik t egoistisch, omdat dat om mij gaat, en niet om collin. En t gaat mij om Collin, ik wil hem niet zijn vader ontnemen, terwijl zijn vader er nu wel wil/kan zijn. En de afspraken zijn hier heel duidelijk. Dit is zijn allerlaatste kans, 1 keer een afspraak niet nakomen, 1 keer liegen, of bemoeien met mijn leven en t is afgelopen. Maar nogmaals, ik begrijp heel goed dat je t anders doet dan ik, ergens wou ik dat ik zo sterk kon zijn om dat te kunnen...
Laat hem maar lijden, pisvlek!!! Die tijd dat hij niet naar zijn kind omkeek zet gewoon de toon voor een eventuele komende relatie, en misschien kan een persoon wel veranderen, maar dat heeft meer nodig dan 1 telefoontje en 1 Moederdag kaartje, hoepel op!!!
ik denk ook wel dat het ergens van mij uit egoisme is hoor... ik wil haar gewoon niet delen! en ik kijk verder dan vandaag dan nu.. hoe wil je dat in de toekomst doen? ik zie het niet zitten als ik strax een andere man heb dat me ex nog wekelijks over de vloer komt hoor hahaha heb ik echt geen zin in! dus vraag me af hoe jij dat ziet?
@female, ja dat is moeilijk idd, ik heb geen flauw idee hoe dat zal gaan.. Ik heb zelf zoiets, als hij zeker nog een jaar laat zien dat ie er is voor Collin, en zijn afspraken na komt, zijn leven op orde heeft etc. Dat we dan evt wel een andere omgangsregeling op kunnen zetten, met het idee dat Collin dan een dag bij hem is. En dat Collin later op eigen initiatief als Collin dat zelf wil bij hem mag logeren. Nou moet ik toegeven, dat ondanks wat er gebeurd is tussen mij en Collins vader, ik nog altijd veel voor hem voel, zeker hoe hij nu is, dit is de persoon op wie ik verliefd ben geworden voordat ik zwanger werd van Collin. Dit staat helemaal los van zijn omgang met Collin. En ik heb tot nu toe geen enkele intentie om weer een relatie of wat dan ook met hem aan te gaan. Maar goed, ik zeg niet dat dat ook nooit meer t geval zou kunnen zijn. Dus in dat opzicht denk ik dat ik er ook wel anders in sta dan jullie, en dat er bij jullie meer gebeurd is tussen de "vaders" dan bij mij..
hi laura alleen maar fijn toch dat de vader van collin dit alles wel laat zien, al die verandering enz. Ik beweer ook niet dat geen enkele man of ex het goed doet. Er zullen heus mensen zijn die er wel uit kunnen komen. Echter helaas heb ik de afgelopen periode wederom gemerkt dat mijn ex de situatie en mij kennelijk nog steeds niet begrijpt en geen moeite doet ook dit ook werkelijk te veranderen. Hij legt alles bij mij en als ik wil communiceren zeur ik in zijn ogen alleen maar. Uit bescherming van mezelf en mijn zoontje en omwille van alle rust zou ik dus willen dat ik hem niet meer hoefde te zien. Echter ook ik heb meerdere malen van alles geprobeerd he zoals je weet Soms helpt het om op dat moment wel stellig te zijn. en wat de toekomst uiteindelijk brengt zal alleen met de tijd blijken.
@mamametzoon, ik snap je maar al te goed, en ik vind ook dat je groot gelijk hebt, zeker na wat je ex allemaal heeft geflikt! ik vind het ook heel knap dat je zo sterk bent om die keus te maken!
ja kijk dat denk ik dus ook! ik denk als ik nog gevoel voor me ex had ik hem niet zou haten omdat ie jayla zn dochter noemt... mijn maag krimpt bij de gedachte dat hij haar aanraakt en haar een kusje geeft... en eerst haatte ik hem maar zelfs dat gevoel ben ik al voorbij hij doet me echt niets meer kwa gevoelens... maar kan jij je ex dan vergeven wat ie geflikt heeft?? ik zou hem bij elke ruzie alles onder zn neus wrijven ik zou er denk ik ook heel vaak over beginnen haha
@female, dat zal de tijd leren.. ik plaats mezelf nu wel degelijk op een voetstuk vergeleken met hem. En als hij iets zegt een grapje ofzo, en ik zeg leugenaar! Dan voelt ie zich gelijk helemaal schuldig omdat hij denkt dat ik dan gelijk weer denkt dat ie liegt, terwijl ik t niet zo bedoel. ik denk dat ik me zeker de komende tijd wel meer zal voelen dan hem, dat ik hem minderwaardig vind. Maar goed, dat is iets wat alleen veranderd als ik hem vertrouw en hij laat zien dat ie evenveel waard is.... only time will tell! En al die tijd dat ik niks van hem hoorde, heb ik altijd zoiets gehad gaat t wel goed met hem? hij zal zichzelf toch niet van kant maken? Ondanks dat ik hem haatte en dat hij mij zoveel pijn gedaan heeft, en zijn zoon in de steek liet bleef dat gevoel dat ik wilde weten hoe t met hem ging...
oei herkenbaar hhahahaha december 2009 heb ik weer contact met ex opgebouwd nadat hij 5½ maand uit beeld was gebouwd. alles leek zelfs behoorlijk goed te gaan en door de afstand die er was geweest had ik alles wel een plekje gegeven en hem vergeven. Even heb ik hem zelfs weer terug gewild. hij mij ook min of meer, maar niet gedaan.... maar goed ook hahahaha 3 tot 4 weken later begon de ellende namelijk al weer en alle ergernissen en leugens enz. Steeds geprobeerd alles omwille van contact aan de kant te schuiven maar de leugens werden erger er gebeurde steeds meer tot dus laatst ook de leugens naar kredietbank. En tja dan komt dus ineens alles weer boven hoor.... niet dat ik dat dan allemaal opnieuw aan ga halen naar hem maar dan voel ik me wederom bedrogen en komt alle pijn opnieuw boven incl boosheid enz. dus ik ben er voorlopig helemaal klaar mee !!! Ik denk ook dat dat vergeven een moeilijk iets is.... hij is wel weggegaan heeft niet omgekeken naar kind enz. Naar mijn mening komt dat ook eens weer naar boven. Moeilijk om je relatie dan goed te houden hoor.
ik heb er ook wel voor gezorgd, dat die ouwe koeien uitgesproken zijn. Dingen waar ik nog mee zat, heb ik gezegd, dingen waar ik antwoord op wilde, heb ik gekregen. En ik heb hem zijn verhaal laten doen. En al mijn verwijten, boosheid, verdriet over hem heen gegooid.
nou ik ben nu dik n half jaar verder vanaf de laatste keer dat ik me ex echt gesproken heb over het hele gebeuren en nog denk ik er zo over.. dus weet niet of dat ooit verandert! ik voel me ook echt zoveel meer dan hem.. terwijl het eigenlijk niet eerlijk is want hij is ook n mens... maar er is zoveel gebeurd en gezegd! en soms vind ik m wel zielig hoor,, want hij is ook slachtoffer geweest van zn familie toendertijd maar toch iets zegt mij dat ik hem nooit meer in ons leven moet laten! ben ook bang hoor dat ie zich teveel aan jayla zou hechten en haar zou ontvoeren naar het buitenland