Waar laat je de baby overdag?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Mamishka, 16 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laten jullie de baby overdag in het eigen bedje (boven) slapen of gewoon bij jullie in de woonkamer? In de kinderwagen of box?

Vanaf hoeveel dagen de baby waar?
    Ben zelf 3 dagen geleden bevallen en laat de baby's nu boven in eigen
    Bedje slapen maar moet wel steeds naar boven om naar ze te kijken

2. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    ik heb ze ook lekker gewoon steeds in eigen bed laten slapen! wel zo rustig voor ze. en hier werkte het gewoon goed!
    doe waar je je goed bij voelt!

3. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ivm wiegendood wordt het trouwens wel aangeraden het kindje de eerste zes maanden op de ouderslaapkamer te laten slapen.

4. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Altijd beneden lekker dichtbij me ze slapen nog zoveel en vond het fijn om ze bij me te hebben.
    Ook i.v.m wiegendood lang bij ons op de slaapkamer geslapen.

5. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Mijn zoon sliep overdag gewoon lekker beneden bij mij in de kinderwagenbak.

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    De eerste ongeveer 6 weken overdag beneden in de reiswieg en de reiswieg stond in de box. ' s nachts in de reiswieg op standaard naast ons bed.

Met 8 weken in haar eigen ledikantje zowel overdag als 'snachts.

7. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Danique sliep tot 10 weken in het wiegje bij ons op de slaapkamer. Ze heeft nooit in de box geslapen, daar viel ze niet in slaap, werd overprikkeld. Na 10 weken is ze van het wiegje verhuisd naar het ledikantje in haar eigen kamer, zonder problemen overigens!

8. tulip

tulip Niet meer actief

in de kraamweek vooral bij mij op bed, daarna lekker in haar bedje boven

9. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    hier slaapt onze dochter eigenlijk over dag altijd beneden (al sinds dat ze een weekje oud is). Dat gaat heel goed. Ze is nu 4,5 maand en ik zie wel dat het "einde van de kinderwagenbak in beeld is". Ik wil haar daarom laten wennen aan het slapen overdag in haar bedje boven. ik doe dan alleen niet de gordijnen dicht.
    Op het kdv slaapt ze meestal overdag in een bedje en af en toe in een kinderwagen van daar.

10. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    De eerste week boven in haar wiegje naast mijn bed.
    Ze heeft 10 weken naast mijn bed gelegen totdat ze s'nachts doorsliep, toen is ze naar haar eigen kamer verhuisd.
    De 2e week i.v.m kraambezoek veel in de box beneden, het voedings kussen in de box gelegd, beetje kuiltje in gemaakt gewikkeld in een doek lag mw daar als een prinses... kreeg ik ook altijd leuke reacties op zo op het voedingskussen. Na een week of 6 merkte ik dat het slapen in de box niet meer ging en bracht ik haar weer elke keer naar haar bedje.
    Of ze sliep in de kinderwagen als ik wist dat ik weg moest.

11. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

In z'n wiegje bij ons op de kamer. Overdag gaat hij bij de eerste tekenen van moeheid Naar z'n wiegje. Gordijnen dicht. Slapen in de box lukt niet meer. Hij raakt dan overprikkelt.

Edit. Tussen de voedingen door is hij hooguit een uur wakker. Daarin doen we voeden, luier verschonen, knuffelen, spelen in de box. S avonds douchen/badderen we ipv in de box.

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

De eerste 2 weken overdag in de reiswieg, maar dat was te druk voor haar na de eerste week dus na de eerste 2 weken gewoon in haar ledikant op onze kamer, dag en nacht.

13. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    nu nog steeds in de kinderwagen beneden. na de laatste fles gaat ze naar bed.
    Ze slaapt erg onrustig waardoor ik anders vaak naar boven moet gaan. Hoop dat daar snel verbetering in komt want het is niet leuk voor mijn zoon dat hij stiller moet spelen.

14. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Jens slaapt 's overdag in de box en 's nachts bij ons op de kamer, in zijn eigen wieg.

15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.723
    113
    meisje (2 wk) heeft een gevlochten wieg op een standaard, overdag in de woonkamer, 's nachts naast ons bed.

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij laten de baby de eerste ca 4 maanden beneden slapen, ook in verband met de adviezen tegen wiegendood ( je kindje zeker 6 maanden op je eigen slaapkamer houden en ook overdag in je buurt ) bij 4 maanden ging dochter een slaapje in eigen bedje doen en een slaapje beneden. Slaapje beneden ging er uiteindelijk redelijk snel af, rond de 6-7 maanden en toen sliep ze 1x per dag in dr bedje.

17. Thyrza89

Thyrza89 Actief lid

1 jan 2010
    403
    9
    18
    Mijn zoontje vond het fijn om beneden te slapen, heerlijk wat geluiden om hem heen. Mijn dochtertje slaapt liever in haar eigen bedje, in de stilte

18. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Gewoon beneden bij mij. Door de hechtingen gaat traplopen nog moeizaam en met zo'n kleintje durf ik dat nog niet aan.
    Meestal ligt ze op het omkleedkussen naast me op de bank. Heel soms in de kinderwagen.

19. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Vanaf dag thuiskomst slaapt ons meisje overdag in de box en snachts in haar ledikantje op onze kamer. Ik kon de trappen niet zo vaak op en met zoveel voedingen was dat gewoon te zwaar.

Inmiddels gaat ze de laatste paar weken na de fles van 19.00 uur alvast naar haar bedje toe. Dan slaapt ze beter en dan om 23.00 nog een flesje en we merkten dat ze dan beter de nacht door slaap.

20. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    De eerste maanden was onze dochter altijd bij mij in de buurt, dus in de box, de kinderwagen, de draagdoek of gewoon lekker bij een van ons. Ze sliep lang overal heel goed en leek wat geluiden en zo om haar heen juist fijn te vinden. Ik vond het ook een fijn gevoel en zo voelde het ook als heel weinig moeite om haar in de gaten te houden.

Deel Deze Pagina