Onverantwoord!

Discussie in 'De lounge' gestart door Stephanie20, 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stephanie20

    Stephanie20 Fanatiek lid

    6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Nu valt mijn mond wel helemaal open, ik wist al langer dan de dag van vandaag dat mijn ouders niet veel verantwoordelijkheid over ons hebben maar deze spant de kroon.

    Mijn zusje van amper 15 gaat naar een fuif...op zich heb ik daar geen probleem mee. Maar nu komt het beste, ze gaat door met de trein en komt terug met de trein. Ik vraag aan haar om hoe laat ze nog een trein heeft en ze verteld mij doodloop ' slimmeke, ' s nachts rijden er geen treinen meer ze, ik neem ' s morgens de trein!'

    Dit wil dus zeggen dat zij vanaf het moment dat de fuif gedaan is ( en dat zal vroeg zijn want het is in de week) ergens alleen rondloopt in Oostende. Oja ze is daar samen met een jongen... :( :confused: wie weet wat die twee allemaal uitsteken...

    Komaan dat is toch onverantwoord. Ik die er 20 ben doe nu pas zo'n dingen. Als mijn ouders thuiskomen zal ik het hen eens goe inpeperen desnoods rij ik zelf wel met de auto tot aan daar om haar op te pikken.

    Geef nu toe...dit is toch onverantwoord of overdrijf ik misschien?
     
  2. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja van wat ik wel eens om me heen hoor, zijn de dingen ten opzichte van "vroeger" aardig veranderd...

    tis tegenwoordig heel normaal dat meiden en jongens van die leeftijd de hele nacht doorhalen...

    die van mij zal tegen die tijd echt niet zo laat mogen tenzij ik ze zelf op kan halen...

    maar ja wie ben ik....
     
  3. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik vind het ook niet normaal maar ja wie ben ik. Ik mocht vroeger ook wel uit maar werd dan wel opgehaald door mijn vader als ik het niet af kon fietsen.
    Probeer er eens rustig met je ouders over te praten, wie weet heeft je zusje hun wel wat anders verteld.
     
  4. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Bij mij zou zoiets niet doorgaan in ieder geval.
    Maar ben jij diegene die jou ouders daarop moet wijzen?
    Je kan je zusje wel aanbieden om op te komen halen, maar als ze dat niet wilt dan is het haar pakkie aan, of die van je ouders.
    Als ze over die trein liegt dan zal ze ook wel een ander smoesje verzinnen, om daar te blijven hoor.
    Kan me trouwens wel voorstellen dat je het niet verantwoord vindt om haar 's nachts alleen over straat te laten lopen, maar als ze dat perse wil dan kan je hoog of laag springen maar ze zal toch niet naar haar oudere zus luisteren dan hoor. Ze heeft de leeftijd om lekker te puberen en zo makkelijk te denken over zulke dingen.

    Moeilijk hoor.
    Succes ermee he. ;)

    Groetjes Taby.
     
  5. Stephanie20

    Stephanie20 Fanatiek lid

    6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Inderdaad wie ben ik om te zeggen dat het niet kan. Mijn moeder was vroeger heel streng..maar sinds enkele jaren is daar niets meer van te zien, ik ben thuis de oudste en ik voel mij dan ook verantwoordelijk voor mijn zussen. Het klinkt misschien raar ik ben dan al geen ouder voor mijn zus toch heb ik wel iets te zeggen...we zullen afwacdhten wat mijn ouders zeggen.
     
  6. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Kan me wel voorstellen dat je je verantwoordelijk voelt, want je weet misschien maar al te goed wat er 's nachts allemaal kan gebeuren met zo'jonge meid.
    Ik ben ook de oudste en bij mij waren mijn ouders ook heel streng en bij mijn broertje ( oke is natuurlijk wel een jongen) waren ze veel minder streng.
    Net of ze hebben gezien dat het bij de oudste goed ging en dat het dus bij de jongste ook vanzelf goed gaat.

    Moeilijk hoor.

    Groetjes Taby.
     
  7. Niet meer actief

    Dat gaat Alyssa niet voor mekaar krijgen als ze 15 is ;)
     
  8. maartje1983

    maartje1983 Actief lid

    29 apr 2007
    184
    0
    0
    hoi,

    Ik herken dit wel een beetje.
    Ikzelf ben ook thuis de oudste en onder mij heb ik nog 2 broertjes 21 en 17 die nog allebei thuis wonen, als ik zie hoe mijn ouders met mij omgingen en hoe ze nu met mijn jongste broertje omgaan is dat ook een wereld van verschil. Ik denk dat het komt
    omdat hij de jongste is en ze zijn denk ik minder overbezorgd dan bij de eerste.
    Is jou zusje de jongste thuis?
    Bij mijn ouders heb ik een beetje het idee dat ze heel erg hun eigen leventje met zijn tweeen willen hebben en niet constant met de kinderen bezig willen zijn, ze gaan ook bijna elk weekend een weekend weg.
    Ik vind het leuk dat ze vaak weggaan en hun eigen weg inslaan maar ze moeten niet vergeten dat ze nog een zoon van 17 hebben die af en toe echt nog weleens bijgestuurd moet worden.
     
  9. speeters

    speeters Fanatiek lid

    26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Bij ons is het ook nooit waar geweest (zelfs niet na mijn 18de) en ik vind het ook tamelijk onaanvaardbaar! Stel dat er dan wat is, dan kan ze niet eens vroeger naar huis komen en zit ze daar heel de nacht vast.

    Het is idd nogal delicaat om je ouders hierover aan te spreken, maar mocht dit bij ons het geval zijn zou ik het wel even doen. En ik zou mijn zusje idd gaan ophalen. Het enige probleem is dat ze dat zelf niet zal willen als de ouders het geen probleem vinden..
     
  10. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Mijn ouders kwamen mij ook echt niet halen in Lutjebroek in het midden van de nacht hoor. Ik moest altijd zelf een hotel regelen (nou ging ik alleen maar 3 keer per jaar naar een concert ofzo, dus dat scheelt, en ik was iets ouder).


    Ik vind wel dat je ouders moeten nagaan of ze iets geregeld heeft voor de nacht. Vindt het onverantwoord dat dat hen dus niet boeit.

    En over het daarheen gaan, dat hangt van het kind af vind ik. Sommige meiden van 15 zijn superverantwoordelijk, anderen zijn net kleine kinderen.

    Linda
     
  11. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ook ik mocht werkelijk niks en mijn broertje (10 jaar jonger) mag echt álles.. :(
     
  12. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    nou, ik ben de laatste, maar dát mocht ik ook niet hoor! en die kleine van ons mag dat op die leeftijd óók niet ;)
     
  13. Stephanie20

    Stephanie20 Fanatiek lid

    6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    zojuist met mijn ouders gesproken...wat blijkt en ik had het wel kunnen verwachten, mijn vader heeft maar half geluisterd en dacht dat ze daar bij een vriendin kon blijven slapen. Toen ik hem het nieuws vertelde dat zijn dochter om 6 u snachts een trein zou nemen en nergens bleef slapen, kon hij er niet bepaald mee lachen.

    Hij heeft haar gebeld en haar verteld dat ik haar kwam oppikken om 3 u ( wat ik wel een mooi uur vindt) Nujah de telefoon ligt nog maar toe of we krijgen een berichtje dat ze er niet zal staan.

    Nujah hoe het nu verder moet ik weet het niet maar 1 ding weet ik heel zeker bij mij zal het zo niet zijn. Ik was dan wel de oudste..braaf kind af en toe es kattekwaad maar dat hoort erbij. maar mijn vader denkt dus dat zij net hetzelfde is zoals ik ... niettes.
     
  14. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    haha het was je zusje dus ... slimme meid. Gelukkig was jij nog net iets slimmer...
     
  15. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ik krijg dat probleem niet, mijn dochter mag toch pas uit als ze 20 is.... :D
     

Deel Deze Pagina