Hey allemaal, Ik zou graag jullie favo visrecepten weten Heb zin om eens wat nieuws te proberen en ik ben niet echt een ster als het op visgerechten aankomt - veel verder dan een diepvries vis in de pan/oven gooien kom ik niet (Wel al eens iets anders geprobeerd uiteraard maar nog niet echt een recept gevonden dat voor herhaling vatbaar is...) Dus brand maar los!
Hier belandt ie meestal ook gewoon in de pan, hoor . Nog een favoriet is pasta (liefst tagliatelli) met vis en champignons. Witte vis (pangasius, koolvis, ...) stoven in 10 cl water. Bouillonblokje bij. Ondertussen de fijngesneden champignons bakken in een pan en kruiden met peper, zout en look. De boel bijeen kiepen, nog wat verder laten garen en er (light)room door draaien. Effe verder laten garen en aan 't eind nog wat grijze garnalen erdoor. Lekker met tagliatelli en wat snipperkaas. Eventueel kan je overigens ook wat sluimererwten bijvoegen - effe meebakken met de champignons - en / of kerstomaatjes.
Garnalen laten marineren in knoflook olie (of als je niet van garnalen houd kun je ook lekker stukjes zalm gebruiken). Noodles klaarmaken. Groente (die je lekker vind) even wokken. Garnalen even kort mee wokken. Woksausje er doorheen. Noodles er doorheen. Et voila! Verder vind ik de tandoori tilapiafilet uit de oven van knorr heel erg lekker.
Ik hou gewoon nog altijd van zalmpje in de oven met beetje kruidenboter erover en dat over de pasta met een roomsaus.. Helaas houdt mijn vriend niet van pasta en ook niet van zalm
Sardines, crème fraish en kappertjes mixen. Boven op een zalmmoot smeren en dan in de oven. Lekker met sla en friet. Zalm bakken en dan een scheut soya saus erbij gooien dan zalm eruit halen, gesneden paksoi in de zelfde pan even aanbakken lekker met noodles. Viscuisine Bretagne in een grotere overschaal doen dan een courgette in stukjes en cherry tomaatjes eromheen leggen. Beetje olijfolie, geraspte kaas er over. Lekker met rijst.
Mmmm! Verse forellen in aluminiumfolie, flinke scheut olijfolie en gehalveerde sjalotten, knoflookteentjes, citroenschijven, tomaatschijven, en flinke takken peterselie erbij. Dat allemaal goed inpakken en 25 minuutjes op 160 graden in de oven. Ik maak er vaak dilleboter bij. Dus flink wat dille heel fijn snijden en goed door de roomboter roeren. Serveren met stokbrood. Of, Slibtongetjes door de bloem, zout en peper halen en dan bakken in roomboter. Ik serveer dat altijd met gebakken zeekraal met knoflook en verse Vlaamse frites en zelfgemaakte mayonaise. Ja ja! Een visliefhebbert hier
Ik maak er altijd prut van maar dit lukt: (recept van voedingscentrum) Mootje zalm insmeren met ruim chilisaus. Even laten intrekken en dan bakken. Super lekker, echt! Ik doe er rijst bij met kokoscreme er door en boontjes met ketjap erbij. Simpel en heel erg lekker.
Ik maak soms panga of tilapia filet in honing mosterd. Eerst bak ik de vis gewoon in de pan, en als het gaar is per filet 1.5 eetlepel( 1.5 afgestreken of 1 volle) en per filet een afgestreken theelepel mosterd. Dan zet ik het vuur zachter zodat het lekker kan sudderen. Ik maak er dan vaak rijst bij met paprika champignon en ui en ik gooi het door elkaar. Zo gruwelijk lekker