Hallo allemaal, Ik wil toch even mijn verhaal kwijt want ik ben zo blij. We hebben vandaag de combinatietest gehad en het was super. Ze gingen kijken op de echo of het kindje geen Down Syndroom had (een mongooltje) maar alles was goed het ruggetje zag er prima uit en was niks op aan te merken. Ook groeide het goed. Alleen wou onze kleine even niet wakker worden hahahaha eigenwijsje net z'n moeder. Toen moest ik een paar keer hoesten en ja hoor toen werdt hij/zij wakker en begon hij/zij lekker te bewegen. Het was fantastich en supermooi. Ik ben zo happy. Liefs Lieverdjuh...
dat is zeker supermooi om te zien mocht mee met mijn nicht toen ze een echo heeft laten maken omdat het bij ons nog niet zover is maar het was zo mooi om te zien ze is afgelopen 7 oktober bevallen ban een supermooie jongen is echt een knapperd hij heet justin maar zo'n echo is prachtig proficiat dat alles gezond is liefs jose
Kun je zo'n combinatietest altijd krijgen? Vragen ze standaard of je er een wilt of moet er een reden voor zijn? En hoe doen ze zo'n test? Gefeliciteerd dat alles goed is. x Linda
Fijn joh dat alles er goed uit zag! Weer een zorg minder. Ik heb dat ook gehad, en ze ging tijdens het echoën allerlei vragen stellen; "komt er in jullie familie een open ruggetje voor?" "nee" "komt er down syndroom voor?" "nee" "komt er een hazelip voor?" "nee" "komt er een waterhoofd voor?" "nee, wat dan, heeft ie dat allemaal?" En toen moest ik zo erg lachen dat ze geen normale echo meer kon maken. Normaal kun je wel verbergen dat je stiekem moet lachen, maar niet met dat echo apparaat op je buik.
Nee het is niet verplicht. De verloskundige had aan mij gevraagt of ik het wilde vooral om te kunnen weten of het een mongooltje wordt. Want dan kan je je toch voorbereiden op dat soort dingen. Het kost wel geld 126euro maar dat heb ik er allemaal wel voor over. Maar er is er geen reden voor nodig. Ze prikken een buisje bloed en dat sturen ze op en komt de uitslag bij je verloskundige. En je krijgt een echo van minstens een kwartier dan kan je je kindje heel erg goed zien. En ze bekijken het ruggetje heel erg goed. Het is heel erg mooi je geniet er echt van. En daarna krijg je nog een test maar dan gaan ze alleen maar naar je kindje kijken via de echo en krijg je een dvdtje mee naar huis.
Het is niet verplicht. Als je boven 36 bent- ze ragen het wel aan. Als je jonger bent dan 36, dan de uitkomst is ook niet echt veel waard is- minder dan 70% dat het waar is. Bij 36 en tot 40 jaar is het rond 79% geloof ik en boven 40 - 90%. Ik ben niet helemaal zeker in cijfers. Ze doen neckplooimeting(volgens mijn die moet tot 3 mm zijn in de 12 wk) en dan ook bloed onderzoek naar bepaalde homonen en combinatie van deze tests geven de kans berekening of de kind Down Syndroom kan hebben of niet
Nou daar heb ik nou nog nooit van gehoord. Dat van als je jonger bent dan 36 het percentage dat ze het juist hebben afneemt. Lijkt me ook merkwaardig en maakt de test meer nutteloos te doen bij vrouwen jonger dan 36. Mag ik vragen waar je die info vandaan hebt?
er is mij die dag vertelt van de test, dat bij meiden van jongere leeftijd veel minder kans is op een Down Syndroom. En vrouwen die wat ouder zijn dat daar meer kans is dat hun kindje sneller vatbaar is voor zoiets.